حسن نژاد از آسیب‌های سنگین سالیانه به بخش کشاورزی خبرداد
کد خبر: ۳۸۸۰۷۳
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی برای پوشش ریسک‌های بخش کشاورزی تشکیل شده گفت: این صندوق با همکاری دولت، زیان‌های ناشی از خشکسالی، طوفان، سیل و دیگر حوادثی که منجر به بحران برای کشاورزان می‌شود را جبران می‌کند.

کشاورزان زیر بار خسارت ۷۰ هزار میلیاردی

محمد ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه دولت در تمامی سال‌های گذشته ردیفی را در بودجه برای صندوق مشخص می‌کند گفت: صندوق بر اساس این ردیف‌های تخصیص داده شده، زیان‌های کشاورزان را جبران می‌کند و البته بخشی هم توسط خود کشاورز پرداخت می‌شود تا کشاورز نیز به سهم خود در بخشی از ریسک‌های بیمه سهیم شود.

قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با اعلام اینکه صندوق تعهداتی به تولیدکنندگان و کشاورزان در مورد خطراتی که محصولات کشاورزی را تهدید می‌کند، می‌دهیم گفت: به جهت بزرگی و تکرار ریسک، ناچار هستیم بخشی از خسارت را به کشاورزان پرداخت کنیم تا حق بیمه‌ها قابل تحمل باشد، به نوعی که هم دولت و هم کشاورزان قادر باشند سهم حق بیمه خودشان را بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از بخش‌های زیر مجموعه کشاورزی همچون زراعت، دامداری، زنبورداری، شیلات، پرورش ماهی و... از سوی صندوق بیمه کشاورزی پوشش بیمه‌ای داده می‌شود گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور و شعبات خدمات بیمه کشاورزی، محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز هر گونه آسیب، صندوق بخشی ازخسارت‌های کشاورزان را جبران کند.

قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه آسیب‌های سالیانه در بخش کشاورزی، رقم بسیار بالایی است گفت: بیش از ۶۰ تا ۷۰ هزار میلیارد تومان در اثر حوادث بخش کشاورزی به کشاورزان خسارت وارد می‌شود، اما صندوق بیمه کشاورزی می‌تواند بخش کمی از خسارت را پوشش دهد.

 

بیشتر بخوانید:زیان انباشته صندوق بیمه کشاورزی به ۱۷۳ برابر سرمایه آن رسید



وی با اعلام اینکه بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از زراعت‌های کشور تحت پوشش بیمه است گفت: حدود ۶۰۰ هزار هکتار از باغ‌های کشور نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

حسن نژاد با اشاره به اینکه تمامی زنجیره طیور کشور اکنون تحت پوشش بیمه قرار دارد گفت: سالیانه بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه طیور را بیمه می‌کنیم و حدود ۲۶ میلیون راس دام را نیز تحت پوشش بیمه داریم، اما ظرفیت‌ها بسیار بالاتر از اینهاست.

وی با اعلام اینکه صندوق بیمه کشاورزی متناسب با توان دولت، در تامین و پرداخت یارانه‌ها و حق بیمه‌هایی که کشاورزان قادر به پرداخت سهم خود هستند، پوشش بیمه‌ای می‌دهد گفت: از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی این است که بخش زیادی از محصولات را تحت پوشش ببرد.

قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه هر سال باهمکاری سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی، تلاش می‌کنیم تا یارانه‌های بیمه کشاورزان به سمت افزایش یارانه سوق پیدا کند گفت: هدف از این همه پیگیری آن است که پوشش بیمه‌ای بیشتری به کشاورزان ارایه بدهیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: