April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
هکر صرافی FTX اتریوم می‌فروشد
کد خبر: ۳۸۸۰۸۰
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
0
ارز‌های دیجیتال مجددا با فشار فروش مواجه شده اند. هم اکنون بیت کوین ۳ درصد و اتریوم بیش از ۵ درصد منفی هستند.

سقوط دوباره رمز ارز‌ها

بازار ارز‌های دیجیتال امروز هم منفی است و نماد‌ها با فشار فروش نسبتا زیادی مواجه شده اند. هم اکنون بیت کوین با افت ۳ درصدی در حدود قیمت ۱۶۱۰۰ دلار معامله می‌شود.

افت هفتگی بیت کوین به ۴ درصد و افت ماهانه آن هم به ۱۵ درصد رسیده است. طی شبانه روز گذشته ۳۰ میلیارد دلار معامله در بیت کوین انجام شده و ارزش بازار آن نیز هم اکنون ۳۰۹ میلیارد دلار است.

داده‌های شبکه نشان می‌دهد که موجودی کیف پول ماینر‌های بیت کوین به پایین‌ترین حد خود در ۱۰ ماه اخیر رسیده و هم اکنون ماینر‌ها حدود ۳۰ میلیارد دلار بیت کوین در کیف پول‌های خود دارند. فشار فروش اخیر بازار هم ناشی از فروش همین ماینر‌ها است.

معمولا در شرایطی که افق بازار نزولی می‌شود، ماینر‌ها بخشی از موجودی بیت کوین خود را عرضه می‌کنند که این مجددا خودش باعث ایجاد فشار مضاعفی در بازار می‌شود و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

هکر صرافی FTX اتریوم می‌فروشد

افت اتریوم امروز بیشتر از افت بیت کوین بوده و این آلت کوین حدود ۶ درصد افت کرده است. با افت امروز، اتریوم به حدود نرخ ۱۱۲۰ دلار رسیده است.

ارزش معاملات اتریوم طی شبانه روز گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش بازار آن نیز ۱۳۷ میلیارد دلار است.

یکی از دلایل افت قیمت اتریوم در شبانه روز گذشته، عرضه‌هایی بوده که از سمت هکر صرافی FTX انجام شده است.

هیچ نماد مثبتی وجود ندارد

در فهرست ۵۰ ارز برتر بازار، هیچ نماد مثبتی وجود ندارد و همه نماد‌ها افت کرده اند. بیشترین افت امروز را چیلیز با سقوط ۱۶ درصدی داشته. الگوراند هم ۱۳ درصد کاهش قیمت را نمایش می‌دهد. چین و نیر پروتکل هم با افت ۱۰ درصدی، دیگر نماد‌هایی هستند که افت دو رقمی دارند.

اما در بازه هفتگی هنوز برخی نماد‌ها وضعیت مثبتی دارند. OKB با رشد ۱۰ درصدی بهترین وضعیت را دارد و پس از آن هم تون کوین با رشد ۹ درصدی ایستاده است. مابقی نماد‌ها رشدی کمتر از ۵ درصد طی یک هفته گذشته داشته اند.

در میان نماد‌های منفی، نیر پروتکل با افت ۲۳ درصدی بیشترین کاهش قیمت را دارد. Trust Wallet Token و سولانا هم به ترتیب ۱۹ و ۱۸ درصد افت کرده اند.

در مقیاس ماهانه، Trust Wallet Token با رشد ۷۶ درصدی همچنان نمادی پربازده محسوب می‌شود. OKB هم طی این مدت ۲۸ درصد رشد کرده است.

اما سولانا با سقوط ۵۷ درصدی زیان ده‌ترین نماد در مقیاس ماهانه است. نیر پروتکل و کوانت هم با سقوط‌های ۴۷ و ۴۲ درصدی وضعیت بدی دارند.

سقوط ارزش بازار به کمتر از ۸۰۰ میلیارد دلار

ارزش بازار ارز‌های دیجیتال با افت ۳.۸ درصدی به ۷۹۷ میلیارد دلار رسیده است. اما ارزش معاملات ۷۸ درصد رشد داشته و امروز رقم ۶۳ میلیارد دلار را نمایش می‌دهد.

ارزش معاملات دیفای طی شبانه روز گذشته ۴ میلیارد دلار بوده و در استیبل کوین‌ها هم ۶۱ میلیارد دلار معامله انجام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: