آخرین تحولات بازار سهام؛
کد خبر: ۳۸۸۵۴۹
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
0
روز سه‌شنبه شاخص کل بورس تهران بیش از روز‌های گذشته رشد کرد، اما همچنان نرخ رشد شاخص کل هم وزن بیشتر است.

جلوداری شاخص هم وزن در بورس تهران

در معاملات روز سه‌شنبه ۸ آذر ماه، شاخص کل بورس پایتخت از ابتدا روند صعودی پیدا کرد و در یک ساعت ابتدایی بیش از ۲ هزار واحد رشد کرد.

در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و ۴۱۴ هزار و ۲۰۳ واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه ۵ هزار و ۸۵۴ واحد رشد کرد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز با رشد ۲ هزار و ۹۶۸ واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم ۴۱۲ هزار و ۶۵۳ واحد ایستاد.

همچنین شاخص کل فرابورس با ۴۶ واحد افزایش به رقم ۱۸ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

عرضه و تقاضا در معاملات سه‌شنبه

در معاملات سه‌شنبه ۸۳ نماد صف خرید داشتند و ۲۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۸ درصدی به ۳۱۴ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۱۰ درصد کاهش یافت و ۱۹۰ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۲۰۵ میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد.

در پایان معاملات نماد اخابر (شرکت مخابرات ایران) با صف خرید ۴۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نماد‌های بوعلی (شرکت پتروشیمی بوعلی) و کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران) بیشترین صف خرید را داشتند.

نماد‌های سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، ۴۳۷ نماد رشد قیمت داشتند و ۲۳۳ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۶۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی از بورس

در مجموع معاملات سه‌شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفتمین روز متوالی منفی شد و ۳۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۳ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نماد‌های آریا (شرکت پلیمر آریا ساسول) و خساپا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار

امروز نماد‌های خودرویی قرمزپوش بودند و در مقابل گروه املاک و مستغلات سبزترین گروه بازار بود. نماد‌های «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نماد‌های «کگل»، «خودرو» و «خساپا» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «مارون»، «شراز» و «شاوان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس»، «دماوند» و «رنیک» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس خودرو صدرنشین است و خگستر و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نماد‌های کرمان، دی و رافزا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان بود که ۳۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نماد خودرو (شرکت ایران خودرو) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۱۱۵ میلیارد تومان بود.

پس از خودرو، نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن بوعلی و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام کرمان با تعداد ۵۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۴۷ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد خساپا تعلق داشت. نماد‌های شستا و دی نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

برچسب ها: بورس ، معاملات ، بازار ، فروش ، سهام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: