April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
فضل اللهی از حضور مپنا در ليست پنج سازنده و صاحب تکنولوژی برتر دنيا خبرداد
کد خبر: ۳۸۷۳۵۷
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
0
مدیر بازاریابی و پیشنهادات بخش برق گروه مپنا با اشاره به سابقه و عملکرد قابل توجه و تاثیرگذار گروه مپنا بر اقتصاد کشور گفت: توانمندی که گروه مپنا برای کشور به ارمغان آورده، بدین سادگی قابل توصیف و توضیح نیست.

تلاش‌های مپنا باعث پایان وابستگی ایران به جهان

امیر فضل اللهی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با یادآوری اینکه قبل از اینکه گروه مپنا در ایران فعال شود، برای هر کار نیروگاهی و هر قطعه نیروگاهی وابسته به خارج از کشور بودیم گفت: امروز يكي از پنج سازنده و صاحب تکنولوژی اول جهان هستیم، یعنی نه تنها تجهیزات را می‌سازیم، بلکه صاحب تکنولوژی تجهیزات هستیم و کار بجایی رسیده که مپنا لایسنس دارد.

وی در تشریح توانمندی‌های مپنا گفت: مپنا هم نیاز شبکه برق کشور را تامین می‌کند، هم تولیداتش را به کشور‌های اطراف صادر می‌کند، هم در رقابت بازار جهانی قرار دارد و هم با بزرگترین شرکت‌های سازنده نیروگاهی رقابت جدی دارد، همین رزومه اثبات می‌کند که اگر بخواهیم، میشود.

مدیر بازاریابی و پیشنهادات بخش برق گروه مپنا با یادآوری اینکه سال ۱۴۰۰ سال تلخ و سختی برای برق صنایع بود گفت: به دلیل کمبود برق و زیان‌هایی که از کمبود برق و عدم نفع تولید متوجه صنایع می‌شد، مپنا در قالب یک برنامه جامع تامین تجهیزات و اجرا، به کمک صنعت آمد و قرارداد‌های مهمی را با مجموعه‌های صنعتی و معدنی بست.

وی با اشاره به قراردادی که بین مپنا و فولاد مبارکه در اوایل زمستان سال گذشته بسته شد گفت: در قالب این قرارداد رکورد جدیدی را در فراهم آوردن واحد‌های ام. جی. تی ۸۰ کلاس آف بر جای می‌گذاریم.

فضل اللهی از قرارداد‌های مپنا با مجموعه‌های صنعتی معدنی گل گهر، چادرملو و مجموعه صنایع معادن و فلزات خبرداد و گفت: در قالب این قرارداد‌ها یک رکورد جهانی جالب را بر جا گذاشتیم، به نوعی که فاصله بین بستن قرار داد تا زمان برقدار شدن واحد و تولید برق ۶ ماه بود.

وی با اعلام اینکه ترکیب زنجیره تولید و اجرا در مپنا همراه با غیرت و خواسته تمامی کارکنان بود گفت: به دلیل صرف فعل خواستن، مپنا توانست مسئله کمبود برق کشور را تا حدودی مرتفع کند تا مشکلات سال گذشته برای امسال تکرار نشود.

 

بیشتر بدانید:ثبت ۴ رکورد جدید در صنعت برق حرارتی در سال اول دولت سیزدهم



مدیر بازاریابی و پیشنهادات بخش برق گروه مپنا با تاکید بر اینکه نتیجه قرارداد‌های سال گذشته مپنا را امسال مشاهده کردیم گفت: درنتیجه تولید سال قبل مپنا، میزان ظرفيت شبکه برق كشور اقزايش قابل توجهی يافته، مشکلات صنایع کمتر و مشکلات مردم بابت کمبود برق مدیریت شده بود.



وی با تاکید بر اینکه افزایش تولید و رفع مشکلات شبکه، نیاز به تزریق منابع مالی دارد گفت: گروه مپنا مجموعه بزرگی است و توانمندی‌های زیادی دارد، اما هنوز نتوانسته بخش قابل توجهی از مطالبات خود را از کارفرمایان به ویژه بخش دولتی دریافت کند.

فضل اللهی تاکید کرد:مپنا با توجه به شرایط خاصی که بر اقتصاد کشور حاکم است، بدنبال آن است که بتواند زنجیره تولید را تقویت کند.

وی در خصوص دلایل حضور مپنا در سمپوزیوم کیش ۱۴۰۱ گفت: مپنا بدنبال آشنایی با مجموعه فولادی و تبادل نظر با این مجموعه‌ها برای این است که بتواند نیازهایشان را شناسایی کند و ببیند در زمینه‌های مختلف چه کمک‌هایی می‌تواند به آن‌ها داشته باشد.

مدیر بازاریابی و پیشنهادات بخش برق گروه مپنا با تاکید بر اینکه مپنا در زمینه تولید برق، ساخت نیروگاه و ساخت لوکوموتیو فعالیت قابل توجهی داشته باشد گفت: مپنا دارای تکنولوژی ساخت لوکوموتیو است و با مجموعه‌های بزرگی همکاری می‌کند از جمله فولاد مبارکه که چندی قبل تعدادی لوکوموتیو را تحویل آن‌ها دادیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت مخازن از انواع تحت فشار و ثانویه در زنجیره تولیدات گروه مپنا است گفت: تولیدات مپنا متنوع است و به همین دلیل به سمپوزیم کیش رفتیم تا با شرکت‌های صنعت فولاد ارتباط برقرار کنیم.

فضل اللهی بر حمایت از تولید داخل تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که کشور ما با آن روبرو است، این است که وقتی یک صنعت در کشور ایجاد میشود، حمایت از آن صنعت به صورت بایسته و شایسته انجام نمی‌شود.

وی از وجود عده‌ای فرصت طلب و سودجو انتقاد کرد و افزود: وقتی در مملکت می‌توانیم با بالاترین تکنولوژی روز، تجهیزات نیروگاهی تولید کنیم، عده‌ای افراد سودجو دنبال این هستند که تجهیزات دست دوم که نصف بیشتر عمر مفید آن‌ها گذشته را وارد کنند، افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند و اهمیتی به منافع ملی نمی‌دهند.

مدیر بازاریابی و پیشنهادات بخش برق گروه مپنا با تاکید براینکه باید همه دست به دست هم بدهیم و یکدلی و یکرنگی داشته باشیم گفت:مپنا در تامین نیاز کارفرمایان و مشتریان نهایت تلاش خود را دارد و سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی و خصوصی نیز در تعامل با یک مجموعه صنعتی بزرگ داخلی باید همکاری و هماهنگی داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: