کد خبر: ۳۸۷۳۸۴
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
0
آیین با شکوه بزرگداشت هشتاد و هفتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران با حضور و سخنرانی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

وزیر اقتصاد: راه اندازی سامانه پرداخت خسارت برخط بیمه ایران رضایتمندی مردم را در پی دارد

در طلیعه هشتاد و هشتمین سال فعالیت بیمه ایران، یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱، مراسمی با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مجید مشعلچی فیروز آبادی قائم مقام رییس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی ایران، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد.

در این مراسم که هزاران تن از همکاران نماینده سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند، همراه با سخنرانی‌ها و برنامه‌های متنوع، «سامانه پرداخت خسارت برخط بیمه ایران» به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی و تعدادی از مقامات حاضر در مراسم، در آیینی ویژه، رونمایی شد.

بنا به این گزارش، وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنانی با اشاره اندوه بار به درگذشت صبح امروز مرتضی محمد خان وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی و طلب آمرزش و مغفرت الهی برای ایشان، با بیان اینکه امید می‌رود صاحبان کسب و کارها، تولیدکنندگان و تجار کشور با اتکا به خدماتی که صنعت بیمه انجام می‌دهد، بتوانند فعالیت اقتصادی خود را به خوبی پیش ببرند، اظهار کرد: امیدوارم این گونه سالگرد‌ها و همایش‌ها کمک کند به اینکه بتوان در مسیر هدف گذاری‌هایی که هم در قوانین مرتبط و هم در سند تحول دولت مردمی و سایر اهداف بیمه مرکزی و مدیران صنعت بیمه کشور صورت گرفته است، برنامه‌های تعیین شده، بهتر پیش برود، موانع برداشته شود و همگرایی بیشتر در مسیر اهداف صنعت بیمه کشور ایجاد کنیم.

دکتر خاندوزی گفت: ما به جهت شاخص معروف ضریب نفوذ بیمه وضعیت قابل دفاعی نداریم خیلی بیشتر از این‌ها باید حرکت می‌کردیم. حتی از هدفگذاری‌های قانون برنامه و اسناد بالا دستی هم عقب هستیم و جبران آن مستلزم این است که تحرک بیشتر و همیت بالاتری از سوی مدیران شرکت‌های بیمه‌ای کشور صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: روند کنونی هم روند پرتلاشی است؛ اینکه در هفت ماهه امسال نزدیک به ۶۰ درصد افزایش در حق بیمه تولیدی مجموعه بیمه‌های کشور شکل گرفته است نشان می‌دهد که حرکت و رقابت وجود دارد؛ آن هم نه رقابت در گرفتن سهم سایر رقبا در بازار بلکه رقابت از طریق توسعه خدمات و بالا بردن سطح پوشش و فرهنگ بیمه‌گری و بیمه خواهی در کشور، کیفیت ارائه خدمات متناسب با نیاز فعالان اقتصادی و اجتماعی.

وزیر اقتصاد با اشاره به نیاز‌های متفاوت فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اظهار کرد: ما برای بسیاری از این نیاز‌ها هنوز محصولات و ابتکارات بیمه‌ای قابل اتکایی نداشته‌ایم که آن نیاز‌ها را مرتفع کند تا از طریق این دست رقابت‌های سالم سازنده بتوانیم به اهداف قوانین و مقررات برسیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ ما به طور متوسط هر سال یک مجوز جدید برای شرکت‌های بیمه صادر کرده ایم، گفت: الحمدالله فقط در همین ماه‌های اخیر حدود ۴ بازیگر جدید به این عرصه اضافه شده است. آنهم نه فقط در عرصه بیمه‌های جنرالی که شاید نیاز در کشور ایجاب می‌کرده به اندازه کافی صورت می‌گرفت، بلکه از رییس کل بیمه مرکزی خواستم تا تمرکزشان را روی حوزه‌هایی قرار دهند که هم اکنون نیاز به حضور بازیگران جدید و تولید محصولات جدید و جذاب بیمه‌ای دارد و امیدواریم که این فضا با قدرت بیشتر و با سرعت بالاتری ادامه پیدا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت ایفای نقشی فراتر از یک رکن نظام مالی کشور برای صنعت بیمه بیان کرد: نقش آفرینی و سهم شرکت‌های بیمه حتی در تامین مالی‌های استراتژیک اقتصاد ایران کم‌رنگ است و خلأ محصولاتی که بتوانیم با حوزه بازار سرمایه مرتبط کنیم را در این صنعت داریم و هنوز فضای کار بسیار زیادی برای حرکت تحولی وجود دارد.

وی تاکید کرد: فراتر از نقشی که خود بیمه دارد در زمینه هدف نهایی یعنی روحی که توسعه بیمه در یک کشور می‌تواند تماماً مستقر کند هم نیازمند تلاش و همدلی زیادی هستیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به نیاز اقتصاد ایران به کارویژه‌ای که بیمه‌ها برای کسب و کار می‌توانند فراهم کنند، گفت: صنعت بیمه در حال کمک برای تامین آتی است تا خاطر جمعی نسبت به آینده ایجاد کنیم و بدانیم برای هر احتمال و اتفاقی محافظی، پوششی و کمکی برای آنکه کمترین آسیب به فعالان اقتصادی وارد شود، وجود دارد؛ همین هسته مرکزی که کار ویژه نهایی این صنعت است نه‌تن‌ها برای کسب‌وکار‌های خرد و نه برای شرکت‌های تولیدکننده و صادرکننده‌ای که می‌خواهد محصولات خود را بیمه کند؛ بلکه برای مجموعه اقتصاد ایران یک ضرورت است.

وی گفت: نیازمندیم که دست به دست هم بدهیم در همه بخش‌های اقتصادی و کمک کنیم برای اینکه اگر در زمانی تردیدی درباره آتیه اقتصاد ایران ایجاد می‌شود و اخبار ناامید کننده و تضعیف کننده‌ای می‌رسد این کارویژه یعنی تامین آتیه و خاطرجمعی نسبت به آینده را با کمک همه فعالان اقتصادی در سایر صنایع، صاحب‌نظران، دلسوزان و مدیران و صاحبان قلم و اندیشه تقویت کنیم.

خاندوزی تصریح کرد: در همین هفته‌های اخیر به‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد ابهام و چالش صورت گرفت، نه‌تن‌ها اصلاحات اقتصادی که تا کنون طی شده منجر به یک ثبات در حوزه اقتصاد کلان و شاخص‌های اقتصادی شد؛ بلکه برنامه‌های رو به آینده در بخش‌های مختلف صنعتی - تجاری در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: همین هسته مرکزی که در واقع کار ویژه نهایی کل این صنعت است، برای نه فقط کسب و کار‌های خرد، نه فقط یک سازمان، شرکت تولید کننده و صادر کننده‌ای که می‌خواهد محصول یا کشتی حمل و نقل یا مثلا انبار خودش را بیمه کند، برای مجموعه اقتصاد ایران ما نیازمند به این هستیم که دست به دست هم بدهیم همه بخش‌های اقتصادی و کمک کنیم به اینکه اگر در زمانی دارد تردیدی ایجاد می‌شود برای این که آتیه اقتصاد ایران آتیه مبهمی است و آتیه پر از چالش و ابهام و اخبار نا امید کننده و تضعیف کننده‌ای است، این تامین آتیه و این خاطر جمعی نسبت به آینده به عنوان یک کار ویژه همه فعالان اقتصادی در سایر صنایع، همه صاحب نظران و دلسوزان، مدیران، دست اندرکاران یا صاحبان قلم و اندیشه که هستند، این هم یک کارویژه است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در همین هفته‌های اخیر به‌رغم تمام تلاش‌هایی که برای ایجاد ابهام و چالش صورت گرفت، نه‌تن‌ها اصلاحات اقتصادی که تا کنون طی شده منجر به یک ثبات در حوزه اقتصاد کلان و شاخص‌های اقتصادی شد؛ بلکه برنامه‌های رو به آینده در بخش‌های مختلف صنعتی - تجاری در حال شکل‌گیری است. بودجه ۱۴۰۲ با این نگاه رو به رشد و پیشرفت و نه صرفاً برای کنترل تورم و حفظ شرایط موجود بلکه حرکت کردن به سمت پروژه‌های پیشرانی که بتواند تحرک در اقتصاد ایجاد کند را دنبال می‌کنیم آن هم در همین ایام که بسیاری به دنبال متزلزل کردن خاطر جمعی نسبت به آینده هستند و می‌خواهند دل فعالان اقتصادی و خانوار‌ها را خالی کنند که نسبت به آینده اقتصاد شک و شبهه وجود دارد و دعوت کنند تا مردم در فعالیت‌ها، رفتاری از خود بروز بدهند که تشدید کننده فضای بی‌ثباتی و نااطمینانی در اقتصاد است، البته واقعاً در دلسوزی و میهن دوستی بسیاری از افرادی که در این ایام ناآگاهانه موضع‌هایی را ابراز و تصمیمات و پیام‌هایی را منتشر می‌کنند، تردید می‌کنم.

وی گفت: در واقع باید به صداقت و دلسوزی و میهن دوستی بسیاری از کسانی که نا آگاهانه در این ایام موضع ها، پیام‌ها و بیان‌هایی را ابراز و توسط شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، تردید کرد. این در حالیست که مردم و جامعه ایران نه تنها توانستند با پایداری و ایستادگی و بلوغ فکری از تحریم‌های خارجی سربلند بیرون بیایند بلکه نقاط تحولی و اصلاحی داخلی را هم با همه سختی‌ها و دشواری‌هایی که داشت، پشت سر گذاشته اند. اما متاسفانه در حال حاضر که باید بیشترین امید را نسبت به آینده ایجاد کنیم و همه دست به دست هم بدهیم که فعالان اقتصادی نه تنها در مسیر تسهیل تولید و کسب و کار اقتصادیشان بلکه رو به آینده، رو به پیوند‌های اقتصادی و تجاری با شرکای خارجی، با توسعه سازمانی و اقتصادی در داخل کشورحرکت بکنند، این نجوا‌ها که گاه از گوشه وکنار شنیده می‌شود بسیار تاسف برانگیز است. امیدوارم که در اینجا هم همه فعالان اقتصادی دست به دست هم بدهیم تا نسبت به تقویت حرکتی که رو به تحول ایجاد شده است، بکوشیم.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه برآیند عملکرد شما در صنعت بیمه و تمامی کسانی که در حوزه‌های صنعتی و تجاری و اقتصادی کشور زحمت می‌کشند این است که بتوانید این امید و اعتماد را نه تنها زنده نگه دارید که با درجات بسیار بالاتری به جامعه منتقل کنید، گفت:. بیمه ایران به عنوان یک شرکت دولتی که در واقع متعلق به مردم ایران است، باید بیش از این آغوش خودش را برای افزایش رضایتمندی مردم ایران باز کند.

خاندوزی اضافه کرد: سامانه‌ای که امروز در بیمه ایران رونمایی شد گام ارزشمندی است که می‌تواند در افزایش رضایتمندی مردم در سهولت برخورداری از خدمات بیمه‌ای تاثیر گذار باشد و سایر شرکت‌های بیمه هم از این دست ابتکاراتی که بتواند کمک کند حتماً استفاده کنند. اما به طور خاص انتظار می‌رود که اگر در جایی فعالان اقتصادی و مردم انتظاری دارند که شرکت‌های بیمه سهل‌تر و کم هزینه‌تر و با رفت و آمد‌های کمتر و هزینه‌های اداری پایین‌تر خدمت ارئه دهند، باید به خواست بر حق آنان جامه عمل پوشاند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار کرد: در فرایند‌های خدمت رسانی به جامعه می‌توانیم بهتر و رضایت بخش‌تر عمل کنیم. همین دست از اقدامات است که می‌تواند به مردم نشان دهد که دست اندر کاران امور اقتصاد فقط در اندیشه سود و زیان صرف نیستند و حواس شان به این موضوع هم است که این خدمت و صنعت زمانی می‌تواند پایدار و خوشنام باشد و توسعه پیدا کند که جامعه خدمت آن‌ها را احساس کند و رضایتمندی مردم را تسهیل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: