کد خبر: ۳۸۷۸۵۴
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در مراسم اکران مستند "بیست زندگی در اعماق خلیج فارس" ساخته کاظم بایرام بخش، از وی تجلیل و قدردانی کرد.

برگزاری مراسم تجلیل از مستند ساز بین المللی ساکن در جزیره کیش

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از پشتکار کاظم بایرام بخش، مستند ساز بین المللی ساکن در جزیره کیش قدردانی کرد و اظهار داشت: استاد بایرام بخش سال‌ها تجربه خود را خالصانه در اختیار کشورمان گذاشته و با این پشتکار تمدن چندهزار ساله ایران را به تصویر می‌کشد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش افزود: کاظم بایرام بخش مستند ساز بین المللی دارای چندین مدال طلا و مدرک بین المللی، افتخارات ارزشمندی در این حوزه برای کشورمان به ویژه جزیره کیش کسب کرده است.

مهدی کشاورز در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از کاظم بایرام بخش، برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی این مستند ساز بین المللی را یکی از ظرفیت‌های خوب در جزیره کیش معرفی کرد.

گفتنی است کاظم بایرام بخش دکترای بیولوژی دریایی طی ۱۲ سال حضور دائم در آب‌های خلیج فارس، گنجینه ارزشمندی از اعماق دریا را جمع آوری کرده، عکاس و کارگردان مطرح کشورمان از مستند سازان برجسته بین المللی با ۳۵ سال سابقه در این حوزه فعالیت می‌کند.

وی مستند "بیست زندگی در اعماق خلیج فارس" را به سفارش سازمان منطقه آزاد کیش ساخته که کیفیت خاص فیلمبرداری و بهره مندی از جدید‌ترین روش‌های ساخت مستند از دنیای زیر آب، ازجمله مشخصه‌های این مستند عنوان شده است.

معرفی ظرفیت‌های نهفته خلیج فارس و شناخت گونه‌های ارزشمند آبزیان این منطقه، تبیین جایگاه ویژه محیط زیست در جزیره کیش، ارتقاء سطح دانش مخاطبان از اکوسیستم مرجانی و توسعه گردشگری دریایی کیش از جمله اهداف ساخت این مستند جذاب و دیدنی است.

از افتخارات این هنرمند ایرانی می‌توان دریافت نمایندگی دائمی فستیوال جهانی عکس و تصویر زیر آب، جایزه بزرگ عکاسی کل مجموعه مسابقات فرانسه، جایزه بزرگ فدراسیون جهانی غواصی و صدف شناسی فرانسه همچنین جایزه اول هیات ژوری در سال ۱۹۹۵، مدال نقره جهانی در سال ۱۹۹۶ برای مقاله و عکس از چابهار، جایزه اول هیات ژوری سال ۱۹۹۶ برای عکس زیر آب از جنگ دلفین و اختاپوس، جایزه دوم فیلم "غواص آزاد" در سال ۱۹۹۷ فستیوال بین المللی فرانسه، مدال طلای مقاله و عکس با عنوان " رویای مروارید" مربوط به صید مروارید در جزیره زیبای کیش (سال ۱۹۹۵ در فستیوال جهانی)، مدال طلا برای فیلم طلای خزر مربوط به ماهیان خاویار سال ۲۰۰۶ در فستیوال جهانی، جایزه اول فستیوال روسیه با فیلم امید "لاکپشت نوک عقابی" را نام برد.

در طول این سال‌ها بایرام بخش بر خلاف پیشنهاد‌های خوبی که از کشور‌های حاشیه خلیج فارس داشت نقش مهم و ارزشمندی برای معرفی ایران و خلیج فارس ایفا کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: