کد خبر: ۳۸۷۴۹۶
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، گفت: تهرانی به دلیل بارش باران و تگرگ از صعود به ارتفاعات و قله‌ها خودداری کنند.

صعود به ارتفاعات پایتخت خطرناک است

پدرام قودجانی با اشاره به هشدار زرد اداره کل هواشناسی استان تهران، گفت: بر این اساس از صبح امروز تا اواخر وقت شنبه-بیست و یکم آبان- بارش باران، رگبار، تگرگ، رعد و برق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف و در بعضی ساعات پدیده مه پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: منطقه اثر این هشدار‌ها در روز پنجشنبه و شنبه آینده غالبا در اکثر مناطق استان تهران و روز جمعه در ارتفاعات استان است.

قودجانی گفت: بر اثر این مخاطره لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی محدود و محلی معابر، احتمال بالا آمدن و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: بارش‌های امروز از جنوب و جنوب غرب استان وارد و به سمت شمال‌شرق استان حرکت کرده و با توجه به پایین بودن دما در ارتفاعات شمال شرقی استان (آبعلی) به شکل بارش برف نمایان شده است.

این کارشناس اضافه کرد: همچنین امروز به دلیل عدم رخداد وزش باد قابل ملاحظه افزایش غبار و ترکیب آن با رطوبت موجود احتمالا موجب بالا رفتن آلودگی هوا خواهد شد که پس از بارش مقداری از غلظت آن کاسته می‌شود.

قودجانی گفت: در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم نسبت به هشدار‌های صادر شده توجه ویژه داشته و ضمن احتیاط در سفر‌های برون شهری از کوهنوردی و صعود به قله پرهیز کنند. همچنین به شهروندان توصیه می‌شود از تردد و اطراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی ادامه داد: ارگان‌ها و سازمان‌های ذیربط نیز ضمن آگاهی از هشدار‌ها آمادگی لازم را در این خصوص داشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: