کد خبر: ۳۸۸۲۵۵
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
0
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که با پدیده خشکسالی و تنش آبی و کمبود برخی زیرساخت‌ها مواجه هستیم، باید اقتصاد دانش بنیان جایگزین اقتصاد صنعتی شود.

اقتصاد دانش بنیان جایگزین اقتصاد صنعتی شود

حجت‌الاسلام محمد سبزی پنجشنبه سوم آذرماه ۱۴۰۱ در جریان بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از واحد تولیدی دانش بنیان افشار واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهر صنعتی کاوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین قوانینی را وضع کرده تا بستر احداث و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور فراهم شود و تسهیل یابد.

وی به قوانین حمایتی مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از قوانین شامل تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار، حمایت مالی از تولیدات دانش بنیان با تشکیل صندوق حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان است که محقق شده و منجر به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان شده است.

این نماینده مردم در خانه ملت افزود: دولت هم برای حمایت و هم برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان اهتمام جدی دارد و شرکت‌هایی که نه در شعار بلکه در عمل به صورت دانش بنیان فعالیت می‌کنند مورد حمایت جدی دولت هستند.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه منفی است، اظهار کرد: کمبود آب و مواجه شدن ساوه و زرندیه با تنش آبی و محدودیت در برخی زیرساخت‌ها موجب ایجاد محدودیت در توسعه صنعتی شده است و اصولا برای برخورداری از چنین چالش‌ها و محدودیت‌هایی نیاز به توسعه بی حد و حصر نیست.

وی افزود: هرگونه توسعه صنعتی و تولیدی باید براساس آمایش سرزمینی صحیح صورت گرفته و بر مبنای شاخص‌های موجود سرمایه گذاری کرد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه سرمایه گذاری باید در نقاطی که نرخ بیکاری بالاتری دارند صورت گیرد و در شهر‌هایی نظیر ساوه و زرندیه که با محدودیت منابع آبی و زیرساختی مواجهند صرفا در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: