April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
مدیرعامل بیمه کوثر از رشد پرداخت خسارت خبرداد
کد خبر: ۳۸۷۴۲۳
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید براینکه متناسب با افزایش ریسک، باید حق بیمه‌ها نیز افزایش یابد گفت: مناسب نیست که بدون در نظر گرفتن مساله هزینه و درآمد شرکت‌های بیمه، حق بیمه‌ها پایین آورده شود.

تعیین میزان حق بیمه به تبع سرمایه و ریسک

صنعت بیمه یکی از بزرگترین گردش‌های مالی را در کشور دارد، زیرا با دریافت حق بیمه ها، ریسک را در جامعه مدیریت می‌کند، اما با بخشی از حق بیمه‌ها خسارت‌های وارده را می‌پردازد و با بخشی دیگر به سرمایه گذاری می‌پردازد. بنابر این گردش مالی بیمه تاثیر قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد. اما استقبال لازم از صنعت بیمه صورت نمی‌گیرد و اگر بیمه‌های اجباری را از صنعت بیمه خارج کنیم، در بحث بیمه‌های اختیاری فاصله بسیاری وجود دارد.

تناسب حق بیمه با خسارت

بحثی که باعث شده استقبال لازم از صنعت بیمه صورت نگیرد، دیدگاه‌های متفاوتی است که بین مردم در مورد شرکت‌های بیمه مطرح می‌شود. بسیاری از مردم اصرار دارند خدمات و خسارت‌هایی که شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کنند، در قبال حق بیمه‌هایی که دریافت می‌کنند مناسب نیست. اینکه تا چه اندازه این انتقاد‌ها درست یا غلط است و آیا حق بیمه‌های دریافتی تناسبی با خسارت‌ها و خدمات دارد و آیا مردم زیاده خواه هستند، مواردی است که با ابوالفض آقادادی مدیرعامل بیمه کوثر مطرح شد که پاسخ‌های ایشان را در ادامه مشاهده می‌کنیم.

افزایش قیمت سرمایه

مدیرعامل بیمه کوثر در پاسخ به اینکه آیا ادعای مردم در خصوص کمکاری شرکت‌های بیمه در پرداخت خسارت و ارایه خدمات را می‌پذیرید گفت: برای آنکه دراین مورد پاسخ بدهیم، باید شرایط را بررسی کنیم و پرداخت خسارت یا ارایه خدمات را مطابق شرایط اقتصادی روز توصیف کنیم. آقادادی با اشاره به اینکه مواردی در پورت‌های خیلی بزرگ داریم که شاید برای شرکت‌های بیمه گر مثمر ثمر نباشد گفت: با تورمی که داریم میزان سرمایه‌ها افزایش یافته و به تبع افزایش سرمایه، میزان ریسک‌ها افزایش یافته است. وی با تاکید بر اینکه میزان حق بیمه‌های دریافتی به نسبت خسارت‌های پرداختی عدد قابل توجهی نیست گفت: با توجه به افزایش قیمت کالا‌های سرمایه‌ای که برای بیمه در نظر گرفته می‌شود، مبلغ پرداخت خسارت رشد سنگینی دارد و به همین دلیل امکان ندارد برای آنکه بازار‌ها را نگهداری کرد، حق بیمه‌ها از این هم کمتر شود.

افزایش حق بیمه متناسب با ریسک

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید براینکه متناسب با افزایش ریسک، باید حق بیمه‌ها نیز افزایش یابد گفت: مناسب نیست که بدون در نظر گرفتن مساله هزینه و درآمد شرکت‌های بیمه، حق بیمه‌ها پایین آورده شود. وی با تاکید بر اینکه مهمترین اولویت بیمه کوثر، افزایش رضایتمندی بیمه شوندگان است گفت: اگر چه از اهداف اصلی بیمه کوثر افزایش رضایتمندی جامعه مخاطب است، اما جایی که ریسک‌های بزرگ وجود دارد، به خصوص در بیمه‌های کلان، باید نگاهی جامع و کامل داشت و پس از بررسی‌های همه جانبه، در خصوص آن تصمیم گیری کرد.

نگاه همه جانبه به بیمه

آقادادی ریسک بیمه‌های خرد را متفاوت با بیمه‌های کلان دانست و گفت: اگر سبدی هم بدنبال جذب رضایت مشتریان باشیم، باید نگاهی همه جانبه به قرارداد بیمه داشته باشیم نه آنکه، چون قرارداد بیمه به صورت سبدی است، نرخ بیمه‌های درمان را پایین اعلام کنیم، زیرا در این صورت هم در بلند مدت برای صنعت بیمه ثمربخش نیست. وی با تاکید بر اینکه بیمه کوثر بدنبال این است که در بیمه‌های انفرادی بیشترین رضایت را جلب کند گفت: پایین آمدن نرخ‌ها و رقابت کاذبی که شکل می‌گیرد، به هیچ عنوان مناسب نیست و باید نگاهی جامع و کامل داشته باشیم. آقادادی بیمه را بحثی کلان دانست و گفت: نمی‌توان تنها در یک بخش بیمه بحث کرد و همه جوانب را درنظر گرفت، البته بیشتر بیمه‌ها خدمات یک نواختی ارایه می‌دهند.

برچسب ها: بیمه ، خسارت ، سرمایه ، ریسک ، آقادادی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: