April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
از بازدهی بازار سهام در آبان ۱۴۰۱؛
کد خبر: ۳۸۸۰۸۲
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
در آبان ماه بازدهی ماهانه بورس پس از ۵ ماه نزول متوالی مثبت شد، اما روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام تداوم داشت به طوری که در ۸۶ درصد از روز‌های معاملاتی آبان ماه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود.

بازدهی بورس در آبان ۱۴۰۱

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز دوشنبه ۳۰ آبان به سطح یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحد رسید تا آبان ماه را در کانال ۱.۴ میلیون واحدی به پایان ببرد.

بدین ترتیب پس از روند نزولی بورس در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر، شاخص‌های بازار رشد کنند.

در خرداد ماه شاخص افت ۲.۵ درصدی پیدا کرد. در تیرماه شاخص ۴.۴ درصد ریزش کرد و در مرداد نیز ۳.۲ درصد پائین آمد. در شهریور شاخص ۴.۹ درصد سقوط کرد و در مهر ماه نیز ۳.۴ درصد افت کرد.

در ۲۲ روز کاری آبان ماه نیز شاخص کل در مجموع روند صعودی پیدا کرد و در پایان ماه بالاتر از سطح ماه گذشته قرار گرفت.

بازدهی ماهانه بازار سهام

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحد بازدهی بورس در آبان ماه به مثبت ۷.۶ درصد رسید. شاخص ۱۵ روز صعودی را پشت سر گذاشت و در ۷ روز نزول کرد. شاخص کل در مجموع ۱۰۰ هزار و ۱۱۲ واحد رشد کرد.

شاخص کل هم وزن نیز در آخرین روز کاری آبان نسبت به آخرین روز معاملاتی مهر ماه ۲۵ هزار و ۵۴۷ واحد بالاتر ایستاد؛ بنابراین شاخص هم وزن رشد ۶.۷ درصدی را در آبان پشت سر گذاشت.

خروج پول حقیقی

در ۲۲ روز معاملاتی آبان ماه در ۱۹ روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. مجموع تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی در آبان ماه ۵ هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۲۵۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است که نسبت به خروج روزانه ۲۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی در مهر ماه افزایش ۸ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش میانگین ماهانه ارزش معاملات

مجموع ارزش معاملات کل بازار سهام در آبان ماه ۷۹۹ هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بود. میانگین روزانه ارزش معاملات کل ۳۶ هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان است که نسبت به ماه پیشین افت ۶ درصدی داشته است.

رشد میانگین ماهانه ارزش معاملات خرد

در ماه اخیر مجموع ارزش معاملات خرد بورس ۷۸ هزار و ۱۳ میلیارد تومان بود. همچنین میانگین روزانه ارزش معاملات خرد ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان است که نسبت به مهر ماه رشد ۶۷ درصدی داشته است.

میانگین ارزش عرضه و تقاضا

میانگین ارزش صف‌های فروش در معاملات روزانه بورس تهران در آبان ماه ۱۸۸ میلیارد تومان بود که نسبت به ماه پیشین ۴ درصد کاهش یافته است.

میانگین ارزش صف‌های خرید در معاملات روزانه بورس تهران در آبان ماه ۱۹۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۴۵ میلیارد تومانی مهر ماه افزایش ۳۷ درصدی داشته است. به طور کلی در ماه اخیر میانگین روزانه صف‌های خرید ۱۱ میلیارد تومان بیشتر از میانگین روزانه صف‌های فروش بود، به عبارت دیگر به طور میانگین معاملات روزانه بازار با مازاد تقاضای ۱۱ میلیارد تومانی همراه بوده است.

برچسب ها: بورس ، بازار ، سهام ، معاملات ، فروش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: