April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۵۰۸
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
ده‌ها هزار نفر از کارکنان دولت انگلیس به خاطر دستمزد‌ها و شرایط بازنشستگی در میانه بحران اقتصادی این کشور، به جمع اعتصاب کنندگان می پیوندند.

ده‌ها هزار کارمند دولت انگلیس به زمستان اعتصابی می‌پیوندند

اتحادیه خدمات عمومی و بازرگانی انگلیس اعلام کرد ده‌ها هزار نفر از کارکنان دولت به اعتصاب در مورد دستمزد، حقوق بازنشستگی و تعدیل نیرو‌ها رای مثبت داده‌اند.

به گزارش رویترز، این اتحادیه که نماینده کارگران شاغل در چندین بخش دولتی انگلیس است، می‌گوید به طور متوسط ۸۶.۲ درصد از اعضای آن رای به اعتصاب داده‌اند که بالاترین درصد رای در تاریخ اتحادیه است.

مارک سروتکا، دبیر کل اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اعضای ما صحبت کرده‌اند و اگر دولت نتواند به آن‌ها گوش دهد، ما هیچ گزینه‌ای نداریم جز اینکه دست به اعتصابی طولانی مدت بزنیم که هر وجهی از زندگی عمومی را درگیر خواهد کرد».

روز گذشته، روزنامه گاردین گزارش داد در انگلیس، زمستانی سراسر اعتصاب در تمام بخش‌ها، از سیستم درمانی گرفته تا حمل‌و‌نقل در پیش است. کالج سلطنتی پرستاری که نزدیک به نیم میلیون پرستار عضو آن هستند، اعلام کرده اولین اعتصاب سراسری در تاریخ ۱۰۶ ساله خود را پیش از کریسمس آغاز خواهد کرد. از سوی دیگر، حداقل ۷۰ هزار کارمند دانشگاه قرار است اواخر این ماه اعتصاب کنند. اتحادیه دانشگاه و کالج اعلام کرده که اعتصاب سراسری خود را در روز‌های ۲۴، ۲۵ و ۳۰ نوامبر برگزار می‌کند و کارکنان ۱۵۰ دانشگاه در خصوص حقوق، شرایط کاری و بازنشستگی، دست به اعتصاب خواهند زد.

همچنین، صد‌ها تن از کارکنان فرودگاه «هیترو» لندن در این ماه به مدت سه روز دست به اعتصاب خواهند زد که به طور بالقوه برنامه هواداران فوتبال را که می‌خواهند به جام جهانی قطر بروند، مختل خواهد کرد. اتحادیه این کارکنان اعلام کرد که ۷۰۰ کارگر درگیر در حمل و نقل زمینی، حمل و نقل هوایی و حمل بار در شلوغ‌ترین فرودگاه اروپا از ساعات اولیه ۱۸ نوامبر تا ساعات اولیه ۲۱ نوامبر به خاطر دستمزد دست به اعتصاب خواهند زد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: