April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۷۳۲
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
رییس شورای شهر تبریزمی گوید متکدیانی که در سطح شهر تبریز حضور دارند تبریزی نیستند و از شهر‌های اطراف به این شهر آمده اند و هنوز این شهر نسبت به سایر شهر‌های کشور شهر بدون گدا محسوب می‌شود.

متکدیان شهر تبریز، تبریزی نیستند

رسول برگی درخصوص این که آیا می‌شود هنوز تبریز را شهری بدون گدا دانست می‌گوید: شهر تبریز از نظر آسیب‌های اجتماعی کم‌ترین آسیب‌های اجتماعی را در سطح کشور ثبت کرده و علت آن هم این است که ما مشارکت‌های مردمی را از دست نداده ایم یعنی در کنار دستگاه‌های دولتی خیریه‌ها همیشه حرف اول زدند، دو روز قبل که به یکی از مراکز ترک اعتیار رفته بودم دو فرد نیکوکار این مرکز را راه اندازی کرده بودند بدون این که دولت ریالی به آن‌ها کمک کرده باشد.

او ادامه می‌دهد:‌ما قبل از تشکیل کمیته امداد هیاتی داشتیم تحت عنوان حمایت از مستمدان یعنی شبکه‌ای بود که ازطرف آیت الله شهید قاضی طباطبایی و بازاری‌های معتمد تبریزی ایجاد شده بود و آمده بودند قبل از انقلاب موسسه‌ای را ایجاد کرده که هر فردی مشکلی داشت آن را رفع می‌کردند.

به گفته رییس شورای شهر تبریزبیشتر افرادی که بر سرچهاراه‌های تبریز متکدی هستند اصلا تبریزی نیستند و از استان‌های همجوار آمده اند وگاهی از کشور‌های دیگر حتی تبعه پاکستان داشتیم. این هیات حمایت از مستمندان می‌آید با مینی بوس و ون می‌گردد افراد متکدی را شناسایی می‌کند و تحقیق می‌کند، اگر مشکلی داشته باشند رفع و اگر مشکلی نداشته باشند به مراجع مربوطه معرفی می‌کنند.

او تاکید می‌کند:‌برای همین به تبریز شهر بدون گدا می‌گفتند، اما این اواخر شاید مشکلاتی پیش آمده که ریشه اصلی آن مسائل اقتصادی جامعه است، اما باز هم هیات مستمندان، کمیته امداد و خیریه‌ها در این مورد در حال کار کردن هستند امیدواریم دوباره تبریز را به حد گذشته برسانند. اما باز هم تبریز نسبت به سایر شهر‌ها شهر بدون گدا است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: