April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۵۶۶
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) ایجاد شور و نشاط و شادابی دانشجویان، تزریق روحیه امید و خودباوری و انگیزه‌بخشی جهت تحقق شعار «ما می‌توانیم» را از رویکرد‌های برنامه‌های روز دانشجو در این دانشگاه عنوان کرد.

رویکرد امید و خودباوری با شعار «ما می‌توانیم» محور ویژه برنامه‌های روز دانشجو

دکتر مرتضی رجوعی امروز، هشتم آذر ماه، به مناسبت روز دانشجو در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در آذر سال جاری با شرایط سیاسی و اجتماعی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته روبه‌رو هستیم و این می‌طلبد که دانشگاه‌ها به عنوان محور تحولات اجتماعی میدان‌داری کنند. در همین راستا دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) نیز برنامه‌های متعددی را ویژه روز دانشجو و سایر مناسبت‌های این ماه تدارک دیده است.

وی در ادامه به رویکردهای کلیدی دانشگاه در برنامه‌های روز دانشجو اشاره کرد و تعمیق بصیرت دینی و انقلابی دانشجویان، گسترش فعالیت‌های داوطبانه دانشجویی در ایام منتهی به ۱۶ آذر و ترویج روحیه کارآفرینی و اشتغال دانش‌بنیان در محیط‌های دانشگاهی در ۲ واحد خواهران و برادران این مجموعه را از برخی از این رویکردها ذکر کرد.

رجوعی تصریح کرد: دانشگاه متناسب با این رویکردها تلاش کرده طی پنج سال گذشته تمام برنامه‌های خود را در راستای تحقق شعار محوری و کلیدی «دانش و مهارت در پرتو معنویت» انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۱۶ آذر و روز دانشجو مصادف با ایام دهه فاطمیه است و از همین رو لازم است برنامه‌ها به گونه‌ای برگزار شود که شان این ایام حفظ شود. به همین منظور برخی از برنامه‌های شاد و مفرح در این هفته و قبل از ایام فاطمیه در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) در ادامه به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده ویژه بزرگداشت روز دانشجو اشاره کرد و گفت: ۲ ویژه‌برنامه برگزاری جشن برای دانشجویان دختر و پسر به صورت مجزا تدارک دیده شده است.

وی اجرای مسابقاتی با عناوین «از خیال تا واقعیت دانشجویی»، «سیمرغ سخن» و «مسابقات ورزشی» را برخی از برنامه‌های در نظر گرفته شده دانشگاه ویژه این روز برشمرد و ادامه داد: نشست صمیمانه با دانشجویان ساکن خوابگاه، برپایی نمایشگاه خوداشتغالی و کارآفرینی دانشجویان، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با معاونان دانشگاه، برپایی کارگاه آموزشی عکاسی، برگزاری نشست شورای هماهنگی دانشجویان با هیات‌های رئیسه و آیین بزرگداشت روز دانشجو را از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

اعزام ۸۰ دانشجو به عتبات عالیات

رجوعی همچنین به اعزام دانشجویان به عتبات عالیات همزمان با روز دانشجو اشاره کرد و افزود: تعداد ۸۰ دانشجوی دختر به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند تا به عنوان یک دانشجوی موثر در حوزه ترویج بصیرت دینی و انقلابی ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه از برنامه‌های اصلی این دانشگاه برنامه‌های روایتگری دانش‌بنیان است، گفت:  یکی از شبهات جوانان این است که نظام جمهوی اسلامی ایران چه کارآمدی در عرصه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی داشته است که در پاسخ باید گفت خوشبختانه ما مراکز دانش‌بنیان متعددی داریم که اقتصاد و اشتغال دانش‌بنیان را در سطح استان، ملی و بین‌المللی شکل داده‌اند.

رجوعی گفت: در همین راستا گروهی از دانشجویان ما به پارک علم و فناوری اعزام شده و اردوهای راهیان پیشرفت نیز برنامه‌ریزی شده است. همچنین ارتباط با الگوهای موفق و هم‌افزایی با سایر مراکز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده دانشگاه در حوزه دانش‌بنیان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، وی یکی از ماموریت‌های کلیدی دانشگاه را کادرسازی برای نظام اسلامی در سه حوزه آستان قدس رضوی، ملی و بین‌المللی دانست و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که سفیران فرهنگی انقلابی به شمار می‌روند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: