April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
وزیر کار بر تامین و تضمین آینده کارگران تاکید کرد
کد خبر: ۳۸۷۲۱۸
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
0
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اصل ۲۹ قانون اساسی وظیفه حاکمیت را تضمین عدالت دانست و گفت: آینده کارگران باید تأمین و تضمین شود.

نقش تشکل‌های کارگری در اتحاد و مدیریت کسب‌و‌کار

«سیدصولت مرتضوی» در نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگان کشور اظهار کرد: ما امروز در خانواده کار و تولید کشور گردهم آمده‌ایم تا تبادل اندیشه و افکار داشته باشیم.

وی با اشاره به وحدت و انسجام کارگران در کشور افزود: نقش تشکل‌های کارگری در ایجاد اتحاد و مدیریت فضای کسب‌و‌کار کشور قابل تقدیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۳ آبان را پایان سیطره استکبار جهانی دانست و تأکید کرد: اصل اقتدار ایران اسلامی نشانه و هدف اغتشاشات اخیر است.

وی تصریح کرد: هدف نهایی دشمن تجزیه ایران اسلامی است.

مرتضوی، تأمین و تضمین امنیت شغلی و رفاه کارگران را یکی از رویکرد‌های اصلی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: امنیت شغلی کارگران رابطه مستقیمی با آینده زندگی مردم دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اساس جمهوری اسلامی حفظ کرامت انسانی است، تصریح کرد: علاوه بر رسیدگی به دغدغه‌های اقتصادی و معیشتی باید به اصل حفظ کرامت کارگران توجه ویژه شود.

رئیس شورای عالی کار با بیان این‌که دولت سیزدهم به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد و اعتماد راسخ دارد، گفت: دولت سیزدهم نخ تسبیح اتحاد و همدلی کارگران و کارفرمایان است.

وی تأکید کرد: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی صاحب حق و ذی‌نفع خانواده کار و تولید کشور هستند.

مرتضوی، کاهش دخالت و تصدی‌گری دولت را یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: دولت در رابطه بین کارگر و کارفرما نقش تسهیل‌گر و تنظیم‌گر را ایفا می‌کند.

وزیر کار تکثر تشکل‌های کارگری را نعمتی بزرگ عنوان و تأکید کرد: برای تشکل‌های قانونی کارگری، خط قرمز‌های فرضی تعریف نکنیم بلکه تنها خط قرمز کشور نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و اصل ولایت فقیه است.

مرتضوی با بیان اینکه رشد اقتصادی ۸ درصدی در کشور، با تولید بهره‌ور و رقابت‌پذیر تحقق می‌یابد، گفت: پیشرفت و رشد تولید دانش‌بنیان با دستان توانمند کارگران ممکن می‌شود.

۱۱ هزارتشکل کارگری و ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل کارفرمایی در کشور فعالند

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست از فعالیت نزدیک به ۱۴ هزار تشکل کارگری و کارفرمایی در کشور خبر داد.

وی یکی از سیاست‌های اصلی معاونت روابط کار را در دولت مردمی سیزدهم سه‌جانبه‌گرایی جامعه کار و تولید کشور عنوان کرد و افزود: تا به امروز ۱۱ هزارتشکل کارگری و ۲ هزار و ۷۰۰ تشکل کارفرمایی در کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون روابط کار تصریح کرد: باید تشکل‌های فصل ۶ قانون کار در واحد‌های تولیدی تشکیل شوند تا کارگران با استفاده از این تشکل‌ها مطالبه‌های به حق خود را پیگیری کنند.

وی تأکید کرد: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی جزو برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

رعیتی‌فرد خاطرنشان کرد: معاونت روابط کار در حوزه توسعه، ترویج و آموزش تشکل‌ها و گسترش فرهنگ تشکل‌گرایی و نظارت بر تشکل‌ها و انتخابات آن‌ها طبق اساسنامه و آئین‌نامه‌ها تأکید دارد.

در این نشست تعدادی از نمایندگان تشکل‌های کارگری و بازنشستگان کشور دغدغه‌ها، چالش‌ها، پیشنهادات و انتقادات خود را با وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: