April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۳۵۶
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
محققان کشور موفق به طراحی و ساخت دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال‌های مغزی شدند.

دستگاه الکتروفیزیولوژی برای ثبت سیگنال‌های مغزی طراحی شد

به منظور توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی درحوزه‌های علوم اعصاب شناختی، محققان و متخصصان یک شرکت دانش بنیان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی شدند.

دکتر امید شعاعی مدیر شرکت دانش بنیان تولید کننده این دستگاه گفت: دستگاه الکتروفیزیولوژی درثبت سیگنال‌های مغزی تک نورون درمحیط‌های آزمایشگاهی و پژوهشی استفاده می‌شود.

وی افزود: محققان و پژوهشگران بویژه در حوزه‌های علوم اعصاب شناختی می‌توانند با بررسی و تحلیل سیگنال‌های الکتریکی سلول‌های نورون‌های عصبی ذخیره شده توسط این دستگاه، فرایند مولکولی و سلولی مغز و اختلالات و نارسایی‌های مرتبط مغزی را شناسایی و از این یافته‌ها برای رفع و درمان نارسایی‌ها و مشکلات دراین زمینه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ثبت سیگنال‌های عصبی برای مشاهده و مطالعه ادراک، تصمیم گیری و یادگیری در مغز برای رمزگشایی از فرآیند‌های هسته‌های فیزیولوژی و محاسباتی مغز ضروری است.

شعاعی خاطر نشان کرد: دستگاه ثبت الکتروفیزیولوژی با بهره گیری از توان متخصصان علمی و فنی و با کیفیت بالا و برخوردار از سطح فناوری پیشرفته و با قیمت مناسب طراحی و ساخته شده و قابل رقابت با مشابه خارجی آن است.

وی ابزار امیدواری کرد: با توسعه این محصول دانش بنیان ضمن تامین نیاز‌های داخلی، خدمات موثر و مثبتی ازسوی جامعه پزشکی و مراکز تحقیقاتی درحوزه علوم اعصاب شناختی در سطح کشور ارایه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: