دکتر مجید مشعلچی در این مراسم، ضمن گرامیداشت هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس بیمه ایران گفت: بیمه ایران به عنوان اولین و تنها بیمه دولتی کشور در صنعت بیمه، نقش راهبردی و کلیدی را بر عهده دارد.
قائم مقام بیمه مرکزی، رمز موفقیت و ماندگاری بیمه ایران را در جذب نیروی انسانی متخصص و شبکه فروش کارآمد دانست و گفت: این شرکت، بخش بزرگی از اعتبار و خوش نامی خود را مدیون عملکرد خوب کارکنان و شبکه فروش است که باید برای حفظ و ارتقا آنها تلاش کند.
وی با اشاره به گستردگی چتر حمایتی بیمه ایران در سراسر کشور گفت: به واسطه این بزرگی و اولین بودن، انتظار میرود این شرکت در راستای نقش راهبردی خود، در جهت گسترش آرامش خاطر در فضای اقتصاد کلان کشور و بهبود عملکرد اقتصاد ملی گام بردارد و با بهره گیری از ظرفیتهای خود در حوزههای کلان مانند: مقابله با تحریم ها، تقویت بیمههای اتکایی، شناسایی ریسکهای بزرگ و مغفول مانده و ایجاد رشتههای جدید بیمهای متناسب با نیازها و کسب و کارهای جدید به افزایش سهم بازار بیمه کمک کند، به گونهای که مولفهها و شاخصهای رتبه بندی بیمه ایران در سالهای آتی بر مبنای اقدامات و عملکرد آن در این حوزهها باشد.
وی افزود: بیمه ایران با بیشترین اثرگذاری در حوزه ماموریتهای دولتی باید همگام با سیاستهای دولت و در راستای ایفای نقش حمایتی خود، حامی فعالان اقتصادی باشد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی در پایان با تقدیر از خدمات ارزنده مدیران بیمه ایران از آغاز تا کنون گفت: بیمه ایران با ترسیم نقشه راهبردی، ارتقاء سطح فنی مدیران و کارکنان و تقویت شبکه فروش خود، میتواند بیش از پیش به رسالت و ماموریتهای اصلی خود به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی جامه عمل بپوشاند.