April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۷۸۸۹
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
0
احداث مدرسه امید تجارت در منطقه ای کم برخوردار توسط بانک تجارت نشان از مسئولیت پذیری اجتماعی و رویکرد حمایتی این بانک در زمینه ایجاد فرصت آموزش باکیفیت برای دانش آموزان مناطق محروم کشور است.

بانک تجارت حامی ساخت مدارس باکیفیت در مناطق محروم

حمایت از احداث و نوسازی مدارس در مناطق محروم کشور یکی از اقداماتی است که بانک تجارت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و به منظور محرومیت زدایی و برقراری عدالت آموزشی در سراسر کشور در دستور کار خود قرار داده است.

زدودن چهره فقر و محرومیت از مناطق دورافتاده و کم برخوردارتر کشور یکی از اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و طی بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب، اقدامات شایسته و ملموسی از سوی دولت در این زمینه انجام شده است.

تسهیلات ۱۳۴ هزار میلیاردی بانک تجارت در ایفای مسئولیت اجتماعی

نظام بانکی کشور نیز به عنوان بخشی مهم و اثرگذار در اقتصاد ایران در مورد محرومیت زدایی و رسیدگی و برطرف کردن مشکلات مناطق کم برخوردار مسئولیت پذیری را سرلوحه اولویت‌های خود قرار داده است. در بررسی عملکرد بانک‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این نتیجه به دست می‌آید که بانک تجارت از جمله بانک‌های خوش سابقه و خوش نام کشور در حوزه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی است. بانک تجارت منابعی بالغ بر ۱۳۴ هزار میلیارد ریال را به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در سراسر کشور تخصیص داده که بخشی از منابع به اجرای برنامه‌های فقرزدایی و رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور اختصاص یافته است.

فقر فضا‌های آموزشی؛ معضل تلخ مناطق محروم کشور

ساکنان مناطق محروم کشور با معضلات گوناگونی دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از معضلات کمبود محیط‌های آموزشی باکیفیت و استاندارد برای تحصیل دانش آموزان این مناطق است. این معضل تا جایی برای مردم این مناطق مشکل ساز است که بخشی از مهاجرت‌هایی که از روستا‌ها و شهر‌های محروم به دلیل فقر فضا‌های آموزشی انجام می‌گیرد و مردم برای دسترسی فرزندان خود به مدرسه و محیط آموزشی مناسب به شهر‌ها و استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند. فقر فضا‌های آموزشی در مناطق دورافتاده و محروم کشور گاه با تصاویری ناخوشایند از برگزاری کلاس‌های درس در سرپناه‌های موقت و دور از شان دانش آموزان و فرهنگیان، خود را نشان می‌دهد و هر از چندی نیز با حوادثی که در مدارس بی کیفیت و غیراستاندارد برای دانش آموزان و معلمان رخ می‌دهد، کام مردم این مناطق و هم وطنان در سراسر کشور را تلخ می‌کند.

مدرسه امید تجارت؛ هدیه بانک تجارت به دانش آموزان روستای ارکان بجنورد

بانک تجارت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی با همکاری وزارت آموزش و پرورش به شناسایی مناطق محرومی که دانش آموزان پرشمار آن با فقر محیط‌های آموزشی دست به گریبان هستند پرداخته و احداث مدراس و آموزشگاه‌های استاندارد و باکیفیت در این مناطق را در دستور کار خود قرار داده است.

تازه‌ترین اقدام بانک تجارت در این حوزه احداث و افتتاح مدرسه «امید تجارت» در روستای ارکان از توابع شهرستان بجنورد بوده که بانک این مدرسه را با هدف محرومیت‌زدایی و کمک به بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از فرصت تحصیل و پیشرفت احداث و به مردم و دانش آموران این روستا هدیه کرده است.

حسن کیایی عضو هیئت مدیره بانک تجارت با حضور در مراسم افتتاح این مدرسه ضمن تاکید بر حمایت این بانک از برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم و بهره مندی دانش آموزان این مناطق از محیط‌های آموزشی مناسب، برنامه بعدی بانک تجارت در راستای احداث مدارس و آموزشگاه‌های باکیفیت در این منطقه را ساخت آموزشگاهی شش کلاسه برشمرده است که در برنامه‌های آتی بانک تجارت قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: