کد خبر: ۳۸۸۴۵۶
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
0
اگرچه داده‌های اقتصادی آمریکا نشان از بروز رکود دارد؛ اما سه شاخص اصلی وال‌استریت هفته منتهی به روز جمعه ۲۵ نوامبر را بازده مثبت هفتگی و ماهانه به پایان رساندند. در عین حال فعالان بازار به استمرار این روند بازگشت مثبت ارزش در این بازار امیدوارند، چرا که به شکل معمول با اتمام تعطیلات روز شکرگزاری در این کشور، بازار‌ها به مسیر رشد ارزش بازمی‌گردند.

وال‌استریت چشم‌انتظار سبزپوشی عید شکرگزاری

شاخص S&P 500 تا روز جمعه 25 نوامبر تا 4 هزار و 27 واحد افزایش ارزش را در بازار مالی آمریکا به ثبت رساند که این رقم 15 درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح ثبت شده برای این شاخص اصلی بازار سرمایه آمریکا بود که در اکتبر امسال به ثبت رسیده بود. در حالی شاخص‌های اصلی بازار سرمایه آمریکا به مسیر رشد ارزش بازگشته‌اند که احتمال رکود اقتصادی افزایش یافته و چشم‌انداز رشد درآمد نیز در این کشور افت داشته است، اما به نظر می‌رسد که فعالان بازراهای مالی و کالایی دنیا ترجیح می‌دهند که امسال را در نرخی بالاتر به پایان برسانند.

 

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران مصمم هستند که سال 2022 را با پس گرفتن هرچه بیشتر زیان‌های قبلی خود به پایان برسانند و خبر خوب این است که به شکل معمول هر سال پس از تعطیلات روز شکرگزاری بازار سهام آمریکا سبزپوش می‌شود. روز شکرگزاری یک تعطیلات رسمی فدرال در آمریکا است که در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر جشن گرفته می‌شود. این تعطیلات در سال جاری میلادی از روز جمعه 25 نوامبر شروع و تا روز دوشنبه 28 نوامبر ادامه دارد.

رویترز در گزارش خود به امید فعالان بازار سرمایه آمریکا به بازگشایی مثبت وال‌استریت پس از تعطیلات عید شکرگزای در آمریکا اشاره کرد و گفت: فعالان بازار سرمایه امیدوارند که سال 2022 صرفا سالی ناامیدکننده برای آن‌ها و نه حمامی از خون باشد.

رایان دتریک، استراتژیست ارشد بازار در گروه کارسون، می‌گوید ظرف اغلب سال‌های گذشته، شاخص S&P500 اگر پیش از شروع تعطیلات عیدشکرگزاری  روند افت نرخ را طی  می‌کرد، پس از هفته منتهی به تعطیلات عیدشکرگزاری تغییر جهت داده و تا پایان سال بخشی از زیان سرمایه‌گذاران جبران می‌شد. این شاخص در بازه سالانه افتی 12.5 درصدی داشته است و بنابراین احتمال بازگشت آن به مسیر رشد ارزش به شکل سنتی وجود دارد.

شاخص S&P 500 از ابتدای سال جاری میلادی تا روز 24 نوامبر یعنی پیش از شروع تعطیلات روز شکرگزاری 15.5 درصد بود. البته این شاخص تا اواسط اکتبر امسال افتی 27 درصدی  را نیز به ثبت رساند، هر چند بخشی از این زیان ظرف هفته‌های اخیر جبران شد.

دتریک گفت: ما وارد یکی از دوره‌های صعودی فصلی  شده‌ایم. در این شرایط  کاهش سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو می‌تواند بازگشت بازار سرمایه را قوت ببخشد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: