April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

قیمت بلیط هواپیما تأثیر زیادی بر هزینه سفرهای هوایی دارد. اگر بتوانیم ارزان‌ترین بلیط پرواز داخلی را با حفظ کیفیت تهیه کنیم، آنگاه در هزینه سفر خود صرفه‌جویی زیادی کرده‌ایم. همه‌روزه، شرکت‌های هواپیمایی تخفیف‌های فراوانی را در نظر می‌گیرند. همچنین می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق و چند ترفند دیگر، یک سفر ارزان با هواپیما را تجربه کرد.

ترفند‌های به‌حداقل‌رساندن هزینه سفر با هواپیما

اهمیت سفر با هواپیما در دنیای امروز

هواپیما پیشرفته‌ترین اختراع بشر برای سفر است. به‌ویژه پس از جنگ‌های جهانی اول و دوم، حمل‌ونقل هوایی در تمامی کشور‌های دنیا توسعه شدیدی پیدا کرد. چراکه حمل کالا و مسافر به دورترین نقاط دنیا در کمترین زمان را ممکن می‌ساخت. امروزه نیز سفر‌های هوایی ازجمله پرکاربردترین روش‌های حمل‌ونقل هستند.

برای بسیاری از مقصد‌ها، به دلیل فاصله دور یا فوریت زمانی، هیچ راهی جز خرید بلیط هواپیما نیست. اگر سفر ما کاری است، با این روش می‌توانیم در وقت خود صرفه‌جویی کنیم. حتی اگر سفرمان تفریحی باشد، می‌توانیم خستگی و کسل‌کنندگی مسیر‌های زمینی طولانی را به کمک سفر هوایی کنار بگذاریم. در نتیجه، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر خواهیم داشت. همچنین درمورد مقاصد جزیره‌ای یا دورافتاده، چاره‌ای جز سفر با هواپیما باقی نمی‌ماند. سفر‌های هوایی بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل داده‌اند. اما گرانی بلیط هواپیما به یک دغدغه مهم برای مسافران تبدیل شده است؛ بنابراین باید ترفند‌های کاهش قیمت بلیت هواپیما را بشناسیم.

7 ترفند برای کاهش هزینه‌های سفر با هواپیما

در این بخش، هفت ترفند که برای کاهش هزینه سفر با هواپیما می‌توانید به کار گیرید، ارائه خواهیم کرد.

1-   تاریخ سفرتان را تغییر دهید

اینکه بلیط برای چه روزی از هفته باشد، در قیمت آن اثرگذار خواهد بود. مثلا آخر هفته‌ها ممکن است بلیط هواپیما گران‌تر باشد. خرید بلیط هواپیما برای تعطیلات نوروز، تعطیلات عید فطر یا اواخر تابستان، به دلیل شلوغی، هزینه بیشتری را تحمیل می‌کند. برخی مقاصد هم هستند که در زمان‌های خاص شلوغ‌تر هستند و هزینه بالاتری دارند. مثلا مردم در ماه‌های سرد سال، بیشتر برای تفریح به مناطق گرم سفر می‌کنند.

به دلیل برگزاری مراسم‌ها در روز‌های مشخصی، بلیط سفر به برخی شهر‌ها تقاضای بالایی خواهد داشت؛ بنابراین در چنین مواقعی، بهتر است سفر خود را به زمان دیگری موکول کنید. همچنین در این مواقع، خرید بلیط هواپیما چارتری لحظه آخری می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

2-   مقصد سفر را تغییر دهید

اگر قصد شما از سفر صرفا تفریح یا گردشگری باشد، لزومی ندارد فقط روی یک مقصد پافشاری کنید. می‌توانید درباره مقاصد گوناگون که هدف شما از سفر را برآورده می‌سازند، تحقیق کنید. سپس مقصدی که در زمان موردنظر شما، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را دارد، برگزینید. اگر می‌خواهید طی چند ماه از چند شهر یا کشور بازدید کنید، ترتیب زمانی آن‌ها را عوض کنید، به‌گونه‌ای که هرکدام کمترین هزینه ممکن را داشته باشند.

3-   به سراغ ارزان‌ترین شرکت هواپیمایی بروید

این روز‌ها، تعداد شرکت‌های هواپیمایی در ایران بیشتر شده است. دیگر مجبور نیستید از خدمات تعداد محدودی شرکت‌های هواپیمایی با هزینه بالا استفاده کنید. شاید شرکت‌های هواپیمایی ارزان نتوانند؛ مانند شرکت‌های گران خدمات بدهند؛ اما اگر کیفیت خدماتشان در سطح قابل‌قبول باشد، برای کاهش هزینه، گزینه بسیار خوبی هستند. البته مراقب باشید! گاه شرکت‌ها قیمت بلیط هواپیما را پایین می‌آورند، اما در عوض هزینه بیشتری را بدون اطلاع قبلی بابت خدمات جانبی از مشتری می‌گیرند. در این مورد حتما تحقیق کنید.

ترفند‌های به‌حداقل‌رساندن هزینه سفر با هواپیما

4-   پرواز غیرمستقیم ارزان‌تر است

در پرواز کانکتینگ یا غیرمستقیم، مسافر در طول مسیر در مکان‌هایی به‌جز مقصد پیاده خواهد شد و هواپیمایش را عوض می‌کند. در این حالت، کمی دیرتر به مقصد موردنظر می‌رسید، اما هزینه‌هایتان کاهش می‌یابد. بدین منظور، هنگام جستجو در سایت خرید بلیط هواپیما، تیک گزینه «فقط پرواز‌های مستقیم» را حذف کنید. عیب این نوع از پرواز‌ها این است که اگر پرواز اول تأخیر داشته باشد، از همه پرواز‌ها جا می‌مانید. برای حل این مشکل، سعی کنید زمان بین فرود آمدن پرواز اول و حرکت پرواز دوم را طولانی‌تر در نظر بگیرید. اگر عجله ندارید، حتی یک یا دو روز بینشان فاصله بیندازید. می‌توانید در این مدت تا پرواز بعدی، در شهر اول گردش کنید.

5-   خرید بلیط هواپیما چارتری را امتحان کنید

این نوع بلیط‌ها، یک راه دیگر برای کاهش هزینه سفر با هواپیما هستند. در این حالت، یک شرکت ثانویه، بلیط‌های یک پرواز را به‌صورت یکجا از شرکت هواپیمایی اصلی می‌خرد. آنگاه مسئولیت فروش آن به مسافران را بر عهده می‌گیرد. شرکت چارترکننده ممکن است قیمت بلیط‌ها را بسته به عوامل گوناگون تغییر دهد تا میزان سود خود را بالا ببرد. بلیط چارتری هواپیما معمولا در زمان‌های کم سفر، ارزان‌تر است. به‌ویژه اگر ظرفیت پرواز‌ها تکمیل نشده باشد، آنگاه خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به‌صورت لحظه آخری امکان‌پذیر می‌شود. بلیط چارتری گاه نسبت به بلیط سیستمی (عرضه‌شده از سوی شرکت اصلی) بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود. اما در زمان‌های شلوغ، قیمت بالایی دارد.

6-   زودتر برای خرید بلیط هواپیما اقدام کنید

همیشه نمی‌توان به خرید بلیط لحظه آخری هواپیما دل‌خوش بود. به‌ویژه اگر سفرتان حتما باید انجام گیرد، بهتر است ماه‌ها زودتر بلیط را تهیه کنید. زیرا بلیط‌ها معمولا در روز‌های اول فروش، ارزان‌تر هستند. مخصوصا اگر برای تعطیلات بلیط می‌گیرید، با نزدیک‌شدن به زمان پرواز، قیمت بلیط هواپیما سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

7-   حواستان به تخفیف‌ها باشد

اسنپ تریپ برای آن دسته از مشتریان خود که چندین بار اقدام به خرید بلیط هواپیما از طریق این سامانه کرده‌اند، کد تخفیف در نظر می‌گیرد. همچنین گاهی برای برخی پرواز‌ها تخفیف‌های مناسبی ارائه می‌دهد که با چک کردن سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ، می‌توانید از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

جمع‌بندی

جابه‌جا کردن تاریخ و مقصد سفر، یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن سفر ارزان با هواپیما است. چراکه قیمت بلیط‌ها در تاریخ‌های مختلف برای هر مقصد، تفاوت دارد. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما چارتری تهیه کنید که گاه نسبت به بلیط سیستمی، هزینه پایین‌تری دارد. پرواز غیرمستقیم و تخفیف‌های ویژه اسنپ تریپ نیز از دیگر راه‌ها برای کاهش هزینه سفر با هواپیما هستند.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: