کد خبر: ۳۸۷۱۷۷
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
بازار خودرو طی چند روز گذشته به دلیل نوسانات ارزی همچنان ملتهب است به صورتی در معاملات روز شنبه خودرو هایما افزایش قیمت ۱۳۰ میلیونی را ثبت کرد و به دلیل انتظار رشد قیمت‌ها در حال حاضر بازار خودرو وارد رکود شده است.

رشد ۱۳۰ میلیونی قیمت خودرو طی یک روز!

طی چند روز گذشته قیمت خودرو در بازار آزاد روند افزایشی به خود گرفت و خبر‌های آزاد سازی واردات نیز نتوانست شتاب رشد قیمت‌ها را کاهش دهد البته به دلیل رکود در بازار و اعلام قیمت‌های مختلف در فضای مجازی قیمت‌های اعلامی برای خودرو چندان قابل اعتماد نیز و قیمت‌های معاملاتی خودرو اندکی کمتر از نرخ‌های اعلامی است.

همچنین به دلیل انتظار رشد قیمت از سوی فروشندگان و در حال حاضر بازار خودرو وارد رکود شده است و انتظار می‌رود این روند تا پایان نوسانات دلار در بازار ادامه داشته باشد.

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که بطور متوسط قیمت خودرو‌های بین ۱۱ تا ۱۳۰ میلیون تومان در معاملات روز شنبه افزایش داشته‌اند به صورتی که ۲۰۶ تیپ دو با رشد ۱۱ میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان رسیده است، هایما نیز از ۹۶۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته فعالان بازار خودرو افزایش نرخ ارز تا بیش از ۳۶ هزار تومان باعث افزایش قیمت در بازار شده. علاوه براین دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک نیز رکورد ۵۶۰ میلیون تومانی را به خود اختصاص داده است، این درحالیست که این خودرو در دو هفته گذشته قیمت ۵۱۵ میلیون تومانی را ثبت کرده بود.

بازار خرید و فروش خودرو در طول یک ماه اخیر همانند ماه‌های گذشته شاهد رونق معاملات نبود، اما این هفته نوسانات قیمت دلار عاملی شده تا رکود بازار خودرو تشدید شده و به نوعی رکود خرید و فروش بیشتر شود.

متاسفانه رشد قیمت‌ها در برخی از خودرو‌ها به بیش از ۲۰ میلیون تومان می‌رسد که همین امر بی رغبتی مردم را برای خرید افزایش داده است. به اعتقاد فعالان بازار، بازار خودرو بلاتکلیف‌تر از ماه‌های گذشته با توقف معاملات روبرو شده است و اخبار آغاز واردات خودرو نیز نتوانسته است رونقی را در بازار به وجود بیاورد چرا که به اعتقاد فروشندگان خودرو اگر قرار بر واردات باشد خودرو‌ها راهی بورس شده و در آنجا قیمت‌های بالایی ثبت می‌کنند همین امر عاملی می‌شود تا قشر متوسط جامعه نتوانند نسبت به خرید این خودرو‌ها اقدام کنند و به نوعی همچنان این خودرو‌ها لوکس محسوب می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: