کد خبر: ۳۸۸۴۷۹
۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
0
بازار سرمایه در هفته‌ی آغازین آذرماه، در شرایط رکودی به سر می‌برد و زور خریداران و فروشندگان به هم نمی‌چربد و بازار رشد یا ریزش خاصی را تجربه نمی‌کند.

رکود در بازار سرمایه

بازار سرمایه این روزها، همانند سایر بازار‌های مالی روز‌های آرامی را پشت سر میگذارد. شاخص کل بازار سرمایه در هفته گذشته تقریبا در محدوده‌ی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آرام گرفته و به نظر می‌رسد زور خریداران و فروشندگان در این محدوده برابر است.

نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در معاملات امروز نشان می‌دهد در دوبازه زمانی، شاخص کل با افزایش قابل توجهی همراه بوده است. ابتدا در نیم ساعت آغازین بازار شاخص کل بیش از ۱۲۵۰ واحد افزایش پیدا کرد و سپس تا یک ساعت پایانی کمی روند کاهشی در پیش گرفت. اما دوباره شاهد موج افزایش شاخص کل بودیم و این شاخص در ۶۰ دقیقه پایانی بیش از هزار واحد بالا آمد.

بازار سرمایه سومین روز کاری خود را به نحوی پایان داد که شاخص کل با رشد ۲ هزار و ۱۰۰ واحدی به محدوده‌ی ۱ میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید و همچنین شاخص کل هم وزن با رشد هزار واحدی در محدوده‌ی ۴۰۹ هزار واحد آرام گرفت. گفتنی ارزش معاملات در سومین روز کاری بازار سرمایه در حدودا ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود.

همچنین لازم به ذکر است بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی نیز حکایت از خروج ۵۲ میلیاردی سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. در پایان ساعت کاری بازار سرمایه ۳۱۸ نماد مثبت و ۳۱۱ نماد منفی در تابلوی معاملات امروز به چشم می‌خورد که نمای مشهودی از عملکرد نوسانی و خنثی بازار سرمایه است.

اگر چه خبر‌هایی که پیرامون برخی از صنایع از جمله گروه خودوریی در روز‌های اخیر منتشر می‌شود، هیجانات را در چنین گروه‌هایی بالا می‌برد، اما همچنان تاثیر تکان دهنده‌ای بر روی کلیت بازار سرمایه نداشته و نتوانسته شاخص کل را از محدوده‌ای که در آن هست بالاتر ببرد. گفتنی است که اخیرا وزیر اقتصاد در جلسه‌ای از آزادسازی سهام وثیقه‌ای دولت در دو خودروسازی بزرگ اطلاع داده بود.

همچنین در روز گذشته خبری منتشر شد که می‌توان از آن این برداشت را کرد که آزادشدن فروش سهام عدالت فعلا منتفی است. به گفته دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در سهام عدالت؛ (مبلغ دقیق سود سهام عدالت به دلیل اینکه هنوز مجمع سه تا از سهامی که در سهام عدالت وجود دارد برگزار نشده، مشخص نیست و یکی از دلایل اینکه قرار شده‌است علی‌الحساب و در دو قسط این سود پرداخت شود، همین مساله است. از آنجایی‌که فلسفه اصلی سهام عدالت این است که مردم با نگه‌داشتن آن، هر سال سود تقسیمی دریافت کنند و دست به‌فروش آن نزنند، بنابراین قصد از واگذاری آن این نبوده که مردم دست به‌فروش آن بزنند)؛ بنابراین در شرایط فعلی حداقل، آزاد سازی سهام عدالت بازار سرمایه را تهدید نمیکند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: