کد خبر: ۳۸۸۲۲۶
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
شهردار تهران معتقد است: مردم شهر بر‌اساس توانمندی‌های‌شان خدمات ارائه شده متفاوت باشد. عدالت یعنی این. شهروندی که وضعیت مالی مناسبی ندارد، نباید از او پولی گرفته شود. چرا باید آن پیرمرد، پیرزن و دانش‌آموز و دانشجویی که هر روز از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند ۲ هزار تومان بابت بلیت مترو بپردازد، اما اگر هزینه تمام شده را از فردی که داراست بگیریم چیزی از او کم نمی‌شود. ایده من این عدالت در توزیع خدمات در شهر است.

نظر زاکانی درخصوص افزایش کرایه‌های حمل و نقل عمومی

در میان اندک اخباری که از حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری منتشر می‌شود چند اظهار نظر از معاون تازه این معاونت توجهات را به خود جلب کرده از واقعی شدن نرخ کرایه تاکسی یا استقبال شهروندان از افزایش قیمت بلیت مترو. جلال بهرامی در جلسه ۱۸۸۸ که مدیران این حوزه به مشکلات شهروندان رسیدگی می‌کنند گفته است باید تعرفه کرایه‌های تاکسی واقعی شود تا اختلافات موجود بین رانندگان و مسافران کاهش پیدا کند.

او درمراسم معارفه مدیرعامل تازه شرکت بهره برداری مترو هم با تأکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت در تمامی بخش‌ها، قیمت بلیت مترو افزایش نداشته است، گفته اگر شهروندان اطمینان داشته باشند که با پرداخت پول بیشتر، خدمات بهتر و بیشتری دریافت می‌کنند، حتماً از آن استقبال خواهند کرد.

اما علیرضا زاکانی شهردار تهران با افزایش قیمت حمل و نقل عمومی در وضعیت فعلی موافق نیست. او معتقد است:علاقمندیم که خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی با کیفیت بالا به شهروندان ارائه شود و برای ارائه این خدمات سوبسید داده و هزینه می‌کنیم و هیچ بنایی هم برای تجدید نظر در آن نداریم.

وی ادامه داد: شاید در سخنان ما درخصوص هزینه تمام شده قیمت سفر با مترو و اتوبوس، مطلبی بیان شده که این سفر چقدر برای مدیریت شهری هزینه دارد و چقدر باید به آن سوبسید داده شود. این موارد را حساب و کتاب می‌کنیم، اما اینکه مقصود و قصدی برای افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل عمومی داشته باشیم، این طور نیست و هیچ بنایی در این زمینه نداریم و سخنی در این زمینه گفته نشده است.

شهردار تهران توضیح داد: ایده من در این حوزه این است که مردم شهر بر‌اساس توانمندی‌های‌شان خدمات ارائه شده متفاوت باشد. عدالت یعنی این. شهروندی که وضعیت مالی مناسبی ندارد، نباید از او پولی گرفته شود. چرا باید آن پیرمرد، پیرزن و دانش‌آموز و دانشجویی که هر روز از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند ۲ هزار تومان بابت بلیت مترو بپردازد، اما اگر هزینه تمام شده را از فردی که داراست بگیریم چیزی از او کم نمی‌شود. ایده من این عدالت در توزیع خدمات در شهر است.

وی در پاسخ به این پرسش که افراد دارا کمتر از حمل‌و نقل عمومی استفاده می‌کنند و اولویت‌شان استفاده از خودروی شخصی است هم گفت: اگر حمل‌ونقل عمومی زیبنده باشد، استفاده از آن در اولویت قرار می‌گیرد، اما در شرایط فعلی به هیچ‌وجه قائل به افزایش قیمت نیستم و توضیحی که درخصوص عدالت توزیع خدمات داده شد، ایده من در این زمینه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: