کد خبر: ۳۸۷۶۲۵
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
0

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

 

با توجه به گسترش علم و دانش شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل ‌توجهی داشته‌اند. همین امر سبب شده افراد فعال در این زمینه به دنبال ثبت شرکت دانش بنیان باشند. اما مانند تمامی شرکت‌های دیگر باید اقدامات خاصی برای ثبت این مدل شرکت‌ها انجام دهید؛ همچنین نیاز است که مدارک خاصی را آماده کنید و شرایط خاصی را دارا باشید. قبل از اقدام به ثبت شرکت، عقلانی بوده که ابتدا در مورد این موارد اطلاعاتی را به دست بیاورید. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم درباره این امر مهم اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

ثبت شرکت دانش بنیان چیست؟

 

قبل از پرداختن به مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان ابتدا نیاز است که بدانید ثبت شرکت‌ دانش بنیان چیست؟ این شرکت‌ها موسساتی هستند که به صورت تعاونی و خصوصی فعالیت می‌کنند. هدف آن‌ها افزایش علم و ثروت بوده که بر پایه تحقیق و دانش اهداف اقتصادی و علمی صورت می‌گیرد. این شرکت‌ها اهداف بسیار ارزشمندی دارند که آن‌ها را خاص و استثنایی کرده است.

 انواع مختلفی از این مدل شرکت‌ها در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند و بازدهی چشم‌گیری دارند. اما برای اینکه شما بتوانید یک شرکت دانش‌بنیان داشته باشید ابتدا نیاز است آن را ثبت کنید. در واقع ثبت شرکت یعنی به صورت قانونی شروع به فعالیت کرده و درآمد کسب می‌کنید. در صورتی که نتوانید شرکت خود را به ثبت برسانید فعالیت شما غیرقانونی شناخته خواهد شد. مجموعه‌هایی که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند، جریمه‌های سنگینی را باید بپردازند.

اما برای جلوگیری از پرداخت جریمه‌های سنگین، ثبت کردن شرکت یکی از واجبات محسوب می‌شود. دولت و نهادهای دولتی از این شرکت‌ها حمایت ویژه می‌کنند؛ بر همین اساس شما به‌راحتی می‌توانید با کمی تلاش یک شرکت دانش‌بنیان احداث کنید. همین حمایت موجب شده افراد بیشتری تمایل داشته باشند در این حیطه فعالیت کنند.

مزایای ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

 

اگر در میان مزایای ثبت شرکت‌های مختلف کمی جستجو کنید، متوجه خواهید شد که ثبت شرکت دانش بنیان در ایران مزایای فوق‌العاده بالایی دارد. همین مزایا موجب شده که روز‌به‌روز بر تعداد افرادی که قصد دارند این شرکت‌ها را احداث کنند، افزوده شود. اکنون این مزایا را بیان خواهیم کرد تا شما نیز با مزیت‌های بی‌نظیر ثبت یک موسسه دانش بنیان آشنا شوید.

معافیت مالیاتی و گمرکی

 

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان

بعضی شرکت‌ها نیاز است که مالیات‌هایی را به دولت برای امور مختلف پرداخت کنند. در بعضی موارد مبلغ این مالیات‌ها بسیار زیاد است. اما شرکت‌های دانش بنیان بر اساس قانون‌های موجود نیازی به پرداخت مالیات نخواهند داشت. این شرکت‌ها به مدت 15 سال می‌توانند مالیاتی پرداخت نکنند که قطعاً بسیار برای آن‌ها سودمند است.

 

دریافت تسهیلات

برای توسعه و گسترش شرکت همچنین کار روی پروژه‌های خاص در مواردی نیاز به سرمایه خواهید داشت. ممکن است نتوانید این سرمایه را فراهم کنید در این مواقع قطعاً تسهیلات می‌تواند کمک شایانی برای شما باشد. اما سود و بهره تسهیلات در چند سال اخیر به‌طور قابل‌ توجهی افزایش یافته است که شاید استفاده از آن‌ها چندان بازدهی نداشته باشد. اما شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند تسهیلاتی دریافت کنند که بهره بسیار کمی دارد و حتی تسهیلات بدون بهره نیز برای این شرکت‌ها اتخاذ می‌شود.

 

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان در ایران

مدارک ثبت شرکت دانش بنیان 

برای ثبت شرکت دانش بنیان در ایران ابتدا باید مدارک خاصی را تهیه کنید. تمامی متقاضیان این مدارک را ابتدا باید آماده کرده و سپس اقدام کنند. در صورت عدم داشتن آن‌ها نمی‌توانید شرکت خود را به ثبت برسانید. برای آشنای هرچه بیشتر شما با مراحل و شرایط ثبت چنین شرکت‌هایی اکنون این مدارک را ذکر خواهیم کرد.

·      یکی از اصلی‌ترین مدارک لازم تهیه رزومه شرکت است.

·      نیاز بوده متقاضیان آخرین اظهارنامه ارسال شده مالیاتی خود را ارائه دهند.

·      تصویر اساسنامه شرکت دیگر مدرکی بوده که باید آن را داشته باشید.

·      تصویر آگهی روزنامه شرکت که رسمی بوده الزامی است.

·      شرکتنامه شرکت دانش بنیان یا تصویر اظهارنامه آن

·      اعضاء هیات مدیره شرکت باید کپی شناسنامه و کارت ملی خود را ارائه دهند.

·      موسسین و اعضا کپی مدارک تحصیلی خود را باید محیا کنند.

·      نیاز بوده آخرین وضعیت مزایا و دستمزد و حقوق شرکت را با آخرین لیست بیمه آن را ارائه دهید.

برای اطلاع دقیق از کلیه مدارک و اسناد برای تاسیس انواع شرکتها به صفحه مدارک ثبت شرکت مراجعه نمایید.

 

هزینه تاسیس شرکت دانش بنیان چقدر است؟

عوامل متعددی افراد را ترغیب می‌کنند که یک شرکت دانش بنیان احداث شود. اما عوامل بازدارنده نیز وجود دارد که تمایل افراد را به ثبت این شرکت‌ها کاهش می‌دهد. هزینه تاسیس شرکت دانش بنیان می‌تواند یکی از این عوامل ترغیب کننده بازدارنده باشد. اما عوامل متعددی بر هزینه نهایی تاسیس این شرکت‌ها دخیل هستند؛ بر همین مبنا نمی‌توان به‌طور دقیق بیان کرد که باید چه مبلغی را به تأسیس این شرکت‌ها اختصاص دهید. اما مزیت این شرکت‌ها این بوده که به نسبت دیگر شرکت‌ها مبلغ کم‌تری را باید برای احداث آن‌ها بپردازید.

 دلیل این امر کاملاً واضح است، نهادهای دولتی مختلف شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار می‌دهند. این حمایت به دلیل نوع فعالیت آن‌ها بوده که بر گسترش علم و دانش تأکید دارد. البته نیاز است برای تأسیس آن‌ها شرایط مربوطه را نیز دارا باشید. سطح علمی بالای این مجموعه‌ها آن‌ها را از پرداخت هزینه‌های کلان در امان نگه داشته است. پس می‌توان گفت افراد خاصی با دانش و تخصص ویژه با هزینه اندک می‌توانند این شرکت‌ها را احداث کنند.

مشاوره رایگان ثبت شرکت دانش بنیان

وقتی قصد احداث یک شرکت دانش بنیان را دارید به راهنمایی‌هایی نیاز خواهید داشت. این راهنمایی‌ها را می‌توانید از طریق‌ مختلفی به دست آورید. به‌عنوان مثال قادر خواهید بود از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. البته ممکن است که شیوه احداث شرکت امروز با گذشته تفاوت زیادی داشته باشد؛ بر همین مبنا نمی‌توان روی تجربیات قدیمی دیگران زیاد حساب باز کرد. البته شما می‌توانید از شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر کمک بگیرید اما قطعاً آن‌ها به‌طور دقیق شما راهنمایی نخواهند کرد.

در این راستا به شما توصیه می‌کنیم از مشاوره استفاده کنید. مجموعه‌های مختلفی برای مراجعه‌کنندگان خود مشاوره‌هایی را در نظر می‌گیرند. سامانه ثبت شرکت آگاه ثبت نیز مشاوره‌های رایگانی را به متقاضیان خود اختصاص می‌دهد. برای بهره‌گیری از این مشاوره‌ها نیازی نیست که هیچ مبلغی پرداخت کنید. خدمات این وب‌سایت به‌صورت آنلاین و غیر حضوری صورت می‌گیرد؛ بر همین مبنا لازم نیست مدت زمان زیادی را برای مراجعه حضوری صرف کنید.

این شرکت در زمینه ثبت شرکت‌های دانش بنیان و دیگر شرکت‌ها خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها نهایت بهره را ببرید. با توجه به اینکه این مشاوره‌ها رایگان بوده‌‌اند، استفاده از آن‌ها قطعاً برای شما صرفه اقتصادی قابل توجهی دارد. علاوه‌ بر این شما را به آگاهی کافی می‌رساند. مشاوران این مجموعه با داشتن تخصص و تجربه کافی در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی خواهند کرد.

 

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی مدارک ثبت شرکت دانش بنیان پرداختیم ثبت این مدل شرکت‌ها متقاضیان فراوانی دارد. احداث یک شرکت دانش بنیان با فعالیت مناسب می‌تواند شما را به دستاوردهای علمی چشم‌گیری برساند. علاوه‌بر این شما از این طریق می‌توانید به درآمد بالایی نیز برسید و آینده شغلی خود را تضمین کنید. تمامی این موارد در کنار هم، این شرکت‌ها را به موفق‌ترین شرکت‌های سطح کشور تبدیل کرده است. اما امر اساسی و مهم در ثبت شرکت این بوده که با دانش کافی اقدام به ثبت شرکت کنید. در همین راستا به شما توصیه می‌کنیم حتما از مشاوره‌های مربوطه در این زمینه بهره بگیرید.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: