امروزه تعداد بانکهایی که در کشور فعالیت میکنند، عدد قابل توجهی را شامل میشود و همین تعدد باعث میشود تا بحث رقابت با جدیت بیشتری مطرح شود. اما نکته مهم اینجاست که چگونه میتوان در این شرایط به نوعی اقدام کرد که بتوان مشتریان را جذب یک بانک کرد.
بی شک ارایه خدمات مناسب و سریع بانکی، تسهیل شرایط نقل و انتقال پول و بکارگیری فناوری و بروز بودن میتواند تاثیرات بسزایی در جلب و جذب مشتری داشته باشد، به همین دلیل بانکها سعی میکنند با استفاده از تمامی ابزارهای ممکن، خدمات مناسبی به مشتریان ارایه دهند.
مشتری مداری بانک رفاه
یکی از بانکهایی که از مشتریان بسیاری برخوردار است، بانک رفاه کارگران است. این بانک به واسطه خدماتی که به کارگران و بازنشستگان ارایه میدهد، با استقبال بیشتری رو به رو است. اما این کفایت نمیکند، زیرا درصد بسیاری از آحاد جامعه جزو کارگران و بازنشستگان نیستند، در حالی که میتوانند مشتریان خوبی برای بانک رفاه کارگران باشند. به همین دلیل بانک رفاه کارگران دایم در حال تفکر، برنامه ریزی، پردازش و تهیه راهکارها و روشهایی است تا بتواند در عرصه رقابت بانکی، مشتریان بیشتری را به واسطه داشتن خدمات مناسب و بروز جلب کند.
خدمت پرداخت لحظهای "پل"
یکی از جدیدترین خدماتی که بانک رفاه کارگران ارایه کرده، خدمت پرداخت لحظهای "پل" است که این خدمت در تمامی شعب و درگاههای غیر حضوری بانک رفاه کارگران قابل دریافت است. آنچه بانک رفاه در قالب این خدمت ارایه میدهد، انتقال وجه به بهترین روش و بالاترین سقف ممکن است به نوعی که مشتریان بانک رفاه کارگران میتوانند با استفاده از سامانه پل، در هر ساعت از شبانهروز نسبت به انتقال وجه بین بانکی تا سقف ۱۵ میلیون تومان به صورت فوری اقدام کنند.
مزایای "پل"
نکات بسیار مهمی که کاربران پل میتوانند با استفاده از آن بهرهمند شوند، در چند بخش تعریف میشود. اول اینکه این سامانه شبانه روزی است و در حالی که بسیاری از بانکها در برخی از ساعت شبانه روز بدلیل مسایل امنیتی امکان ارایه خدمات بانکی در فضای مجازی را محدود و حتا متوقف میکنند، بانک رفاه این امکان را فراهم کرده که مشتریان بتوانند بی وقفه از خدمات بانک در بستر فضای مجاز بهرهمند شوند. نکته دوم سقف برداشت یا جابجایی پول است. امروزه جابجایی پول در بانکها عدد متفاوتی دارد، اما در بیشتر موارد سقف انتقال پول ۵ میلیون و در برخی مواد تا سقف ۱۰ میلیون تومان است.
"پل" در مسیر توسعه
آنچه در مورد پل میتوان اعلام کرد، این است که قصد توقف ندارد و دایم در مسیر تحول گام بر میدارد، به نوعی که بر اساس برنامهریزیهای صورت گرفته، سامانه "پل"علاوه بر ارائه در شعب و موبایل بانک، به زودی بر بستر اینترنت بانک، بانکداری باز و دستگاههای خودپرداز بانک رفاه کارگران نیز راهاندازی خواهد شد، بنابر این گستردگی پل در تمامی عرصهها را شاهد خواهیم بود.
مزایاهای بسیار در یک بسته
اینکه در یک مورد طراحی صورت پذیرد، اما گستردگی لازم را نداشته باشد، نقطه ضعف آن نرم افزار به حساب میآید. اما "پل" از مزیتهای بسیار دیگری برخوردار است که از آن جمله میتوان به "پردازش آنی"، "استانداردهای بالای ایمنی"، "ریسک و هزینه پایین"، "در دسترس بودن در تمام ساعات شبانهروز بدون قطعی"، "انتقال وجه به صورت آنی و بر اساس شماره شبا"، "هماهنگ و استاندارد در سطح کشور" و "تسویه پرداختهای لحظهای با حجم بالا" و "کارمزد کمتر از کارت به کارت، حواله پایا و حواله ساتنا"، از جمله ویژگیها و مزیتهای سامانه پل است.