April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۶۲۲
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
0
سکه طلا روز شنبه همسو با تغییرات محدود نرخ دلار در بازار آزاد اندکی با رشد قیمت همراه بود. این افزایش قیمت سکه امامی تا حدودی با رشد قوی بهای طلا در بازار جهانی تقویت شد. به‌طوری که مسکوک یاد شده روز گذشته با بازگشت به ابرکانال ۱۶ میلیون تومان دقیقا با همین قیمت دادوستد شد.

سکه در طبقه حساس

با توجه به شرایط بازار ارز و طلای جهانی عده‌ای از کارشناسان ارزی بر این باور هستند که در صورتی که اسکناس آمریکایی مجددا بر مدار صعود قرار بگیرد و طلای جهانی نیز در سطوح بالای ۱۷۶۰ دلار در هر اونس باقی بماند، انتظار می‌رود که سکه امامی نیز رشدی نسبی داشته باشد.

در مقابل نیز برخی معتقدند که بهای این سکه پس از ایجاد هیجان صعودی قوی در بازار برای مدت کوتاهی تغییرات محدودی خواهد داشت. نوسان‌های متعدد قیمت طلا در هفته گذشته و رشد چشمگیر آن در روز جمعه باعث شد تا بهای آن به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته برسد و بهترین عملکرد هفتگی خود را طی دو سال و نیم گذشته به ثبت برساند.

به این ترتیب با ایستادن هر اونس طلای جهانی در قیمت ۱۷۷۱ دلار توانست عملکرد مثبت ۳/ ۵ درصدی را در کارنامه هفتگی خود ثبت کند. کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که نشانه‌های کاهش تورم در آمریکا امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را افزایش داده و تمایل برای خرید طلا را بالا برده است. با این حال هنوز تحلیلگران نظر قطعی درباره روند صعودی طلا در ماه‌های آتی ارائه نکرده اند. به این ترتیب گفته می‌شود که طلا هفته درخشانی را پشت سر گذاشته است، اما همه‌چیز اکنون به دلار وابسته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: