وزیر کار در دیدار با نمایندگان کانون عالی کارفرمایی مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۷۲۱۱
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد دولتی را از چالش‌های مهم تولید و اشتغال‌آفرینی کشور عنوان کرد و گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی توانمند به توسعه و تعالی نظام اسلامی کمک می‌کند.

اقتصاد دولتی چالش حوزه تولید و اشتغال کشور

«سیدصولت مرتضوی» در نشست با اعضای هیات مدیره کانون عالی کارفرمایی جمهوری اسلامی ایران، با تبریک ایام‌الله ۱۳ آبان و یادآوری موفقیت‌های ارزشمند کشور در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: امروزه ایران اسلامی در جغرافیای سیاسی جهان نام و رسمی جاودانه دارد.

وی افزود: در کنار موفقیت‌ها و افتخارات پرشمار نظام اسلامی، ناکامی‌هایی به دلیل دشمنی‌ها و نیز مسائل داخلی ایجاد شده است.

مرتضوی عدم توسعه در حوزه اشتغال و اقتصاد را ناشی از سیاست اقتصاد دولتی عنوان کرد و گفت: دولتی ماندن اقتصاد و حکم‌فرمایی دولت بر بستر‌های تولید کشور، مانعی جدی برای توسعه در کشور است.

وزیر کار بیان کرد: دولت باید با تصمیم‌گیری درست و با شناسایی بخش خصوصی توانمند، متعهد و دلسوز به پیشرفت‌های اقتصادی بیشتری دست یابد.

وی به ظرفیت‌های مغفول کشور در حوزه تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: باید همگی با حذف قوانین زائد و حمایت از مدیران خلاق، زمینه ارتقای شاخص‌ها را در این حوزه‌ها ایجاد کرد.

مرتضوی توجه به اصل سه‌جانبه‌گرایی را از محور‌ها و راهبرد‌های خود عنوان کرد و گفت: بدون همراهی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نمی‌توانیم به شناخت دقیق از مشکلات و ارائه راهکار‌های اساسی دست یابیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست و تعامل مستمر را از ارکان دستیابی به توسعه نام برد و اظهار داشت: همراهی کانون عالی کارفرمایی در برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارت کار باید مستمر، ویژه و اثرگذار باشد.

وی خواستار حضور اعضای کانون عالی کارفرمایی در اتاق فکر‌های وزارت کار شد و تأکید کرد: توان و دانش تخصصی فعالین بخش خصوصی و تشکل‌ها مسیر اجرا را برای ما هموار می‌کند.

در ابتدای این نشست اعضای کانون عالی کارفرمایی با طرح دغدغه‌ها و مشکلات صنفی خود، خواستار پیگیری ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص شدند.

مباحث حوزه مالیات، بیمه، توجه ویژه به جایگاه تشکل‌ها، تجدیدنظر در قوانین بیمه تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری، توانمندسازی نیروی انسانی بخش خصوصی، اصلاح آیین‌نامه‌های مانع‌آفرین و ناهماهنگی برخی دستگاه‌های دولتی در حوزه اشتغال‌آفرینی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: