April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۴۲۸
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
بر اساس نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا، ۸۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده تحت فشار تورم قرار دارند.

اظهارنظر عجیب ترامپ درباره آینده اقتصاد آمریکا

بر اساس نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا، نگرانی در مورد تورم به بزرگ‌ترین عامل استرس‌زا در میان مردم آمریکا تبدیل شده است و ۸۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده تحت فشار تورم قراردارند.

در سال ۲۰۲۰ همه گیری ویروس کرونا عامل اصلی استرس بلند مدت بود و پس از آن نگرانی در مورد مراقبت‌های بهداشتی را به رتبه دوم رسیده بود. در حالیکه امسال کرونا از این لیست خارج شده و مراقبت‌های بهداشتی به رتبه ششم سقوط کرده است، زیرا نگرانی در مورد آینده کشور و همچنین جرم و جنایت، همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

تورم و جرم و جنایت یکی از نگرانی‌های اصلی مردم آمریکا در سال ۲۰۲۲ است. گزارشات انجمن روانشناسی آمریکا حاکی از این است که ۸۳ درصد از بزرگسالان در ایالات متحده تحت فشار تورم قراردارند و پس از آن ۷۶ درصد احساس نگرانی نسبت به آینده کشور و ۷۵ درصد در مورد خشونت و جنایت نگران هستند.

نگرانی نسبت به خشونت و جرم بیش‌تر به خشونت با اسلحه و تیراندازی گسترده خیابانی اختصاص دارد. بطوریکه به ترتیب ۷۳ و ۷۲ درصد، مردم آمریکا نسبت به این دو مورد نگران‌اند.

مراقبت‌های بهداشتی که در سال ۲۰۲۰ رتبه دوم عوامل نگرانی مردم آمریکا بود در سال ۲۰۲۲ با ۷۰ درصد نگرانی به رتبه ششم سقوط کرده است و پس از آن نگرانی نسبت به افزایش تنش‌ها و تعارضات در سطح جهان با آمار ۶۷ درصدی است و در رتبه هشتم نگرانی‌های مردم آمریکا، نگرانی در مورد فضای سیاسی حاکم با آمار ۶۶ درصدی است.

افزایش تورم در آمریکا و علائم فشار روانی در مردم
انتخابات آمریکا در حالی برگزار می‌شود که قیمت‌های مصرف‌کننده با بیش‌ترین سرعت در چهار دهه اخیر در حال افزایش است. تورم سالانه آمریکا در ماه سپتامبر ۸.۲ درصد بوده است. البته این میزان نسبت به نرخ ۹ درصدی که در ماه ژوئن اتفاق افتاد و از سال ۱۹۸۱ تا به حال بی‌سابقه بوده است، اندکی کاهش یافته، اما همچنان نگرانی مهمی برای اقتصاد آمریکا به‌شمار می‌رود. این افزایش قیمت‌ها منجر به نگرانی مردم آمریکا در تهیه مایحتاجشان شده است، زیرا درحال‌حاضر با افزایش قیمت بنزین و خواروبار مواجه شده‌اند.

به گفته یک کارشناس آمریکایی افرادی که درآمد سالانه کمتر از ۵۰ هزار دلار دارند بیش‌تر در معرض فشار روانی ناشی از نگرانی در تهیه مایحتاج هستند و نظرسنجی انجمن روانشناسان آمریکا نشان می‌دهد ناامیدی گسترده‌ای در مورد دولت آمریکا وجود دارد. تقریبا ۲۵ درصد افراد آن قدر تحت فشار هستند که حتی نمی‌توانند کار کنند.

در نتایج دیگر این نظرسنجی‌ها دیده می‌شود که ۷۶ درصد افراد گفته‌اند که حداقل یک علامت مرتبط با استرس را جدیدا تجربه کرده‌اند. این علائم شامل سردرد، احساس عصبانیت یا اضطراب و همچنین احساس سرخوردگی و نگرانی مداوم می‌شود.

ترامپ: نمی‌دانم آمریکا دو سال دیگر دوام می‌آورد یا خیر؟
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در آخرین اظهارات خود گفته است: نمی‌دانم آمریکا برای دو سال آینده دوام خواهد آورد یا نه! این اتفاقی است که در حال وقوع است. کشور هیچ‌گاه تا به این اندازه در وضعیت نامناسب نبوده است و هیچ جا برای ما احترام قائل نیستند. نکته جالبی در مورد وضعیت کشور وجود ندارد که بخواهم در مورد آن برای شما سخن بگویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: