April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۷۴۴
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
0

عوامل افزایش اعتبار اتریوم چیست؟

دلایل اهمیت اتریوم ارز دیجیتال اتریوم که با نماد اختصاری “ETH” نمایش داده می‌شود، جزو نسل دوم رمز ارزها است. اعتبار اتریوم در حال حاضر این ارز دیجیتال را در جایگاه دوم بازار قرار داده است. شبکه بلاکچین اتریوم فعالیت خود را با اهداف بلند مدت زیادی آغاز کرد. چشم‌انداز جاه‌طلبانه‌ای که توسعه دهندگان اتریوم برای آینده این رمز ارز در نظر داشتند باعث شد تا به کاربران خود، کنترل و اختیار بیشتری روی اموالشان بدهند. از همین رو پلتفرم اتریوم در دنیا با نام «کامپیوتر جهانی» یا “World Computer” نیز شناخته می‌شود.

نوآوری‌های اتریوم ETH

نقشه راه اتریوم یکی از مهم‌ترین عواملی است که در حفظ اعتبار اتریوم و محبوبیت آن بین کاربران مؤثر بوده است. به عبارتی می‌توان گفت که ارز دیجیتال اتریوم از طریق تکنولوژی و نقشه راه خود می‌تواند روند روبه‌رشد خود را در آینده نیز به همین خوبی حفظ کند. حدودا از سال ۲۰۲۱ بود که اکثر تریدرها نسبت به این روند صعودی دید مثبتی پیدا کردند. اصلی‌ترین دلیل این موضوع هم علاقه‌مند شدن سرمایه گذاران نهادی به این ارز دیجیتال و ضعیف شدن بازار اقتصاد جهانی بود. یکی از عوامل دیگری که باعث حفظ اعتبار اتریوم بین کاربران در بازار ارزهای دیجیتال شده است این است که از آن به عنوان یک عامل بزرگ برای پیشرفت بلاکچین یاد می‌شود. این شبکه میزبانی برای اجرایی شدن اکثر شبکه‌های غیرمتمرکز بوده است و کاری بیشتر از پردازش تراکنش‌های ارزی ساده را انجام می‌دهد. ماشین مجازی اتریوم (EVM) نیز به عنوان یکی از اصلی‌ترین المان‌های ساختار این شبکه تأثیر زیادی روی این موضوع داشته است.

قراردادهای هوشمند

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نوآوری‌های اتریوم این است که تبدیل به پلتفرمی میزبان برای اجرای قراردادهای هوشمند شده است. در واقع تمام قراردادهای هوشمند بر بستر بلاکچین می‌توانند بدون حضور واسطه و نظارت شخص سوم در شبکه اتریوم اجرا شوند. گاوین وود (Gavin Wood) اعتقاد دارد که اعتبار اتریوم به گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که با گذشت زمان و متناسب با میزان محبوبیت آن بین کاربران افزایش یابد.

عوامل افزایش اعتبار اتریوم چیست؟

او شبکه اتریوم را یک کامپیوتر برای کل جهان معرفی کرده است که از نظر تئوری، توانایی اجرای تمام برنامه‌های غیرمتمرکز را به شکلی قوی‌تر، ایمن‌تر و مقاوم‌تر خواهد داشت. استاندارد ERC-20 یکی دیگر از دلایل محبوبیت و اعتبار اتریوم بین کاربران این است که بلاکچین این شبکه به کمک استاندارد ERC۲۰ خود می‌تواند تمام ارزهای دیجیتالی که تحت عنوان «توکن» شناخته می‌شوند را پشتیبانی کند. تاکنون تعداد بسیار زیادی از توکن‌های مبتنی بر استاندارد ERC20 در شبکه اتریوم ایجاد شدند که حدود ۴۰ ارز دیجیتال از بین آن‌ها در لیست ۱۰۰ ارز رمزنگاری شده برتر جهان قرار دارد.

بروزرسانی اتریوم

یکی دیگر از عوامل مؤثر در اعتبار اتریوم از نظر بسیاری از کارشناسان، بروزرسانی بزرگ این شبکه است. زمانی که خبر مرج اتریوم و ارائه نسخه جدید این شبکه در بازار ارزهای دیجیتال پخش شد، بسیاری از افراد اعتقاد داشتند که تأثیر اتریوم روی بازار رمز ارزها بیش از پیش خواهد شد. حتی برخی از کارشناسان بر این عقیده بودند که اتریوم در آینده تبدیل به ارزی بهتر و محبوب‌تر از بیت کوین تبدیل خواهد شد. راهکارهای لایه ۲ اتریوم که قبل از تکمیل بروزرسانی این شبکه ارائه شدند نیز جزو نوآوری‌هایی بودند که این شبکه از خود نشان داد. این راهکارها توانستند اصلی‌ترین مشکلات شبکه اتریوم را که شامل مقیاس پذیری پایین و کارمزد بالا بود حل کنند. در نهایت این بروزرسانی تغییرات بزرگ و ارزشمندی در سیستم و اعتبار اتریوم ایجاد می‌کند که ضمن این تغییرات مقیاس پذیری و سرعت انجام تراکنش‌ها بیشتر و کارمزد و هزینه گس تراکنش‌ها نیز به مراتب کمتر خواهد شد.

جمع بندی

یکی از اصلی‌ترین دلایل اهمیت اتریوم در بازار رازهای دیجیتال، همین روحیه امیدوار و جاه‌طلب تیم توسعه دهنده آن است. بسیاری از کارشناسان حوزه کریپتوکارنسی پس از سال ۲۰۲۰ و رشد ناگهانی این ارز دیجیتال اعتقاد دارند که اعتبار اتریوم در آینده جایگاه بسیار بهتری در بازار رمز ارزها پیدا خواهد کرد. حتی اکنون نیز با نگاهی به نمودارها می‌توان متوجه شد که اعتبار اتریوم با تمام فراز و فرودهایی که تجربه کرده است، همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است.

منبع :

https://wallex.ir/blog/ethereum-importance/

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: