عملکرد ضعیف بانک مرکزی باعث زیان مردم می شود
کد خبر: ۳۸۸۰۶۵
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با انتقاد از حباب سکه که در نتیجه کمکاری بانک مرکزی در ضرب سکه به وجود آمده گفت: مردم بدون آنکه بدانند، پولی هنگام خرید سکه می پردازند که بابت طلا نیست، بلکه تاوان سودجویی عده ای خاص است.

حباب سکه کلاه گشادی بر سر خریداران

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اعلام اینکه بازار طلا با معضلی به نام حباب سکه رو به رو است گفت: قیمت سکه ۱۶ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار گرمی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است اگر وزن سکه معادل 8.133 را در قیمت گرم طلا ضرب کنیم، قیمت سکه باید حدود 14میلیون تومان باشد.

وی با اعلام اینکه تفاوت چهارده تا شانزده میلیون تومان برای هر سکه، کلاه گشادی است که بر سر خریداران سکه می رود گفت: مردم بیش از 2 میلیون تومان بابت هوا می پردازند و هیچ دستگاهی با این سواستفاده بزرگ برخورد نمی کند.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر در پاسخ به اینکه مقصر اصلی در فروش حباب چه کسی است گفت: در وهله اول مقصر اصلی بانک مرکزی است، زیرا اقدام به تولید و توزیع مناسب به سکه نمی کند.

وی با اعلام اینکه مردم باید بدون هیچ مشکلی بتوانند به بانک مراجعه و سکه طلا را معادل وزن طلایی که دارد، خریداری کنند گفت: وقتی بانک مرکزی اقدام به ضرب و توزیع گسترده سکه در بازار نمی کند و بازار را در اختیار عده ای فرصت طلب می گذارد، حباب سکه رقم می خورد.

اسدی جوزانی از وجود عده‌ای فرصت طلب در ضرب سکه خبر داد و گفت: آشفته بازار طلا و حباب فروشی به نفع عده ای خاص است که اقدام به ضرب سکه میکنند و با فروش هر سکه، حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان به جیب می زنند.

 

بیشتر بخوانید:اقتصاد بی ثبات باعث افزایش قیمت دلار و طلا



وی در پاسخ به اینکه آیا ضرب سکه شرایط خاصی دارد گفت: کافیست به یک قالب ساز خوب مراجعه کنید تا قالب ضرب سکه را بسازد و آنگاه شروع به تولید سکه کنید که در معمولی ترین وضعیت و بدون آنکه متهم به تقلب شوید و سکه سالم ضرب کنید، اگر در روز ۱۰۰ سکه تولید کنید بیش از۱۵۰ میلیون تومان به دست آورده اید.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه حباب سکه پولی است که از جیب مردم می‌رود گفت: امروزه افراد بسیاری را سراغ داریم که از حباب سکه پولدار شده اند و در مقابل مردمی که سکه می خرند، تاوان پولدار شدن عده ای خاص و عملکرد غلط بانک مرکزی را می پردازند.

وی از سکه به عنوان ابزاری برای سواستفاده افرادی خواص خبر داد و گفت: متاسفانه حباب سکه عدد ثابتی نیست و در نتیجه بالا و پایین شدن قیمت سکه، حباب نیز بالا و پایین میشود.

اسدی جوزانی یکی از مهمترین دلایل حباب سکه را خرید و فروش آسان اعلام کرد و گفت: متاسفانه در شرایط کنونی اجرت طلا به اندازه‌ای سنگین شده که مردم به خرید حباب سکه روی آورده‌اند.

وی از اجرت های متفاوت ساخت طلا خبر داد که به عددهای سنگینی منجر می شود و تا 400 هزار تومان و بالاتر برای هر گرم دریافت می شود و گفت وزن سکه 8.133 گرم است که حباب آن حدود 2 میلیون تومان است، اما اگر فردی بخواهد معادل وزن سکه، طلای ساخته شده بخرد و اجرت ۳۵۰ هزار تومانی بپردازد، حدود ۳ میلیون تومان باید اجرت بپردازد، بنابراین حباب سکه برای کسانی که می خواهند ارزش پول ملی خود را حفظ کنند، مقرون به صرفه تر است، زیرا در هر دو صورت تاوان اجرت ساخت طلا و حباب سکه را مصرف کننده می پردازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: