کد خبر: ۳۸۸۴۵۳
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
0
جنگ اوکراین و تلاش آمریکا و اروپا برای قطع وابستگی به محصولات نفتی روسیه، وابستگی آن‌ها به آسیا و خاورمیانه را بیشتر کرده است.

جنگ اوکراین وابستگی اروپا به نفت خاورمیانه را افزایش داد

جنگ اوکراین نقش آسیا و خاورمیانه به‌عنوان اصلی‌ترین عرضه‌کنندگان سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوئیل را در اقتصاد دنیا تقویت کرده‌است.

 با قطع وابستگی اروپا و آمریکا به محصولات نفتی روسیه، کشورهای این مناطق با کمبود عرضه در خانه مواجه شده‌اند. بدین ترتیب فرصت‌های جدیدی برای پالایشگاه‌های بزرگ چین و کویت جهت عرضه سوخت به بازار فراهم شده‌است.

 تحلیلگران عقیده دارند اروپا و آمریکا با پشت کردن به محصولات نفتی روسیه، وابستگی خود به بشکه‌های خاورمیانه و آسیا را افزایش داده‌اند. حمله روسیه به اوکراین یک نابرابری بین غرب و شرق به وجود آورده است. در شرایطی که کشورهای غربی ظرفیت پالایشگاهی خود را طی سال‌های اخیر کاهش داده‌اند، در آن‌سوی دنیا این ظرفیت گسترش یافته است.

 بازارهای غربی یعنی آمریکا و اروپا 2.4 میلیون بشکه در روز از ظرفیت پالایشگاهی خود را طی 3 سال گذشته تعطیل کرده‌اند، درحالی‌که 2.5 میلیون بشکه ظرفیت جدید به خاورمیانه و آسیا اضافه شده‌است. بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد جریان محصولات پالایشگاهی از شرق به غرب نهادینه شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: