اولین عرضه محصول پرطرفدار ایران خودرو در بورس کالا استارت خورد
کد خبر: ۳۸۸۰۸۱
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
فروش پژو ۲۰۷ روی تابلوی بورس کالا ۶۰ دقیقه دوام آورد.

قیمت بازاری پژو ۲۰۷ روی باند پرواز

ایران خودرویی‌ها به عنوان اولین خودروسازی که یک محصول پرتیراژ را از مسیر بورس کالا عرضه کردند، نام خود را در تاریخ ثبت کردند. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در آخرین روز آبان ماه سال جاری هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و گیربکس دستی را به خط کرد. تمام خودرو‌ها با رنگ سفید در دسترس خریداران قرار دارد. این عرضه حدود ۶۰ دقیقه طول کشید و در نهایت خودرو‌های عرضه شده صاحبان خود را شناختند. قیمت پایه اعلامی برای این خودرو از سوی مدیران بورس کالا حدود ۱۸۷ میلیون تومان اعلام شده بود. اما طی یک ساعت با توجه به استقبال صورت گرفته قیمت آن تا حوالی ۳۴۳ میلیون تومان بالا آمد. با توجه به اینکه هزینه‌های ثابت در مجموع حدود چهار میلیون و ۳۷۱ هزار تومان و هزینه‌هایی متغیر حول و حوش ۱۳ درصد از قیمت پایه نهایی را شامل می‌شود. برندگان خوشبخت این خودروی پرطرفدار در بورس کالا در مجموع باید حدود ۳۹۱ میلیون تومان را برای در اختیار گرفتن پژو ۲۰۷‌های عرضه شده به حساب ایران خودرو واریز کنند.

مقایسه قیمت این خودرو در بازار با قیمتی که روی تابلوی بورس کالا نهایی شد از فاصله‌ای حدود ۵۰ میلیون تومانی حکایت می‌کند. قیمت پژو ۲۰۷ از سوی فروشندگان تا پیش از عرضه این خودرو در بورس کالا بازه‌ای ۴۴۰ میلیون و ۴۴۵ میلیون تومان را به خود دیده است.

اما بعد از عرضه این خودرو در بورس کالا چه سرانجامی در انتظار قیمت بازاری این خودرو خواهد شد؟ مدیران خودرویی تلاش می‌کنند تا عرضه خودرو در بورس کالا را به گونه‌ای نشان دهند که قیمت‌ها در بازار می‌شکند. آن‌ها تاکید می‌کنند عرضه خودرو در بورس کالا واسطه‌ها را خانه نشین خواهد کرد.

اما فراموش نکنیم ایران خودرویی‌ها به بورس کالا تعهد داده اند که به جز عرضه پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و گیربکس دستی به مادران و دارندگان خودرو‌های فرسوده، مابقی را تنها از مسیر بورس کالا عرضه کند. این تعهد سبب می‌شود تا این خودروی پرتقاضا تنها از مسیر بورس کالا در دسترس مشتریان عادی قرار گیرد. با توجه به تشنگی بازار و عرضه‌های محدود مانند هزار دستگاهی که امروز روی تابلوی بورس کالا رفته است، پیش بینی می‌شود که قیمت این خودرو در بازار روند صعودی به خود بگیرد. زیرا زمانی که این خودرو در کارخانه قیمتی حدود ۲۱۰ میلیون تومان داشت، با قیمت ۴۴۰ میلیون تا ۴۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد حال که قیمت پژو ۲۰۷ تا حوالی ۳۹۱ میلیون تومان رشد کرده است برآورد می‌شود که قیمت پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و گیربکس دستی قله‌های جدیدی را در بازار فتح کند. تا زمانی که تیراژ عرضه از سوی خودروسازان بهبود پیدا نکند هر گونه عرضه‌ای از جنس عرضه در بورس کالا، قیمت خودرو را در بازار نوسانی خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: