کد خبر: ۳۸۷۷۷۸
۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی بخشی از گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۱ دیوان محاسبات خبر داد و گفت: با توجه به اختلاف اعدادی که در گزارش دیوان محاسبات بود مقرر شد که کمیته‌ای سه جانبه تشکیل گردد و از کمیسیون انرژی، دیوان محاسبات و وزارت نیرو حضور خواهند داشت.

پای مطالبات پیمانکاران وزارت نیرو به مجلس باز شد

مالک شریعتی نیاسر ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون انرژی گزارش دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بند ز تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۰ و بند ط تبصره ۱۵ بودجه ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفت. همچنین گزارش تفریغ بند ج تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: مقایسه میزان درآمد‌ها و هزینه کرد‌های وزارت نیرو در این دو تبصره مورد ارزیابی قرار گرفت. با توجه به اینکه اختلاف عملکرد بین بودجه ۱۴۰۰ و بودجه ۱۴۰۱ در این دو تبصره زیاد بود ما این جلسه را تشکیل داده و هم از دیوان محاسبات و هم وزیر نیرو در این جلسه حضور یافتند.

نماینده مردم تهران در مجلس، تصریح کرد: با توجه به اختلاف اعدادی که در گزارش دیوان محاسبات بود مقرر شد که کمیته‌ای سه جانبه تشکیل گردد و از کمیسیون انرژی، دیوان محاسبات و وزارت نیرو حضور خواهند داشت. بر اساس مستندات وزارت نیرو و اصلاحیه که دیوان محاسبات به گزارش تفریغ شش ماهه بودجه خود خواهد زد اعداد دوباره بررسی شود. آنگاه با اطمینان بیشتری می‌توانیم در خصوص عملکرد شش ماهه بند ط تبصره ۱۵ و بند ج تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۱ اظهار نظر کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: تا تشکیل و انجام بررسی‌ها توسط کمیته مذکور نمی‌توان به گزارش دیوان محاسبات یا عملکرد وزارت نیرو استناد کرد. ان شاءالله این کمیته سه جانبه بررسی خواهد کرد میزان درآمد و هزینه‌کرد این دو تبصره به ویژه بند ط تبصره ۱۵ چگونه بوده است. میزان انحراف از قانون بودجه نیز روشن خواهد شد.

وی افزود: این بند از تبصره بودجه به تعرفه برق صنایع و هزینه‌کرد آن در حوزه‌های مختلف از جمله ترمیم شبکه فرسوده برق و پرداخت مطالبات پیمانکاران، تنش آبی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باز می‌گشت. گزارش فعلی نشان می‌دهد عملکرد در این حوزه در سال ۱۴۰۱ صفر بوده است، اما قرار شد این کمیته تشکیل شده و میزان تحقق درآمدی این دوتبصره و هزینه کرد آن به شکل دقیق مشخص شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: