کد خبر: ۳۸۸۰۱۹
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
0

جهانی شدن (Globalization) تاثیرات بسیاری بر نوع زندگی انسان‌ها داشته است. یکی از تاثیرات مهم آن افزایش سفرهای خارج از کشور است. افراد به دلایل مختلفی قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند، به عنوان مثال سفر برای ادامه تحصیل، سفر در جهت تجارت و بازرگانی، سفر به کشورهای توریستی و تفریحی، سفر برای درمان یک بیماری خاص و غیره از جمله این موارد است. با توجه به اینکه اهداف سفر و به احتمال زیاد مقاصد سفرهای ذکر شده با یکدیگر تفاوت دارند، نکات و اصول مشترکی وجود دارد که برای تمامی آن‌ها صدق می‌کند. یکی از این موارد استعلام ممنوع الخروجی پیش از سفر است.

2 قدم اولی که برای خروج از کشور از آن غافل می‌شوید!

از دیگر مواردی که باید پیش از سفر به خارج از کشور بدانید، واریز عوارض خروج از کشور است. بدون پرداخت این مورد و استعلام ممنوع الخروجی امکان سفر به خارج به هیچ طریقی (دریایی، زمینی، هوایی) وجود ندارد. پس اگر شما هم قصد سفر خارج از کشور را در سر دارید بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

موارد لازم و ضروری قبل از سفر به خارج از کشور

همان‌طور که گفتیم خروج از کشور مانند بسیاری از موارد دیگر نیاز به رعایت و انجام برخی اصول و نکات دارد. بدون انجام این موارد در برنامه سفر شما تاخیر و توقف صورت خواهد گرفت، برخی از مهم‌ترین موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

2 قدم اولی که برای خروج از کشور از آن غافل می‌شوید!

ممنوع الخروجی و عوارض خروج از کشور

جز اولین و مهم‌ترین گام‌های پیش از سفر هستند که در ادامه بیشتر بررسی می‌کنیم.

استعلام ممنوع الخروجی

اگر سفری به خارج از کشور داشتید به احتمال زیاد این موارد را تجربه کرده‌اید که پیش از پرواز یا عبور از مرز گذرنامه‌های شما بررسی می‌شود. در این مواقع از ادامه سفر و خروج از کشور برخی از افراد جلوگیری می‌شود، زیرا در سیستم به عنوان فرد ممنوع الخروج ثبت شده است. ممنوع الخروجی https://top.ir/exitban  ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد که در ادامه توضیحاتی مربوط به این موضوع بیان می‌کنیم.

  • ممکن است اجازه خروج از کشور از سمت سرپرست افراد داده نشود. برای مثال بانوان متاهل برای خروج از کشور به اجازه همسرشان احتیاج دارند.
  • اگر قوه قضایی به دلایل دزدی، سوء شهرت و کلاهبرداری رای به ممنوع الخروجی فرد داده باشد.
  • اگر فرد بدهی دولتی با رقم بالایی داشته باشد، امکان خروج از کشور را ندارد.
  • خروج از کشور بعضی از افراد باعث وارد آمدن آسیب به نظام و منافع ملی می‎شود، بنابراین این افراد نیز ممنوع الخروج می‌شوند.

حال که با این موارد آشنا شدید، بهتر است پیش از سفر و انجام مراحل بعدی سفرتان ممنوع الخروجی خود را از طریق روش‌های مطمئن و معتبر استعلام بگیرید. با این کار شما می‌توانید خیال خود را آسوده کرده و به راحتی کارها و مراحل بعدی سفرتان را انجام دهید.

عوارض خروج از کشور

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از سفرتان حتما آن را انجام دهید، واریز مبلغی به عنوان عوارض خروج از کشور است. شاید با خود بپرسید این مبلغ چیست و چرا باید پرداخت شود؟ همان‌طور که در سفرهای جاده‌ای مشاهده کرده‌اید در برخی از آزادراه‌ها از شما عوارض بین جاده‌ای گرفته می‌شود. عوارض خروج از کشور نیز مشابه عوارض جاده‌ای است با تفاوت این مورد که این مبلغ برای خارج شدن از کشور دریافت می‌شود. این مبلغ را می‌توان نوعی مالیات برای مسافران خارج از کشور دانست که از سال 1364 به رسمیت شناخته شده است.

این مبلغ در گذشته به صورت دستی در هنگام خروج از کشور پرداخت می‌شد؛ اما اکنون با استفاده از خدمات الکترونیکی این کارها نیز به صورت الکتریکی انجام می‌شود. بنابراین دیگر نیازی به انتظار در صف‌های طولانی ندارید. بهتر است بدانید این مبلغ به صورت سالانه تغییر می‌کند و با توجه به تعداد سفرهای شما در سال متغیر است. به همین دلیل بهتر است پیش از پرداخت درباره مقدار آن تحقیق کنید. در ادامه جدولی از مبلغ خروج از کشور 1401 را آورده‌ایم.

نوع مسافر

اولین بار

دومین بار

سومین بار

عادی

400 هزار تومان

600 هزار تومان

800 هزار تومان

عتبات عالیات (مرز هوایی)

37500 تومان

45 هزار تومان

45 هزار تومان

عتبات عالیات (مرز زمینی)

12500 تومان

15 هزار تومان

1500 تومان

حج عمره و حج تمتع

132هزار تومان

198 هزار تومان

264 هزار تومان

 

رزرو بلیط و هتل

بعد از انجام موارد گفته شده یعنی پرداخت عوارض خروج از کشور و استعلام ممنوع الخروجی می‌توانید نسبت به تهیه بلیط و رزرو هتل اقدام کنید. این موارد نیز برای داشتن سفری بهتر و آسوده‌تر مورد نیاز هستند. شما برای انجام این مراحل می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آنلاین معتبر اقدام کنید.

2 قدم اولی که برای خروج از کشور از آن غافل می‌شوید!

تاپ سوپر اپلیکیشن کاربردی قدرت گرفته از بانک پارسیان

در این مقاله موارد مهم پیش از سفر به خارج از کشور را بررسی کردیم. حال شما می‌توانید برای انجام این موارد به سوپر اپلیکیشن تاپ مراجعه کنید. تاپ یکی از بهترین سوپر اپلیکیشن‌هایی است که تعداد زیادی از نیازهای روزانه افراد را پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید با دانلود و نصب آن بسیاری از کارهایتان را سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام دهید. تاپ زیر نظر بانک پارسیان، بانک مرکزی، پلیس فتا و شاپرک فعالیت می‌کند، از این رو فضایی امن و مطمئن برای کاربران خود ایجاد کرده است تا بتوانند با خیالی آسوده کارهای مورد نظر خود را انجام دهند. این سوپر اپلیکیشن علاوه بر خدمات سفر به خارج از کشور دارای بخش‌هایی از جمله پرداخت قبض، تهیه شارژ، کارت به کارت، سامانه چک صیاد و غیره است که می‌توانید بنا بر نیازهای خود از آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: