April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۳۹۴
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
0

 

امروزه، یاماها مجموعه کاملی از موتورسیکلت‌ ها - از موتورهای بیابانی ناهموار گرفته تا موتورهای تورینگ با عملکرد بالا - و همچنین ATV و ده‌ ها محصول دیگر را به بازار ارائه می‌ کند که هر کدام از آنها طرفداران خاص خود را دارد. به طور کلی یاماها تا به امروز توانسته انواع سلیقه و نیازهای بازار را به خود جذب کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع مدل های موتورسیکلت یاماها ادامه مطلب را بخوانید.

انواع مدل های موتورسیکلت یاماها

انواع یاماها

یاماها طیف گسترده ای از سبک های موتورسیکلت را برای انتخاب ارائه می دهد. مدل های موتور یاماها شامل استانداردها، کروزر، موتور سیکلت های تورینگ و اسکوترها می شود. شاید این برند بیشتر به خاطر موتورسیکلت‌های اسپرت و آفرود خود مانند موتورسیکلت اسپرت YZF-R1 یا موتورسیکلت دوگانه TW200 شناخته شده باشد - موتوری که یاماها از سال 1987 در بازار فروخته است.

مجموعه موتورسیکلت های یاماها بسیار گسترده است، بنابراین ما آن را بر اساس دسته بندی تقسیم می کنیم تا کارها را ساده کنیم. خط تولید 2019 شامل چهار مدل اسپرت YZF-R1M، YZF-R1، YZF-R6 و YZF-R3 است. عدد در هر نام نشان دهنده جابجایی موتور است. در این مورد، R1 دارای موتور 998 سی سی (یا نزدیک به 1000 سی سی)، R6 دارای موتور 599 سی سی و R3 دارای موتور 321 سی سی است. این الگو برای اکثر مدل های دیگر در مجموعه یاماها نیز صدق می کند.

هشت موتورسیکلت استاندارد وجود دارد - Bolt، Bolt R-Spec، MT-07، MT-09، MT-10، VMAX، XSR700 و XSR900. این موتورها با بدنه مینیمالیستی و موقعیت سواری عمودی خود قابل تشخیص هستند. یک کروزر وجود دارد - V Star 250 - که قبلاً با نام تجاری فرعی Star Motorcycles یاماها فروخته می شد. این مجموعه همچنین شامل شش مدل تورینگ اسپرت – Tracer 900، Tracer 900 GT، Niken، Niken GT، FJR1300A، و FJR1300ES – و همچنین چهار اسکوتر – Zuma 50F، Zuma 125، SMAX و XMAX است.

بزرگترین بخش یاماها موتورسیکلت های آفرود آن هستند. اینها شامل مدل‌ های خیابانی و آفرود مانند TW200، WR250R، XT250، و Super Ténéré، و همچنین بیش از دوازده دوچرخه بیابانی برای استفاده تفریحی و مسابقه ای است.

انواع مدل های موتورسیکلت یاماها

موتورسیکلت کروزر

اگر موتورسیکلت را برای سواری تفریحی یا رفت و آمد روزانه می خواهید، یک کروزر می تواند گزینه خوبی باشد. کروزرها دارای موقعیت سواری آرام به سمت جلو و ارتفاع کم صندلی هستند که باعث می‌شود در سفرهای طولانی‌ تر بسیار راحت باشند. کروزرها معمولاً دارای سیستم تعلیق نرم تری نیز هستند که به جذب برآمدگی ها و فرورفتگی های ناهموار کمک می کند.

یاماها تنها یک موتور سیکلت کروز ارائه می دهد: V Star 250.

موتورسیکلت های اسپرت

موتور اسپرت در نقطه مقابل طیف موتورسیکلت کروزر قرار دارد. موتورهای اسپرت برای بریدن در مسیرهای پرپیچ و خم و انفجار مستقیم در مسیرهای مسابقه طراحی شده‌ اند و با بدنه آیرودینامیک خود قابل تشخیص هستند. یکی دیگر از ویژگی‌ های بارز موتور اسپرت، موقعیت سواری خمیده است که کنترل خوبی بر موتور سیکلت ایجاد می‌ کند، اما می‌ تواند برای هر سفری طولانی‌ تر از 30 دقیقه نیز ناراحت‌ کننده باشد.

به همین دلیل، موتورهای اسپرت گزینه خوبی برای رفت و آمدهای شهری نیستند. موتورهای اسپرت نیز به دلیل واکنش حساس دریچه گاز و ترمز تیزشان برای مبتدیان چندان مناسب نیستند.

یاماها چهار موتور اسپرت را برای انتخاب ارائه می دهد: YZF-R3، YZF-R6، YZF-R1 و YZF-R1M.

موتورسیکلت استاندارد

موتورسیکلت استاندارد تعادل خوبی بین کیفیت‌ های کروز و اسپرت دارد. استانداردها دارای یک موقعیت سواری عمودی هستند که برای رفت و آمد و سفرهای جاده ای طولانی تر راحت است، در عین حال هندلینگ زیرک و شتاب خوبی را نیز ارائه می دهند. اینها موتورهایی هستند که همه کاری را انجام می دهند.

یاماها هشت موتور استاندارد ارائه می دهد: Bolt، Bolt R-Spec، MT-07، MT-09، MT-10، VMAX، XSR700 و XSR900.

موتورسیکلت های تورینگ

اگر به فکر دوچرخه سواری در سراسر کشور هستید، یک تورینگ بهترین انتخاب برای این کار است. موتورسیکلت های تورینگ اغلب دارای مخازن سوخت بزرگ برای به حداکثر رساندن برد رانندگی، موتورهای بزرگی هستند که می توانند به سرعت شتاب بگیرند و با ترافیک بزرگراه ها هماهنگی داشته باشند، و شیشه جلویی بلند که خستگی راکب را کاهش می دهد. تورینگ ها معمولاً با کیسه های زین و صندوق عقب نیز ارائه می شوند که می توانند مقدار قابل توجهی بار را حمل کنند.

یاماها شش موتور تورینگ (تورینگ اسپرت) را در مجموعه خود دارد: Tracer 900، Tracer 900 GT، Niken، Niken GT، FJR1300A و FJR1300ES.

موتور سیکلت های آفرود

یاماها دارای خط گسترده ای از موتورسیکلت های آفرود است. برای ساده نگه داشتن آن، ما این موارد را به دو دسته تقسیم می‌ کنیم - موتورهایی که قانونی هستند (اسپرت یا آفرود) و آنهایی که نیستند (موتورهای بیابانی). خط تولید 2019 یاماها شامل چهار موتورسیکلت دوگانه اسپرت است: TW200 XT250، WR250R و Super Ténéré ES.

یاماها 15 موتور بیابانی در مجموعه خود دارد:

  • YZ85
  • YZ125
  • YZ250
  • YZ250X
  • YZ250F
  • YZ250FX
  • YZ450F
  • YZ450FX
  • WR250F
  • WR450F
  • PW50
  • TT-R50E
  • TT-R110E
  • TT-R125LE
  • TT-R230

رمزگشایی نام این مدل ها آنقدر که به نظر می رسد دشوار نیست. اعداد اندازه موتور را نشان می‌دهند، در این مورد - از 50 سی‌ سی تا 450 سی‌ سی - و «F» نشان‌ دهنده مدل چهار زمانه است. مدل های PW و TT برای تریل سواری تفریحی طراحی شده اند. مدل‌های YZ و WR برای مسابقات موتور کراس و استقامت خارج از جاده (اغلب به نام اندرو) ساخته شده‌ اند.

PW50 و TT-R50E از جذاب‌ ترین مدل‌ ها برای سوارکاران مبتدی و جوان یاماها هستند. این مدل ها به موتورهای کوچک دو زمانه مجهز شده اند. PW50 دارای گیربکس اتوماتیک، ارتفاع پایین صندلی 48 سانتی متر و وزن آن با باک پر سوخت تنها 40 کیلوگرم است. TT-R50E دارای گیربکس سه سرعته با کلاچ اتوماتیک، ارتفاع صندلی 55 سانتی متر و وزن آن 55 کیلوگرم است.

موتور سیکلت اسکوتر

اگر به دنبال حمل و نقل شهری ارزان هستید، احتمالا بهتر است به جای موتور سیکلت، یک اسکوتر داشته باشید. خرید، نگهداری و سوخت اسکوترها ارزان هستند. اندازه کوچک و وزن نسبتاً سبک آنها باعث می شود که آنها به راحتی در خیابان های باریک مانور دهند و طراحی پلکانی آنها موقعیت بسیار راحتی برای نشستن را امکان پذیر می کند. اکثر اسکوترها به گیربکس اتوماتیک نیز مجهز هستند که آنها را برای مبتدیان بسیار کاربرپسند می کند.

مجموعه یاماها 2019 شامل چهار اسکوتر است: Zuma 50F، Zuma 125، SMAX و XMAX.

یاماها یا هوندا؟

شما می توانید شباهت های زیادی بین برندهای موتورسیکلت یاماها و هوندا پیدا کنید. هر دو انواع موتورها را در دسته‌ های مشابه ارائه می‌دهند، از جمله کروزر، اسپرت، استاندارد، تورینگ، موتورهای خاکی، دوگانه اسپرت و اسکوتر. هر دو دارای گارانتی یک ساله مشابه برای موتورسیکلت های جاده ای خود هستند، اگرچه هوندا مدل Gold Wing خود را با ضمانت سه ساله ویژه پشتیبانی می کند. هر دو برند از نظر قیمت نیز رقابت تنگاتنگی با هم دارند و یک مزیت جزئی به هوندا در بخش‌ های استاندارد و کروزر تعلق دارد.

تفاوت ها کمی واضح تر است. خط تولید هوندا شامل موتورهای مینی مانند Monkey و Grom است. از سوی دیگر، یاماها مدل های منحصر به فردی مانند نیکن سه چرخ ارائه می دهد. حتماً هر دوی این برندهای محبوب ژاپنی را بررسی کنید.

یاماها یا هارلی دیویدسون؟

خط تولید موتورسیکلت های یاماها بسیار متنوع تر از سری موتورسیکلت هارلی دیویدسون است. هارلی هیچ موتور اسپرت، مدل آفرود یا اسکوتر ارائه نمی دهد و فقط یک مدل دارد - Street 500 - که می تواند گزینه خوبی برای مبتدیان در نظر گرفته شود. قیمت هارلی نیز به این اندازه پایین نیست. برای ارزش و تنوع بهتر از یاماها استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، اگر به دنبال یک موتورسیکلت تفریحی یا تورگردی با قدرت بالا، استایل قدیمی و راحتی در مسافت های طولانی هستید، باید یک هارلی دیویدسون را انتخاب کنید. 

یاماها یا کاوازاکی

کاوازاکی از نظر قیمت رقابت تنگاتنگی با یاماها دارد، اما این برند مدل‌ های اسپرت و تورینگ بیشتری و همچنین چند موتور دیگر در دسته‌ های تورینگ استاندارد و کروزر ارائه می‌ دهد. کاوازاکی همچنین تعدادی از مدل‌های خود را با گارانتی طولانی‌ تر پشتیبانی می‌کند، از جمله ضمانت شش ماهه برای موتورهای بیابانی، دو سال ضمانت برای موتورسیکلت‌های سبک (LT) و ضمانت سه ساله برای موتورهای تورینگ بزرگ، مانند Concours. البته این مقایسه یک طرفه نیست. اگر به دنبال اسکوتر یا موتور سیکلت دوگانه اسپرت هستید، یاماها گزینه های بیشتری نسبت به کاوازاکی ارائه می دهد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: