April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۱۳۶
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
مشاوران املاک منطقه ۱۹ می‌گوید: سطح فروش و معامله این منطقه نسبت به سایر مناطق کمتر است، اما نه به اندازه‌ای که از منابع رسمی اعلام می‌شود.

راز کسادی بازار مسکن در ارزان‌ترین منطقه پایتخت

م‍ن‍طق‍ه ۱۹ شه‍رداری ت‍‍ه‍ران از مساحتی به وسعت ۸۹.۱۹ ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍رم‍رب‍‍ع برخوردار و در ج‍ن‍وب ش‍‍ه‍ر ت‍‍ه‍ران واق‍‍ع ش‍ده اس‍ت. این منطقه دارای بافتی قدیمی و ۵ ناحیه و ۱۲ محله از جمله خانی آباد نو، شهرک شریعتی، دولتخواه و... است. به گفته فعالان بازار مسکن در این منطقه ساخت و ساز خانه در این منطقه رونق دارد و به دلیل دسترسی خوب به مترو، اکثر معاملات ملکی به قصد سکونت انجام می‌شود. توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۱ حاکی از آن است که منطقه ۱۹ جزء مناطقی است که کم‌ترین معاملات در این منطقه ثبت می‎شود.

بنا به گفته مشاوران املاک این منطقه، سطح فروش و معامله نسبت به سایر مناطق کمتر است، اما نه به اندازه‌ای که از منابع رسمی اعلام می‌شود. به دلیل اینکه اکثر خانه‌های این منطقه پیش‌خرید می‌شوند و در سامانه ثبت نمی‌شود و در نتیجه به آمار راه پیدا نمی‌کنند. یکی از مشاور املاک در مقایسه آپارتمان‌های منطقه ۱۹ با منطقه ۵ و ۱۰ می‌گوید: بیشتر خانه‌های منطقه ۱۰ و ۵ کوچک‌متراژ هستند و به این دلیل است که تعداد معاملات در این مناطق بالاتر است.

به گفته وی میزان خرید و فروش املاک به صورت کلی، در ۲ ماه اخیر افت داشته است.

خانه‌های زیر ۸۰ متر در منطقه ۱۹ سریع‌تر از سایر خانه‎‌ها به فروش می‌رسد؛ همچنین تعداد متقاضیان خانه‌های متراژ بالا و ۱۵۰ متری هم، بالا است. با توجه به بررسی فایل مشاوران املاک، با بودجه‌ای زیر ۱ میلیارد تومان، می‌توان در محله نعمت آباد، واقع در منطقه ۱۹، یک خانه ۷۵ متری با ۶ سال قدمت خرید. همچنین با ۲ میلیارد تومان، یک خانه نوساز ۸۰ متری در دولتخواه و یا با ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، یک خانه ۴۴ متری ۱۴ سال ساخت در شهرک شریعتی خریداری کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: