کد خبر: ۳۸۷۴۰۷
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
 رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا از روز گذشته (سه شنبه) در همه ایالت‌های این کشور آغاز شد.

نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا؛ جمهوریخواهان پیشتاز هستند

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا -که از گران‌ترین رقابت‌های غیر ریاست جمهوری در تاریخ است- در حالی برگزار می‌شود که رای‌دهندگان متفاوت آمریکایی درباره مسیر پیش روی این کشور نگرانند.

نمایندگان کنگره آمریکا هر دو سال یکبار انتخاب می‌شوند و دوره فعالیت هر سناتور نیز ۶ سال است. به همین دلیل قرار است بار دیگر سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی مجلس سنا (یک سوم از ۱۰۰ کرسی‌های سنا) به رای مردم گذاشته شود. منتخبان جدید نیز از ۳ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی دوره کاری خود را آغاز خواهند کرد.

 

 

 
برابر شدن آراء دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در سنا
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، شمار کرسی‌های جمهوریخواهان در رقابت مجلس نمایندگان آمریکا تا این لحظه به ۱۹۵ کرسی و شمار کرسی‌های دموکرات‌ها به ۱۷۴ کرسی رسیده است. در انتخابات سنا نیز جمهوریخواهان و دموکرات‌ها هر یک تاکنون ۴۸ کرسی به دست آورده اند.

۱ دقیقه پیش
تشکر پلوسی از رأی‌دهندگان برای حضور در پای صندوق‌های رأی
 

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد دموکراتها و جمهوریخواهان به مراتب بهتر از انتظارات عمل کرده اند.

پلوسی از رأی‌دهندگان تشکر کرد که با حضور خود توانستند نظرشان را در مورد دموکراسی آمریکا بیان کنند.

۳۱ دقیقه پیش
مرگ یک کارگر نزدیک حوزه رأی‌گیری در هیوستون آمریکا باعث تعطیلی آن شد
 

در پی مرگ یک کارگر در نزدیکی حوزه رأی‌گیری در ملروز پارک در هیوستون آمریکا، این مرکز رأی گیری بسته شد. به گزارش ام اس ان بی سی، جسد این کارگر در یک سبد جمع آوری گیلاس پیدا شد و علت مرگ این کارگر هنوز مشخص نیست.

رأی دهندگان به یک مرکز اخذ رأی نزدیک همان منطقه هدایت می شوند. مرگ وی نگرانی در پی نداشت اما نوعی رویداد غیر معمول است که جرقه تئوری‌های توطئه را رقم می‌زند.

۳۷ دقیقه پیش
دموکرات‌ها پیشتاز در ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن
 

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک پست، ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان و واشنگتن به جمع ایالت‌هایی که دموکرات‌ها در آن به بیشترین آرا دست یافتند، پیوستند.

در کالیفرنیا الکس پادیلا با کسب بیش از ۶۳ درصد آرا، در اورگان، ران وایدن با بیش از ۵۵ درصد آرا و در واشنگتن پتی موری با بیش از ۵۷ درصد آرا نسبت به رقبای جمهوریخواه خود جلوتر هستند.

۱ ساعت پیش
سنا: جمهوریخواهان ۴۶، دموکرات‌ها ۴۷
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تعداد کرسی‌هایی که دموکرات‌ها تا این لحظه توانسته اند در رقابت‌های سنای آمریکا کسب کنند، ۴۷ کرسی است و جمهوریخواهان ۴۶ کرسی را از آن خود کرده اند.

۱ ساعت پیش
مجلس نمایندگان: جمهوریخواهان ۱۹۰، دموکرات‌ها ۱۶۵
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، جمهوریخواهان تا این لحظه توانسته اند ۱۹۰ کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کنند. این در حالی است که شمار کرسی‌های دموکرات‌ها به ۱۶۵ کرسی رسیده است

. هنوز تکلیف ۸۰ کرسی مجلس مشخص نشده است. جمهوریخواهان نیاز به کسب ۲۱ کرسی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان دارند، در حالی که کرسی‌های مورد نیاز دموکرات‌ها برای کنترل مجلس ۴۰ کرسی است.

۱ ساعت پیش
نانسی پلوسی بار دیگر رای آورد
 

«نانسی پلوسی» بار دیگر از حوزه انتخابیه کالیفرنیا برای حضور در مجلس نمایندگان رای آورد.

۱ ساعت پیش
۲۱ درصد از سیاه پوستان تنسی از شرکت در انتخابات منع شده اند
 

به گزارش پایگاه اینترنتی ام. اس. ان. بی. سی، به رغم اینکه غالبا تصور می‌شود مشارکت رای دهندگان در انتخابات ناشی از اشتیاق فردی آنهاست، اما گزارش جدید نشان می‌دهد تعداد نامحدودی از شهروندان هستند که می‌خواهند رای دهند، اما نمی‌توانند.

تازه‌ترین تحقیق به نقل از سنتنسینگ پراژکت نشان می‌دهد ۲۱ درصد از شهروندان سیاه‌پوست در تنسی نمی‌توانند رای دهند. این ممنوعیت یا به دلیل ارتکاب جنایاتی است که سبب شده آن‌ها برای همیشه از رای دادن منع شوند و یا ناشی از آن است که اینگونه افراد هزینه‌ها یا جریمه‌های مربوط به آن محکومیت‌ها را پرداخت نکرده‌اند. این افراد مدعی هستند که نمی‌توانند هزینه‌های فرزندانشان را بپردازند.

اگرچه قوانین خود به اندازه کافی بد هستند، اما لئولا اسکات از ساکنان منطقه دیرسبرگ می‌گوید با وجود اینکه هزینه‌های دادگاه خود را پرداخت کرده، اما هنوز نمی‌تواند مقامات را متقاعد کند که وظیفه خود را انجام داده است.

به رغم تلاش‌هایی که اخیراً برای رفع مشکل در تنسی انجام شده تا حضور افراد را در پای صندوق‌های رای تسهیل کند، اما از آنجا که سیاست با موضوع نژاد پیش می‌رود این تصور که جمهوری خواهان براساس طرحی بتوانند از شمارسیاه‌پوستان بیشتری در رای‌گیری استقبال کنند سخت به نظر می‌رسد.

۲ ساعت پیش
بیش از ۶۵ درصد جمهوریخواهان خواهان ترامپ هستند
 

با پیشتازی جمهوریخواهان در آخرین شمارش آرای انتخابات میان دوره کنگره در آمریکا موسسه ایپسوس با انجام یک نظرسنجی اعلام کرده که بیش از ۶۵ درصد از جمهوری خواهان خواستار نامزدی دوباره دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ هستند.

رهبران حزب جمهوری خواهان و بسیاری از نظریه پردازان این حزب معتقدند که هنوز دونالد ترامپ گزینه مطلوب برای این حزب است و در صورت نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری می تواند پیروز میدان باشد.

۲ ساعت پیش
پیروزی نامزد آفریقایی تبار در ایالت مریلند برای اولین بار
 

طبق شمارشهای صورت گرفته دموکراتها در حال حاضر در ایالت کلیدی پنسیلوانیا پیشتاز هستند.

همچنین پیش بینی شده که حزب دموکرات بتواند در ماساچوست و مریلند هم از جمهوری خواهان پیشی بگیرد این در حالیست که جمهوری خواهان در ایالتهای فلوریدا و تگزاس پیشتاز هستند.

از مریلند جایی که ۳۱ درصد از جمعیت آن سیاه پوست هستند، وس مور دموکرات توانست نخستین نامزد آمریکایی آفریقایی تباری باشد که در این ایالت به پیروزی رسیده است.

۲ ساعت پیش
تازه ترین نتایج شمارش آرا در ایالت های آمریکا
 

نیویورک پست نوشت: تازه‌ترین نتایج شمارش آرا در ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهد در انتخابات سنا جمهوریخواهان با کسب ۴۶ کرسی به ۴۴ کرسی دموکرات‌ها، جلوتر هستند.

در انتخابات مجلس نمایندگان هم این آمار به ترتیب ۱۶۲ کرسی برای جمهوریخواهان و ۱۰۳ کرسی برای دموکرات‌ها تا کنون ثبت شده است. در انتخابات فرمانداری‌ها هم جمهوریخواهان با ۲۲ ایالت نسبت به ۱۳ ایالت دموکرات ها، نتایج بهتری به دست آورده اند.

۳ ساعت پیش
مجلس نمایندگان: جمهوریخواهان ۱۳۷، دموکرات‌ها ۸۰
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تاکنون جمهوریخواهان موفق شده اند ۱۳۷ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورند و سهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا الان به ۸۰ کرسی رسیده است. در انتخابات سنا نیز جمهوریخواهان و دموکرات‌ها هر دو تاکنون ۴۰ کرسی را از آن خود کرده اند.

۴ ساعت پیش
پیشتاری دموکرات‌ها در سنای آمریکا
 

به گزارش روزنامه نیویورک پست، براساس تازه‌ترین شمارش آرای انتخابات آمریکا، در رقابت سنا، دموکرات‌ها با کسب ۴۰ کرسی نسبت به ۳۹ کرسی از جمهوری خواهان جلوتر هستند. تا الان جمهوریخواهان موفق شدند ۱۲۴ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورند، اما سهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا به الان ۶۸ کرسی اعلام شده است.

۴ ساعت پیش
مجلس سنا: جمهوری خواهان ۳۹ در برابر ۳۸ دموکرات‌
 
در انتخابات مجلس سنا جمهوری خواهان ۳۹ در برابر ۳۸ از دموکرات‌ها تا این لحظه پیش هستند.
۵ ساعت پیش
مجلس نمایندگان: جمهوریخواهان ۱۰۵، دموکرات‌ها ۵۷
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تا الان جمهوریخواهان موفق شدند ۱۰۵ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورند، اما سهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا به الان ۵۷ کرسی اعلام شده است.

۵ ساعت پیش
مجلس نمایندگان: جمهوری خواهان ۸۶، دموکرات‌ها ۳۷
 

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، تا الان جمهوریخواهان موفق شدند ۸۶ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورند، اما سهم دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان تا به الان ۳۸ کرسی اعلام شده است.

۵ ساعت پیش

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: