April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
نماینده لاهیجان در مجلس مطرح کرد
کد خبر: ۳۸۸۳۰۹
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از جدی ترین مشکلات ما در حوزه غذایی، رعایت نکردن مسایل فنی و بهداشتی است گفت: متاسفانه بسیاری از کلیپها که در فضای مجازی منتنشر می شود، کیفیت تولیدات مواد غذایی زیر سوال می رود که این شرایط نگران کننده است.

حمایت قاطع از نظارت استاندارد بر کیفیت تولید

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با ابراز تاسف از اینکه در بسیاری از موارد مسایل بهداشتی لازم و نکات ایمنی در تولید به ویژه تولیدات مواد غذایی رعایت نمی شود گفت: بی توجهی به مسایل بهداشتی و نکات ایمنی در تولید مواد غذایی باعث تهدید سلامتی مردم شده و می شود.

 

وی دستوارت استاندارد را ابزاری برای جلوگیری از بحران هایی دانست که امنیت غذایی را تهدید می کند و گفت: بی شک استاندارد باید با نهایت درایت و با تمام قوت بر عملکرد صنایع غذایی نظارت داشته باشد و این نظارت مورد حمایت جدی قرار دارد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه هیچ دستگاه نظارتی و حمایتی نسبت به عملکرد استاندارد و سخت گیری هایی که به عمل می آورد، مخالفتی ندارد گفت: معتقد هستیم هر چقدر نظارت بر عملکرد بنگاههای اقتصادی و تولیدی بیشتر و جدی تر باشد، جامعه راضی تر خواهد بود، زیرا سلامت و آسایش مردم را بدنبال دارد.

 

وی بعد دیگر استاندارد را ورود به مسایل شکلی دانست و گفت: نمونه ورود استاندارد به مسایل شکلی را در نحوه برچسب ها و تبلیغات مشاهده میکنیم.

 

فرخی با اعلام اینکه در مورد برچسبتها و تبلیغاتی که صورت می گیرد نیز قوانین و استانداردهایی وجود دارد گفت: باید قوانین برچسب ها و تبلیغات نیز رعایت شود، زیرا استاندارد در این زمینه قوانین دارد، اما نکته مهم زمانی است که در این زمینه ورد می شوند.

 

بیشتر بخوانید:بودجه یک سال پایتخت متوقف در پروژه‌های مشارکتی

 

وی با اشاره به اینکه تمامی بنگاههای اقتصادی برای آنکه کالای تولیدی را عرضه کنند، برچسب هایی دارند گفت: برای طراحی و چاپ برچسب ها و تبلیغات، هزینه های سنگینی صرف شده و هنگامی که یک برچسب یا تبلیغات منتشر می شود و هیچ اعتراض یا مخالفتی با ان صورت نمی گیرد، یعنی هیچ مشکلی نداشته و تولیدکننده با خیال راحت به چاپ این برچسبها پرداخته است.

 

نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه یک باره و بدون مقدمه، استاندارد روی نکته ای شکلی و نه کیفی و محتوایی انگشت می گذارد، جای تعجب و سوال دارد گفت: مگر چقدر اهمیت دارد که استاندارد، بی مقدمه تولیدکنندده را تحت فشار می گذارد که برچسبهایش را تغییر دهد یا تولیداتش را در کارتن هایی بگذارد که سالها به یک روش تبلیغ روی آن صورت گرفته و به تعداد بالا تولید شده است.

 

وی با طرح این سوال که به چه دلیل باید یک باره بنگاههای اقتصادی را تحت فشار قرار دهد که وسایل بسته بندی را تغییر دهند گفت: مگر اقایان استاندارد نمی دانند که تغییرات ناگهانی تا چه اندازه به اقتصاد بنگاه اقتصادی و البته اقتصاد کشور لطمه می زند؟

 

فرخی با اعلام اینکه این یک روال معمول است که بنگاههای اقتصادی به صورت عمده اقدام به تهیه وسایل تبلیغاتی می کند گفت: در اثر تولید با تعداد بالا، هزینه تبلیغات کاهش می یابد اما یک باره استاندارد اعلام می کند که این همه کارتن، برچسب، وسایل بسته بندی و تبلیغات باید معدوم شود، این چه نوع مدیریتی است؟

وی با تاکید بر ایکه اگر اداره استاندارد در مورد کیفیت هر نوع تولیدی ورود کند به ویژه در مورد مواد غذایی که با جان مردم سروکار دارد، مورد حمایت قاطع است گفت: اینکه یک باره وارد بحث بسته بندی و تبلیغات شده و اینگونه به شرکتها زیان می زند، لازم است بررسی صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: