April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
راستینه از مدیریت‌های مساله دار و رویکرد‌های سوال برانگیز انتقاد کرد
کد خبر: ۳۸۸۱۶۲
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سه حوزه متفاوت توصیف کرد و گفت: بخش‌هایی از این وزارتخانه بسیار بزرگ و پرچالش هستند که سازمان تامین اجتماعی یکی از آنهاست.

رفع چالش‌های تامین اجتماعی نیازمند مدیریت توانمند

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز برخی بخش‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پرچالش توصیف کرد و گفت: در بخش‌های مربوط به کارگران و بازنشستگان، مشکلات بسیار بیشتر است و همین امر باعث می‌شود تا مطالبات در این بخش‌ها جدی‌تر و بزرگتر باشد.

وی با یایدآوری اعتراض‌هایی که بازنشستگان تامین اجتماعی در واکنش به افزایش نیافتن حقوق برگزار کردند گفت: شاهد بودیم که اجرا نشدن افزایش حقوق بازنشستگان مطابق مصوبه شورای عالی کار تا چه اندازه با واکنش‌های بازنشستگان رو به رو شد.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارگران و بازنشستگان از محرومترین، زحمتکش‌ترین و البته شریف‌ترین اقشارجامعه هستند گفت: تا به امروز این قشر با تمام توان در خدمت مردم و انقلاب بودند و اکنون نیز مطالبات زیادی ندارند و همچنان همپای اهداف انقلاب حرکت می‌کنند.

وی مسوولیت صولت مرتضوی را بسیار جدی توصیف کرد و گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تسلط کافی به هر سه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشد و اگر هم در بخشی تسلط لازم را ندارد، باید از مشاوران کارآمد و متخصص بهره بگیرد.

راستینه سازمان تامین اجتماعی را یکی از جدیترین دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توصیف کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی بخش‌های گوناگونی دارد که هر کدام زیرمجموعه‌های ویژه‌ای دارد به نوعی که در زمینه بیمه گری بیش از ۱۳ میلیون جمعیت شاغل کشور تحت پوشش بیمه هستند، در بخش درمان بیش از ۴۲ میلیون نفر خدمات درمانی از این سازمان دریافت می‌کنند و در بخش بازنشستگی نیز بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این سازمان مقرری دریافت می‌کنند، بنابر این سازمانی مهم و تاثیرگذار است.

وی با ابراز تاسف از مدیریت‌های مساله دار و رویکرد‌های سوال برانگیزی که در مورد سازمان تامین اجتماعی شاهد بودیم گفت: سازمان تامین اجتماعی بدلیل گستردگی زیرمجموعه‌هایی که دارد، نیاز به بودجه و اعتبارات ویژه‌ای است، اما همواره با کسری بودجه رو به رو بوده و در معرض تهدید‌های جدی قرار دارد.

 

بیشتر بخوانید:وزارت کار نیازمند معرفی فردی توانمند و کارآمد



سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در تمامی سال‌های گذشته برای جبران کمبود‌های سازمان تامین اجتماعی، از مجموعه‌های اقتصادی و هلدینگ‌های تاثیر گذار سازمان، بخش‌هایی را منفک کردیم گفت: بدلیل اینکه سازمان برای سرپا ماندن به ویژه پرداخت مستمری بازنشستگان ناچار به استقراض بوده، مدیریت آن ناچار شده برای تامین اعتبار، سرمایه‌های بزرگی که در بخش‌های اقتصادی داشته و از سودآوری قابل توجهی برخوردار بوده را واگذار کند که این رویکرد باعث تضعیف سازمان شده است.

وی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: بدلیل آنکه دولت در تمامی سال‌های گذشته مطالبات جاری سازمان تامین اجتماعی را پرداخت نکرده، اکنون طلب سازمان از دولت به مرز ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده که این طلب هم برای دولت و هم برای سازمان تامین اجتماعی خطرناک است.

راستینه با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی در سه بخش بیمه ای، درمانی و اقتصادی فعالیت دارد گفت: سازمان تامین اجتماعی به یک مدیر توانمند و مسلط به مباحث اقتصادی نیاز دارد تا بتواند شرکت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی که در قالب شستا فعالیت می‌کنند را بخوبی مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه فردی که اشراف و تسلط کافی بر زیر مجموعه‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نداشته باشد، نمی‌تواند این سازمان را به نحو مطلوب اداره کند گفت: از آنجا که تنها بخشی از درآمد سازمان در قالب دریافت حق بیمه مدیریت می‌شود و سرمایه گذاری و سود ناشی از آن در تامین بخش دیگری از هزینه‌های سازمان نقش آفرین است، یک مدیر مسلط به امور اقتصادی بشدت نیاز است.

نماینده شهر کرد با اشاره به چالش‌های بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: تسلط یک مدیر به بخش درمان نیز بسیار ضرورت دارد، زیرا امروزه کارگران و بازنشستگان نسبت به درمان سازمان نیز انتقاد‌های بسیاری دارند.

راستینه سازمان تامین اجتماعی را نیازمند مدیریتی مسلط و همه جانبه دانست و گفت: باید مطالبات سازمان از دولت دریافت شود تا بتوان سازمان را سرپا نگه داشت، بنابر این وزیر کار و مدیریت سازمان تامین اجتماعی با جدیت بدنبال دریافت مطالبات سازمان باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: