کد خبر: ۳۸۷۵۰۹
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
شاکر زلوم قدرت گرفتن ائتلاف راست افراطی در سرزمین های اشغالی را عاملی برای تضعیف رژیم صهیونیستی و نزدیکتر شدن زمان نابودی آن دانست.

نخست وزیری نتانیاهو، پایان رژیم صهیونیستی را نزدیکتر می‌کند

هفته گذشته انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی برگزار شد و همانگونه که نظرسنجی‌ها پیش بینی کرده بودند، ائتلاف احزاب راست افراطی به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق و رئیس حزب لیکود این رژیم، موفق به کسب بیش از نیمی از کرسی‌های کنست شد و در مقابل ائتلاف حزب حاکم به ریاست یائیر لاپید نتواست بیش از پنجاه کرسی را در این انتخابات از آن خود کند.

گرچه هیچ زمان تفاوت چندانی میان احزاب و گروه‌های مختلف صهیونیستی از حیث خشونت طلبی، جنایتکاری، نژادپرستی و افراط گرایی وجود نداشته، اما تحلیلگران معتقدند که نتایج این انتخابات نشان از آن دارد که جامعه صهیونیستی به افراطگرایی و خشونت طلبی بیشتر متمایل است و در واقع این انتخابات مؤید ماهیت حقیقی رژیم صهیونیستی است.

کارشناسان با این وجود تأکید می کنند که گرچه ائتلاف راست افراطی در این انتخابات پیروز شده و پیش بینی می شود اقدامات خشونت آمیز و تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی در دوره پیش رو تشدید شود، اما این به معنای قدرت این رژیم و توانایی آن برای تحقق اهداف خود نیست و بواقع افراطگرایی بیشتر آن به معنای نزدیک تر شدن رژیم صهیونیستی به نابودی و پایان موجودیت آن است و مقاومت فلسطین را به پایداری و مقابله با آن مصمم تر خواهد کرد.

به منظور بررسی نتایج انتخابات اخیر در  رژیم صهیونیستی و چشم انداز تحولات سرزمین های اشغالی و غیراشغالی فلسطینی در برهه آتی که به احتمال زیاد در آن نتانیاهو نخست وزیر صهیونیست ها خواهد بود، با «شاکر زلوم» تحلیلگر فلسطینی گفتگو کرده ایم که در ادامه جزئیات این گفتگو را می خوانید:

نتایج انتخابات اسرائیل را چگونه ارزیابی می‌کنید و این نتایج از منظر صحنه داخلی رژیم اشغالگر چه معنایی دارد؟

شاکر زلوم: نتایج انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی، نشان دهنده دو دستگی، اختلاف و شکاف در جامعه صهیونیستی است، به گونه‌ای که ذهن دستکاری شده صهیونیستی در اردوگاه باصطلاح ائتلاف چپ بسیار ضعیف است و عرصه سیاسی در این این رژیم به میدان نزاع میان راست افراطی و راست افراطی‌تر تبدیل شده است. نتانیاهوی فاسد کابینه خود را با ایتمار بن گویری تشکیل خواهد داد که به عنوان یکی از بزدل‌ترین جنایتکاران این رژیم یاد می‌شود. این انتخابات پنجمین انتخابات در چهار سال اخیر بوده و این بدان معناست که این رژیم موقتی بحران سیاسی بزرگی را تجربه می‌کند و شکاف عمیقی میان احزاب و گروه‌های آن رخ داده است و نتایج این انتخابات باعث تداوم اختلافات و دودستگی می‌شود.

 نتایج این انتخابات و به قدرت رسیدن جناح راست افراطی و فاسد (نتانیاهو) چه تأثیری بر جامعه صهیونیستی و تشدید خشونت در میان شهرک نشینان دارد؟

شاکر زلوم: هیچ معیاری برای فساد در این رژیم وجود ندارد. محاکمه نتانیاهو علیرغم حضور او در خارج از مصونیت پارلمانی و نخست وزیری پیشرفتی نداشت و جامعه صهیونیستی ذاتاً فاسد است. در ارتباط با تشدید خشونت شهرک نشینان باید بگویم که خشونت آنها در دوره نخست وزیری یائیر لاپید نسبت به قبل تشدیده شده بود و پیش بینی می‌شود این روند با شدت بیشتر ادامه پیدا کند.

نخست وزیری نتانیاهوی افراطی، پایان رژیم صهیونیستی را نزدیکتر می‌کند

 اگر نتانیاهو موفق به تشکیل کابینه شود، پیش بینی می‌کنید اوضاع در سرزمین‌های فلسطین و مقاومت در کرانه باختری، به چه شکلی خواهد بود؟

شاکر زلوم: تشدید مقاومت در کرانه باختری ارتباطی به کابینه‌ها و نخست وزیران دشمن ندارد، مقاومت در کرانه باختری به دلیل افزایش آگاهی فلسطینی‌ها و بی اعتبار شدن توافقنامه اسلو در بین همه فلسطینی‌ها در حال افزایش است. امید است که مقاومت به مناطق ۱۹۴۸ در سرزمین‌های اشغالی نیز گسترش یابد.

نظر شما در مورد آینده توافقنامه تعیین مرز‌های دریایی بین اسرائیل و لبنان چیست، به ویژه اینکه نتانیاهو تهدید کرده است که در صورت پیروزی، از آن خارج خواهد شد؟

شاکر زلوم: تعیین مرز‌های دریایی تحت تأثیر حضور نتانیاهو قرار نخواهد گرفت، زیرا این توافقنامه براثر قدرت مقاومت لبنان و تحت نظر آمریکا انجام شده است و رژیم صهیونیستی چیزی جز پایگاه نظامی آمریکا نیست. آمریکا نیز خود توسط یک باند یهودی صهیونیزم به نام دولت عمیق اداره می‌شود که این باند از نتانیاهو قوی‌تر است و سیاست‌های مربوط به مسائل استراتژیک را دیکته می‌کند.

 تشدید تنش بین اسرائیل و ایران و به طور کلی محور مقاومت در دوره نخست وزیری احتمالی نتانیاهو را چگونه پیش بینی می‌کنید؟

شاکر زلوم: رژیم صهیونیستی از تار عنکبوت هم سست‌تر است و به هیچ وجه توانایی مقابله نه با ایران و نه با محور مقاومت به عنوان کشور یا سازمان را ندارد. جنبش جهاد اسلامی توانست در یک رویارویی نابرابر، رژیم صهیونیستی را مختل کند، پس چگونه می‌تواند دربرابر کشور‌های محور مقاومت تاب بیاورد؟ صهیونیست‌ها متوجه شده اند که پایان دوران این رژیم نزدیک است و تغییرات بین‌المللی، تحولات جهانی نشان از آن دارد که اولین حامی این رژیم یعنی آمریکا در حال از دست دادن قدرت خود است و در نتیجه اسرائیل نیز دوام زیادی نخواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: