April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۴۲۴
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوریهای فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: چالش‌های زیادی در راستای توسعه هوانوردی عمومی و استفاده از ایرتاکسی ها وجود دارد که در صدد رفع آنها هستیم.

دلایل عدم توسعه ایرتاکسی

امیر رضوی درباره آخرین وضعیت ایرتاکسی‌ها اظهار کرد: معاونت علمی و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در سال‌های گذشته از چند پروژه طراحی و ساخت هواپیمای سبک و فوق سبک حمایت کرده که پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز حاصل شده است.

رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با بیان اینکه برای توسعه این ایرتاکسی‌ها از بعد فنی در زمینه ساخت بدنه و سیستم‌های پروازی مانند اویونیک، مدیریت پرواز، حسگر‌ها و … مشکلی وجود ندارد، گفت:، اما مسئله اصلی طراحی و ساخت موتور هواپیما است.

به گفته وی، تا کنون تمام نیاز از طریق واردات این نوع موتور‌ها تأمین شده است.

آئین نامه تأسیس شرکت‌های هوانوردی در دست بررسی

رضوی درباره چالش دیگر توسعه ایرتاکسی‌ها گفت: با همکاری ستاد پیش نویس آئین نامه تأسیس شرکت‌های هوانوردی عمومی نوشته شده و در انتظار تصویب یا رد در شورای عالی هواپیمایی هستیم.

چالش تأمین سوخت ایرتاکسی‌ها

رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی درباره تأمین سوخت ایرتاکسی‌ها که یک مسئله چالشی در راستای توسعه این نوع هواپیما است، گفت: تأمین سوخت مورد نیاز ایرتاکسی‌ها (۱۰۰ ال ال) به دلیل تعداد بسیار کم پرواز روند ثابت و مشخصی نداشته و تولید سوخت توسط پالایشگاه‌های تولید کننده به صرفه نیست در این خصوص ستاد اقداماتی انجام داده است.

وی گفت: امیدواریم مسئله سوخت با افزایش تعداد پرواز‌های هواپیما‌های هوانوردی عمومی و همکاری وزارت نفت و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با همکاری ستاد حل شود.

چالش تردد بین هوایی ایرتاکسی‌ها

رضوی خاطر نشان کرد: آئین نامه تردد هوایی بین فرودگاه‌های کوچک و عبور از فضای هوایی کشور، شناسایی این نوع پرواز‌ها توسط مرکز کنترل ترافیک کشور و برج‌های مراقبت از چالش‌های حوزه هوانوردی عمومی به شمار می‌رود، چرا که متأسفانه این تصور اشتباه در عدم ایمنی پرواز با هواپیما‌های کوچک سبب عدم رغبت استفاده از این پرواز‌ها شده است.

رئیس گروه هوایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی خاطر نشان کرد: همچنین اشاعه فرهنگ هوانوردی در قالب هواپیما‌های کوچک با موتور‌های توربینی و ملخی نیز از ضروریات در راستای توسعه هوانوردی عمومی است.

وی تاکید کرد: تاکسی هوایی زمانی کارآمدی خود را نشان خواهد داد که اجازه جابجایی مسافر در فرودگاه‌های اصلی کشور را هم پیدا کند.

وی گفت: باید با گذشت زمان حلقه تجاری و توسعه هوانوردی عمومی در کشور ایجاد شود که در صدد رفع موانع آن هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: