کد خبر: ۳۸۷۵۲۶
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
0
آیین کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت "صدف " در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ متر مربع و با زیر بنایی بالغ بر ۲۵۰۰ مترمربع در کیش برگزار شد.

کلنگ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت جزیره کیش به زمین زده شد

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین کلنگ زنی این مرکز که با حضور برخی از مسوولان کشوری و محلی برگزار شد با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای تبدیل جزیره به یک فضای توریسم درمانی و سلامت، گفت: برای ارائه خدمات شایسته به عموم مردم جزیره کیش و سطح کشور از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه خواهیم کرد.

کشاورز با تبریک روز و هفته کیش به همه ساکنان این جزیره و گردشگران، اظهار داشت: امیدواریم این روز منشاء برکات برای تمام کیشوندان، هموطنان و نمادی از ایران قوی و کیش زیبا و خلیج همیشه فارس باشد.

وی در رابطه با این که حدود ۸ سال بود که تصمیم به ساخت چنین مرکزی با عنوان مرکز جامع سلامت و بهداشت در جزیره کیش، اتخاذ شده بود، افزود: در این مرکز به صورت گسترده و عمومی، خدمات بسیار پیشرفته‌ای به همه کیشوندان ارائه خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، ساخت این مرکز را بر گرفته از تجارب اپیدمی کووید ۱۹ و بیماری‌های همه گیری برشمرد و بیان داشت: مرکز خدمات جامع سلامت کیش یک مرکز پیشرفته‌ای است که می‌تواند در شرایط همه گیری و شیوع بیماری‌های فراگیر خدمات مورد نیاز را به تمام کیشوندان ارائه دهد.

مهدی کشاورز، اظهار داشت: به طور حتم با اتحادی که میان تمام دستگاه‌های دولت سیزدهم ایجاد شده است می‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به احداث این مرکز اقدام کنیم تا عموم مردم از آن بهره‌مند شوند.

کشاورز در ادامه سخنان خود، گفت: از ظرفیت‌های بخش خصوص در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی به طور حتم استفاده خواهیم کرد و سازمان نیز در اختصاص زمین، ساخت و صدور پروانه حمایت می‌کند.

حسین فرشیدی معاون وزیر بهداشت و درمان کشور در این مراسم تجارب کسب شده در دوره مقابله با بیماری فراگیر کووید ۱۹ را یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی و ساخت این مرکز عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز نخستین خدمات جامع سلامت در کشور است که با رویکرد پیشگیرانه در حوزه بهداشت ایفای نقش خواهد کرد.

فرشیدی ضمن ابراز امیدواری از حضور مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و پیش بینی برنامه‌های راهبردی درکیش را نوید بخش روز‌های خوب این منطقه عنوان کرد و افزود: با کلنگ زنی این طرح برای تامین تجهیزات مورد نیاز مشارکت خواهیم کرد تا برای ارائه خدمات در سطح مطلوب و در سطحی که بتواند بیماری‌ها را رصد کند کیش را به عنوان منطقه ورود به ایران عزیزمان معرفی می‌کنیم.

وی در همین خصوص، افزود: باید زیرساخت‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم در صورت وقوع بحران‌های احتمالی اقدامات موثری را انجام دهیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان کشور، گفت: خوشبختانه با کلنگ زنی مرکز جامع سلامت با همت سازمان منطقه آزاد کیش، تمام اقدامات فنی که مورد نظر است برای تحقق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت اقدام خواهیم کرد.

حسین فرشیدی، خاطر نشان کرد: کیش به عنوان یک منطقه بسیار حساس ضروری است از آمادگی لازم در حوزه بهداشت محیط و اجتماعی برخوردار باشیم.

فرشیدی، بیان داشت: کمتر خدمات جامع سلامت در سطح کشور وجود دارد که تمام خدمات را یک جا به صورت همگانی ارائه دهد که این امر مهم در جزیره کیش تحقق می‌باید.

وی اظهار داشت: اولویت وزارت بهداشت بحث پزشکی خانواده است و به طور حتم سال آینده طرح پزشک خانواده را اجرا خواهیم کرد.

لازم به ذکر است: مرکزخدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت جزء واحد‌های پایه ارائه خدمت در نظام شبکه‌های بهداشتی‌درمانی کشور بشمار می‌روند و نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها و صیانت از سلامت مردم را به‌عهده دارند به‌طوری‌که ارتقاء شاخص‌های بهداشتی کشور مرهون فعالیت آن‌هاست هر پایگاه سلامت و بهداشت بسته به شرایط جغرافیایی امکانات ارتباط و جمعیت یک یا چند منطقه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و نقش کلیدی این مرکز بهداشتی و درمانی زمانی مشخص می‌شود که با ارائه خدمات لازم از بروز بیماری در جامعه پیشگیری می‌کنند.

مهم‌ترین ماموریت مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه سلامت در مناطق مسکونی برای ارائه خدمات پیشگیرانه و بهبود کیفیت زندگی بیش از ۱۸ هزار نفر جمعیت شهرک صدف تا انتهای جزیره به سمت شرق جزیره و ساختمان ستادی مرکز توسعه سلامت که در سه طبقه به متراژ حدود ۵ هزار متر انجام خواهد شد در نظر گرفته شده است.

همچنین مراقبت مادر، کودک، بهداشت محیط، بهسازی محیط، آموزش مردم، ارائه مکمل از وظایف دیگر این مرکز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: