کد خبر: ۳۸۷۲۵۰
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۰
0
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشوربا اشاره به اینکه مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می‌شوند گفت: در مهر ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ از ۸۲هزار نفری که مهارت کسب کرده و رهگیری شدند، حدود ۵۵ درصد جذب بازار کار شدند.

۵۵ درصد مهارت آموختگان جذب بازار کار شدند

غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور درباره میزان مهارت آموزی گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی می‌باشد و ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۵ هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های این مجموعه می‌باشد که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به اینکه ۸۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر از متقاضیان مهارت آموزی در شش ماه نخست امسال موفق به کسب آموزش‌های مهارتی شدند گفت:در فاصله زمانی مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱ بر اساس رهگیری اشتغال مهارت آموختگان سازمان آماری از کارجویانی که جذب کار شدند دیده می‌شود. در این بازه زمانی بیش از ۸۲ هزار نفر از مهارت آموختگان رهگیری شده اند که بر اساس این رهگیری بیش از ۵۵ درصد کارجویان سازمان جذب بازارکار شده اند.

وی درباره طرح محیط کار واقعی (عملکرد و تعداد واحد پذیرنده) بیان کرد: در بازه زمانی مهر ماه ۱۴۰۰ تا مهر ماه ۱۴۰۱ در راستای طرح محیط کار واقی که به شیوه استاد شاگردی اجرا می‌شود موفقیت‌هایی داشته ایم. این طرح به شیوه استاد شاگردی نوین با استفاده از ظرفیت‌های صنایع و صنوف اجرا می‌شود، طول دوره‌ها از یکماه (۱۰۰ ساعت) و حداکثر ۱۸ ماه بوده و مهارت آموزان در طول دوره از شمول قانون کار وتامین اجتماعی مستثنی می‌گردند. دراین بازه زمانی ۵۰۴۶۶ نفر در ۱۷۳۸۶ واحد صنفی یا صنعتی (واحد پذیرنده) تحت آموزش بوده اند. ۸۰ درصد مهارت آموختگان این طرح جذب بازار کار می‌شوند.

حسینی نیا به ایجاد و راه اندازی مراکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار اشاره کرد و گفت: پرورش کارآفرینان مولد و ایجاد اشتغال پایدار از طریق بسترسازی برای ایجاد کسب و کار‌های پُر رشد در اکوسیستم کارآفرینی با ایجاد ۳۱ مرکز را در بازه زمانی مهر ماه ۱۴۰۰ تا مهر ماه ۱۴۰۱ انجام دادیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به آموزش در فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا مهر ماه ۱۴۰۱ آموزش اتباع خارجی با حماتی‌های مالی unhcr و موسسه سکوا آلمان توسط سازمان انجام می‌شود و در این بازه زمانی ۳۷۶۱ نفر از آموزش‌های مهارتی برخوردار بوده اند، آموزش به متقاضیان آموزش‌های مهارتی از طریق آموزشگاه‌های آزاد: ۸۲۵.۸۴۷ نفر دوره معادل ۱۸۷.۰۹۲.۷۳۷ نفر ساعت ارائه آموزش توسط مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی: ارتقای مهارت شاغلین بنگاه‌ها و واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و ارتقای بهره وری با ارائه ۶۸۶۸۵۷۸ نفر ساعت آموزش تحت آموزش بوده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: