April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
آمار معاملات هفتگی بازار سهام؛
کد خبر: ۳۸۸۳۰۳
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
0
میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۶۸۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۷ درصدی داشته است.

رکود نسبی معاملات بورس

در روز‌های معاملاتی هفته اخیر میانگین ارزش معاملات خرد سهام روند پرنوسانی داشت و میانگین روزانه آن کمتر از هفته پیشین بود. در اولین روز کاری هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و به رقم ۳ هزار و ۵۸۷ میلیارد تومان بالغ شد. روز یکشنبه ۳ هزار و ۵۳۵ میلیارد شد و روز دوشنبه به ۳ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان رسید. روز سه‌شنبه نیز ارزش معاملات خرد به ۳ هزار و ۱۳۵ میلیارد تومان کاهش یافت. در آخرین روز کاری هفته نیز ارزش معاملات خرد به ۳ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان رسید.

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۳ هزار و ۴۳۶ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۳ هزار و ۶۸۶ میلیاردی هفته پیشین، افت ۷ درصدی داشته است. بدین ترتیب شاهد رکود نسبی معاملات سهام بودیم.

روز شنبه شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات را داشت و در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه نماد‌های خودرویی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

روز یکشنبه خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات را داشت و روز دوشنبه و سه‌شنبه خودرو (ایران خودرو) و خساپا (سایپا) بیشترین ارزش معاملات را داشت.

در دو روز انتهایی هفته نیز ارزش معاملات به نماد مارون (پتروشیمی مارون) تعلق داشت. بیشترین حجم معاملات نیز در تمامی روز‌های کاری هفته به نماد‌های خودرویی اختصاص داشت. خودرو و خساپا بیشترین حجم معاملات بازار را داشتند.

در هفته اخیر، به طور میانگین روزانه ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۲۲ هزار و ۴۶۵ میلیارد تومان بود و به طور میانگین ۶۶ درصد از ارزش معاملات کل بازار سهام به اوراق بدهی اختصاص داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: