April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
یک نماینده مجلس مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۸۲۱۴
۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
0
عرضه خودرو در بورس کالا باید افزایش یابد.

مدل جدید عرضه خودرو

یک نماینده مجلس گفت: حجم عرضه خودرو در بورس کالا باید بیشتر شود. محمد حسین فرهنگی معتقد است با توجه به ویژگی‌های بورس کالا از جمله شفافیت باید روند عرضه خودرو از این مسیر افزایش یابد.

براساس اعلام این نماینده مجلس عرضه خودرو در بورس کالا توانسته رضایت نمایندگان مجلس را کسب کند.

نماینده تبریز، آذرشهر اسکو افزود: نمایندگان در جلسات مختلف از سازوکار بورس کالا در زمینه اهتمام به عرضه بیش‌تر کالا‌ها و محصول‌ها حمایت می‌کنند.

فرهنگی تاکید می‌کند تقویت عرضه خودرو در بورس کالا سبب ایجاد یک روند منطقی در داد و ستد در سطح کشور می‌شود و سلامت اقتصادی را نیز تقویت می‌کند.

این نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن از برنامه‌های دولت سیزدهم برای ایجاد شفافیت در روند‌های اقتصادی خبر می‌دهد و می‌گوید عرضه کالا‌ها از جمله خودرو می‌تواند اهرمی باشد تا دولت سیزدهم به اهداف و برنامه ریزی‌های خود برای ایجاد شفافیت در عرضه اقتصادی جامه عمل بپوشاند.

فرهنگی معتقد است استفاده از ظرفیت‌های موجود در ساز و کار بورس کالا می‌تواند هم شرایط را برای تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان مهیا کند.

آخرین روز آبان ماه سال جاری عرضه هزار دستگاه پژو ۲۰۷ با فرمان برقی و گیربکس دستی در بورس کالا اتفاق افتاد. این اولین عرضه یک خودروی پرتقاضا از مسیر بورس کالا محسوب می‌شد. با توجه به قیمت نهایی این خودرو که روی تابلوی بورس کالا نقش بست ایران خودرویی‌ها توانستند به طور متوسط هر دستگاه از این محصول خود را حدود ۱۵۶ میلیون تومان گران‌تر بفروش برسانند و از طرف دیگر خریداران نیز موفق شدند این خودرو را حول و حوش ۵۰ میلیون تومان کمتر از قیمت بازاری این خودرو آن را در اختیار بگیرند.

بعد از این عرضه به نظر می‌رسد ترس سیاست گذار خودرویی برای عرضه محصولات پرتقاضای شرکت‌های خودروساز از مسیر بورس کالا تا حد زیادی ریخته باشد. با توجه به استقبال نمایندگان از عرضه خودرو در بورس کالا و همچنین رضایت خودروسازان بابت دور زدن سیاست قیمت گذاری دستوری این گمانه مطرح می‌شود که سایر محصولات پرتقاضای خودروسازان از این مسیر در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: