April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۱۵۸
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
0

بازار ارزهای دیجیتال طی یکی دو سال گذشته توانسته است توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی و غیرسازمانی را به خود جلب کند. افراد زیادی نیز به علت پتانسیل سودهی بالای این بازار به سمت آن می‌آیند. اما باید دقت کنید که ارزهای زیادی در بازار کریپتوکارنسی وجود دارند و تمام آن‌ها ارزش لازم را برای خرید و فروش ندارند.

با این‌حال یکی از معتبرترین و بهترین این ارزها که در صرافی والکس بیش از 21 میلیارد تومان خرید و فروش شده است، ماتیک یا پالیگان نام دارد. با توجه به محبوبیت این ارز، تصمیم داریم در این مطلب آن را معرفی کنیم.

همه چیز در مورد ارز پالیگان و نحوه خرید آن

پالیگان چیست؟

پس از یادگیری مطالب آموزش والکس، شاید ارز ماتیک را برای خرید و فروش انتخاب کنید اما نمی‌دانید چه ارزی است و ارزش لازم را برای سرمایه‌گذاری دارد یا نه.

باید بگوییم پالیگان یک پشته از پروتکل‎‌هایی است که برای حل مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شده است. شبکه پالیگان چالش‌های شبکه را با مدیریت تراکنش‌ها روی یک بلاکچین جداگانه سازگار با اتریوم، مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

پالیگان سپس تراکنش‌ها را برای مرحله پس از پردازش به بلاک چین اتریوم بر می‌گرداند. به این شکل از بار روی شبکه اتریوم کاسته می‌شود. پالیگان با این کار می‌تواند سرعت انجام تراکنش‌ها را افزایش داده و کارمزد تراکنش‌ها را به کمتر از یک سنت کاهش دهد.

بنابراین باید متوجه شده باشید که پس از کلیک روی لینک والکس ورود، چرا خریداران و فروشندگان زیادی برای ارز ماتیک با نماد MATIC وجود دارد.

پالیگان قبلا به اسم شبکه ماتیک شناخته می‌شود و یک چارچوب ساده برای ساخت پروژه‌ روی اتریوم بدون مشکلات مقیاس‌پذیری فراهم می‌کند. کاربران با استفاده از پالیگان می‌توانند بدون آن‌که نگران مشکل ازدحام شبکه باشند، با هر اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) تعامل برقرار کنند.

همه چیز در مورد ارز پالیگان و نحوه خرید آن

نحوه عمل پالیگان

شاید نحوه عمل شبکه پالیگان در صرافی والکس برایتان سوال باشد. بلاکچین اتریوم می‌تواند تعداد تراکنش‌های محدودی را در هر ثانیه پردازش کند. تعداد تراکنش‌های پردازش شده برای لایه پایه تقریبا 14 عدد در ثانیه است.

هر تراکنش در اتریوم کارمزدی به اسم گس دارد. زمان ازدحام شبکه مقدار گس افزایش می‌یابد و حتی می‌تواند به 50 تا 80 دلار برسد که مشکل واقعا جدی است. اجبار به پرداخت 50 دلار برای هر مرتبه تراکنش، اکثر کاربران را از اتریوم فراری می‌دهد.  

مشکل ازدحام شبکه همچنین سرعت پردازش بلاکچین اتریوم را آهسته‌تر می‌کند تا کاربران از اجرای قراردادهای هوشمند روی این بلاکچین دلسرد شوند. این مشکلات سریعا می‌توانند هزینه تراکنش‌ها را برای هر فردی که از اپلیکیشن‌های و پروتکل‌های دی فای استفاده می‌کند، توکن‌های غیر مثلی (NFTها) را می‌خرد و می‌فروشد یا توکن‌ها را روی اتریوم انتقال می‌دهد، به صدها دلار برساند.

اگر لیست ارزهای پشتیبانی شده توسط صرافی والکس را مشاهده کنید، متوجه می‌شوید توکن‌های زیادی روی اتریوم قرار دارند و بنابراین طبیعی است این موضوع کارمزد نگران‌کننده باشد.

در چنین شرایطی اهمیت پالیگان مشخص می‌شود. راه‌حل‌های مقیاس‌دهی مانند پالیگان برای کاهش گس، تراکنش‌ها را در زنجیره‌های فرعی پردازش می‌کنند. پالیگان این پتانسیل را دارد که تا 65 هزار تراکنش را در ثانیه مدیریت کند، در حالی‌که این مقدار برای اتریوم تقریبا 17 تراکنش در هر ثانیه است.

همه این مسائل نشان می‌دهد چرا تریدرها با کلیک روی لینک والکس ورود، اول از هر چیزی به فکر خرید و فروش ماتیک می‌افتند. یک قابلیت دیگر پالیگان این است که از مجموعه پروتکل‌های متفاوتی از جمله انواع اثبات دانش صفر تشکیل شده است که به کاربران اجازه می‌دهد طبق نیازهای خود بهترین گزینه مقیاس‌دهی را انتخاب کنند.

همه چیز در مورد ارز پالیگان و نحوه خرید آن

نحوه خرید و فروش پالیگان در صرافی والکس

یکی از مباحث آموزش والکس، نحوه خرید ارزهای دیجیتال در آن است. در ادامه نحوه خرید و فروش ارز MATIC را در این صرافی توضیح می‌دهیم:

  • ابتدا روی لینک والکس ورود کلیک کنید. از شما خواسته می‌شود تلفن همراه یا ایمیل ثبت‌نامی خود را وارد کنید.
  • کدی که به شماره همراه شما فرستاده می‌شود، در کادر مربوطه وارد کنید.
  • پس از ورود به صفحه اصلی صرافی بخش‌های زیادی را مشاهده خواهید کرد. از گوشه بالا سمت راست دو عنوان بازارها و معامله‌ها را خواهید دید که اگر روی بازارها کلیک کنید، تمام ارزهای پشتیبانی شده در صرافی والکس به همراه قیمت فعلی آن‌ها برایتان مشخص خواهد شد.
  • در لیستی که می‌بینید ارز MATIC را می‌توانید جستجو و پیدا کنید.
  • در انتهای نام این ارز دکمه‌ای به اسم معامله قرار دارد که با کلیک روی آن وارد صفحه مربوط به معامله این ارز می‌شوید.
  • شما به سه روش مختلف می‌توانید مقدار پالیگان موردنظر خود را در صرافی والکس بخرید. خرید شما می‌تواند براساس قیمت این ارز به تومان باشد و با پول رایج کشورمان این ارز را بخرید. همچنین اگر در کیف پول خود تتر دارید، می‌توانید خریدتان را با این استیبل کوین انجام دهید. در پایان امکان خرید ماتیک با بیت کوین نیز فراهم شده است.
  • در مرحله بعد باید از کادرهای مربوطه قیمت خرید یا قیمت براساس قیمت بازار را مشخص کنید و مقدار ارزی که می‌خواهید بخرید.
  • در پایان روی گزینه خرید (به رنگ سبز) باید کلیک کنید تا بسته به قیمت پیشنهادی شما، خریدتان انجام شود.

لازم به ذکر است که مباحث آموزش والکس که در سایت خود این صرافی نیز موجود است، روش‌های خرید و فروش دیگری را نیز معرفی کرده است که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین این صرافی قابلیت جدیدی به اسم بات معامله‌گر دارد که از آن می‌توانید استفاده کنید.

کیف پول پالیگان

کیف پول پالیگان به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای خود را برای سایرین بفرستند، از آن‌ها دریافت کنند یا برای کسب سود تعداد ماتیک‌هایی را که دارند روی شبکه پالیگان استیک کنند و به پل پالیگان برای برداشت و واریز توکن بین بلاکچین ها، دسترسی داشته باشند.

پروژه پالیگان یک کیف پول تحت وب غیرحضانتی برای کاربران فراهم کرده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد توکن‌های خود را در شبکه پالیگان مدیریت کنند. کیف پول‌های غیرحضانتی کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به کاربران می‌دهند.

همچنین باید اشاره کنیم که هر کیف پول سازگار با ERC-20 می‌تواند ارز ماتیک را در خود نگه دارد. از جمله کیف پول‌های معتبر دیگری که برای این ارز وجود دارد باید تراست ولت و سیف پل را نام ببریم.

جمع بندی

صرافی والکس یکی از باسابقه ترین و مناسب ترین صرافی های داخلی برای انجام معاملات و ترید ارزهای دیجیتال در ایران است. این صرافی امکانات مناسبی را در خود جای داده است که می تواند نیاز بسیاری از کاربران را برآورده کند.

آکادمی آموزشی امید فدوی در یک مقاله جامع، آموزش مرحله به مرحله ثبت نام و انجام معامات و ترید ارزهای دیجیتال در صرافی والکس را به صورت متنی، تصویری و ویدیویی برای کاربران تدارک دیده است. این مقاله را می توان کامل ترین آموزش صرافی والکس در اینترنت معرفی کرد.

اگر قصد آشنایی و فعالیت در صرافی والکس را دارید و می خواهید با تمام امکانات آن به طور کامل آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا مقاله جامع والکس را در سایت امید فدوی مشاهده نمایید.

برای دسترسی به این مطلب تنها کافیست تا عبارت «والکس امید فدوی» را در گوگل جستجو کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: