April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۴۸۸
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
مدیر گروه توسعه فناوری‌های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت:خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود.

خودرو‌های برقی در حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود

جلسه کمیته فنی وزارت کشور برای استفاده از خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی به خصوص تاکسی برقی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.

سید شهریار زینی مدیر گروه توسعه فناوری های نوین خودرویی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این جلسه گفت: با عنایت به طراحی و ساخت نمونه خودروهای برقی، ارتقاء ظرفیت علمی و فنی این شرکتها و تولید قطعات با فناوری بالا (هایتک) توسط شرکتهای دانش بنیان داخلی، می توان گفت که کشور آمادگی تولید و تجاری سازی این خودروها را دارد.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل وجود بهره بردار جهت عقد قرارداد با خودروسازان ضروری است، گفت: این امر می تواند منجر به شکل گیری بازاری برای فروش این خودروها شود.

وی افزود: از آنجا که تاکید بر تامین نیاز اتحادیه تاکسیرانی بر استفاده از توانمندی داخلی است، آشنایی با توانمندی شرکت‌های داخلی را آغاز کردیم.

زینی خاطر نشان کرد: در فرایند ساخت نمونه خودرو تارا برقی، پروژه های متعددی برای داخلی سازی اقلام و قطعات برقی آن که فناوری بالائی نیز دارند، انجام شده است.

در این جلسه، اتحادیه تاکسیرانی وزارت کشور جهت عقد قرارداد و خرید این تاکسی ها اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: