کد خبر: ۳۸۸۴۳۳
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
0
مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در آبزی‌پروری، گفت: تولیدات آبزی‌پروری استان در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۵ هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

خوزستان در آبزی‌پروری رتبه دوم کشور را دارد

فتح الله ابوعلی با اشاره به عملکرد شیلات خوزستان طی ۸ ماهه امسال با بیان اینکه استان خوزستان با تولید بیش از ۱۴۱ هزار تن محصولات شیلاتی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد، اظهار کرد: خوزستان در آبزی‌پروری رتبه دوم را در کشور دارد. تولیدات آبزی‌پروری استان در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۵ هزار تن بوده است و بخش عمده این مقدار به تولید ماهیان گرمابی اختصاص دارد.

وی از رشد ۶۳ درصدی تولید میگو در خوزستان خبر داد و افزود: سال گذشته میزان تولید میگوی پرورشی ۸۰۲ تن بوده و امسال با رشد ۶۳ درصدی به بیش از یک هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

ابوعلی دستیابی به تولید میگو از طریق استفاده از آب‌های نامتعارف را یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در حوزه آبزی‌پروری دانست و افزود: برداشت میگو با کیفیت مطلوب و استاندارد‌های لازم در زه‌آب‌های کشاورزی و مزارع منفرد از ۱۱۰ تن در سال ۱۴۰۰ به ۳۷۹ تن در سال جاری رسیده است.

وی تصریح کرد: برای اولین‌بار مجوز پرورش ٥٠٠ تن ماهی در قفس در آب‌های ساحلی خوزستان صادر شده است و هم اکنون ظرفیت تولید در دریا ۶ هزار تن، در خوریات ماهشهر (خورغزاله) ۲ هزار تن و در سد مارون یک هزار و ۲۰۰ تن است.

مدیرکل شیلات خوزستان در خصوص اشتغالزایی مزرعه ۵۰۰ تنی پرورش ماهیان دریایی در قفس در هندیجان گفت: هر واحد ۵۰۰ تنی پرورش ماهی در قفس در دریا حدود ۳۰ نفر اشتغال مستقیم و ۶۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

ابوعلی بیان کرد: در مناطقی که امکان پرورش ماهی آب شور وجود دارد، ماهیان سی باس آسیایی، صبیتی و شانک و در دریاچه‌های پشت سد ماهیانی از جمله کپور، قزل آلا و ماهیان خاویاری قابل پرورش است.

وی میزان سرانه مصرف انواع آبزیان در استان خوزستان را ۱۹ کیلوگرم و میزان صادرات آبزیان را ۲۱ هزار و ۷۰۰ تن اعلام کرد و گفت: خوزستان پیشرو در مصرف آبزیان است و در حال حاضر ۱۳ بازار عرضه آبزیان در سطح استان فعالیت می‌کنند و پیگیری، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران جهت احداث بازارچه‌های جدید عرضه آبزیان در شهر‌های مختلف استان در حال انجام است.

ابوعلی اظهار کرد: همچنین فرهنگ سازی و بالا بردن سرانه مصرف آبزیان از طریق برگزاری جشنواره، نمایشگاه، چاپ بنر، بروشور، آموزش طبخ و ایجاد تنوع در عرضه آبزیان نیز ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: