دنیامالی مشکلات و کارشکنی‌ها را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۸۳۵۰
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال وجود ندارد گفت: ساخت مسکن نیاز به مقدمات بسیاری دارد که امروزه این مقدمات برای ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم نیست.

برداشتن موانع شرط ساخت 4 میلیون مسکن

احمد دنیامالی در گفت و  گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه در وهله اول می‌بایست اعتبار لازم را برای ساخت مسکن تامین کرد گفت: از آنجا که دولت متولی ساخت مسکن شده، می‌بایست اعتبار لازم را برای آن در نظر بگیرد که تاکنون چنین اعتباری تخصیص داده نشده و به همین دلیل تحقق ساخت مسکن در هاله‌ای از ابهام است.

وی با اعلام اینکه تخصیص اعتبار نیاز به هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها دارد گفت: تا زمانی که سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی همت نکنند، مشکلات به قوت خود باقی است.

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منابعی که در قانون برای صندوق ملی مسکن تعریف شده گفت: یارانه ۵۷ هزار میلیاردی برای صندوق ملی مسکن تعریف کرده ایم که باید هرچه سریعتر نحوه تخصیص و هزینه کرد آن مشخص و اجرایی شود.

 

بیشتر بخوانید:آغاز پرداخت وام مسکن ۴۰۰ میلیون تومانی به این افراد



وی با یادآوری اینکه مجلس شورای اسلامی بانک‌ها را موظف به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان در قانون سنواتی کرد گفت: تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظف شدند برای احداث و نوسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و شهری در شهر‌های کمتر از بیست و پنج هزار نفر و ۸۰۰ هزار واحد مسکن شهری نسبت به پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن به افراد واجد شرایط اقدام نمایند که متاسفانه تاکنون دراین مورد نیز اتفاق خاصی نیفتاده است.

دنیامالی با تاکید بر اینکه برای ساخت مسکن به تسهیلات بانکی نیاز است، زیرا مردم توان مالی لازم را ندارند گفت: بدلیل مشکلات مالی مردم در مجلس مصوب کردیم که بانک‌ها به حوزه بخش مسکن تسهیلات بدهند که در این مورد نیز شاهد تاخیر‌های سوال برانگیز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که تعهدات مالی تعیین شده اجرایی نشود، ساخت سالانه یک میلیون مسکن به هیچ عنوان امکان پذیر نیست گفت: خواهش ما از رئیس جمهور، معاون اول و وزرای مربوطه این است که به حوزه وزارت راه و شهرسازی کمک کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بستر ساخت و ساز در وزارت راه و شهرسازی آماده است گفت: می‌توان به ساخت مسکن امیدوار بود به شرط آنکه شرایط فراهم و محدودیت‌ها برداشته شود و نگاه به ساخت و ساز مثبت باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: