کد خبر: ۳۸۷۴۰۳
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
کشور‌های عضو شورای حقوق بشر از بحرین خواستند به آزادی‌های دینی شیعیان احترام بگذارد و همه بازداشت شدگان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

تاکید شورای حقوق بشر بر لزوم احترام رژیم آل‌خلیفه به آزادی‌های دینی شیعیان

کشور‌های عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، از بحرین خواستند به آزادی‌های دینی شیعیان احترام بگذارد و همه بازداشت شدگان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری مرآت البحرین، در نشست این شورا برای ارزیابی اوضاع حقوق بشر، ایرلند خواستار حمایت از آزادی‌های دینی شیعیان و بازخواست عاملان نقض این آزادی‌ها شد و بر لزوم ایجاد فضای فعالیت‌های سیاسی در بحرین تاکید کرد.

ایرلند همچنین توقف شکنجه در بحرین و آزادی همه افرادی را که به علت دیدگاه‌ها و فعالیت هایشان در این کشور بازداشت شده اند، خواستار شد. آمریکا هم ادعا کرد خواستار لغو محدودیت‌ها بر تجمع‌های مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت‌ها در بحرین و آزادی همه افرادی شد که به علت آزادی بیان، بازداشت شده اند.

انگلیس هم به نوبه خود مدعی حمایت از آزادی مطبوعات و توقف اعدام‌ها در بحرین شد. پرتغال هم با طرح توصیه‌های مشابه، بر لزوم حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بحرینی که سلب تابعیت شده اند، تاکید کرد.

نماینده لوکزامبورگ در شورای حقوق بشر هم توقف اعدام‌ها، شکنجه، برخورد نامناسب و تبعیض دینی در بحرین را خواستار شد و بر لزوم حمایت از فعالان سیاسی و حقوقی و دادن اجازه به گزارشگر سازمان ملل برای سفر به منامه، تاکید کرد. ده‌ها کشور در ارزیابی که به اهمیت اجرای قوانین مربوط به اوضاع حقوق بشر در بحرین، اشاره کرد، مشارکت داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: