کد خبر: ۳۸۸۵۸۹
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، اظهار کرد: روند به روزرسانی آیین نامه‌های بیمه مرکزی همیشه طولانی و زمانبر است در صورتیکه می‌توانست با یک تعامل دوسویه کوتاهتر شود.

روند به روز رسانی آیین نامه‌های بیمه مرکزی طولانی است

"عباس رجبی" با طرح این پرسش که آیا آیین نامه‌های بیمه مرکزی نیاز به بازنگری دارد، پاسخ داد که بله و این بازنگری‌ها باید در یک مدت زمان معین و تعیین یک بازه زمانی انجام شود.

وی، ادامه داد: حالا چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد، قسمتی ازآن به دلیل تضاد منافع است، زیرا در خصوص آیین نامه ۱۰۲ (کارمزد نمایندگی) به طور خاص، به دلیل اینکه شرکت‌های بیمه گر را با پرداخت‌های بیشتر مواجه می‌کند، آن‌ها اعلام کرده اند که آمادگی این پرداخت را ندارند.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، تصریح کرد: از طرفی هم جابجایی‌های مدیریتی در بیمه مرکزی باعث تاخیر در به روز رسانی آیین نامه‌ها شده، زیرا افرادی که در ابتدای راه بودند و نظرات شبکه فروش به آن‌ها منتقل شده دیگر در آن سمت‌ها حضور ندارند.

رجبی، اذعان داشت که به عنوان مثال برای اصلاح آیین نامه‌ها می‌توان با افرادی که ذی نفع این آیین نامه هاهستند یعنی شورا‌های فنی یا کارگروه‌هایی که مربوط به هر رشته بیمه‌ای در سندیکای بیمه گران هستند جلسه برگزار کرد و به جمع بندی نهایی رسید و سپس به تصویب بیمه مرکزی و شورای عالی بیمه برسد.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، با اشاره به بازنگری آیین نامه ۱۰۲ (کارمزد نمایندگی)، اظهارکرد که آیین نامه ۱۰۲ بیمه مرکزی شاید اولین آیین نامه‌ای است که هر دو طرف نسبت به آن نقطه نظراتی دارند یعنی هم شبکه فروش که ذی نفع این آیین نامه است و هم خود شرکت‌های بیمه که پرداخت کننده و مجری این آیین نامه هستند.

رییس هیات مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی بیمه دانا، آیین نامه ۷۵ بیمه مرکزی را هم از دیگر آیین نامه‌هایی برشمرد که نیاز به بازنگری دارد و گفت: پایه و اساس فعالیت نمایندگان براساس آیین نامه ۷۵ است که اگراصلاح شود شاید بسیاری از مشکلات جانبی شبکه فروش و نمایندگان که الان با آن درگیر هستند مرتفع شود.

رجبی، با تاکید بر به روزرسانی آیین نامه ۷۵، افزود: این آیین نامه برای زمانی تنظیم شده که تعداد شرکت‌های بیمه‌ای بسیار کم بود، اما درحال حاضر شرکت‌های بیمه‌ای متعدد با سلایق و آرای متعدد فعالیت می‌کنند که حتما نیاز به بروزرسانی دارد.

وی، اذعان داشت که آیین نامه مرتبط با کارگزاران برخط هم با توجه به چالش‌هایی که الان وجود دارد نیاز به بروزرسانی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: